Gå til innhold

Sniktitt: Apple iPad (3. gen)


Anbefalte innlegg

Det er kun Apple som kunne kommet unna med ros for et slikt stunt.

 

De hadde to stk horrible kamera på iPad2 og nå har de kun oppgradert ett? med et eldre kamera de brukte i iphone?

 

sekundært kamera? For alles del?

Blir forvirra. I fjor, så sa folk med android tablets at de hadde mye bedre kamera, og at det var viktig, i denne tråden, setter de spørsmål med å oppgrade et kamera som ikke blir brukt. Og nå klages det igjen på at kamera på et 10" brett ikke er godt nok. Hvorfor har du så lyst på et godt kamera på et nettbrett?

 

La meg oppklare forvirringen for deg: "Folk" er en stor gruppe mennesker, med forskjellige meninger og syn på ting, og man vil også se at enkelte ombestemmer seg over tid. Når du tar innover deg at "folk" ikke er en homogen gruppe der alle mener det samme, så blir forvirringen mye mindre.

 

Fant du forresten ut av noe angående den tekniske forklaringen til gulskjær på LCD-skjermer?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om folk her har blitt oppmerksom på det men Ipad "3" har allerede et par problemer.

 

1. Skjermen er ekstremt gul, noe som kan føre til en del irritasjon og slikt om du bruker den mye til og lese bøker.

Hvis den er ekstremt gul så er det en feil på panelet og man kan bytte iPaden.

 

Displaymate har testet skjermen og ser ikke ut til å klage på fargene.

 

Ellers får folk begynne å dempe forventningene sine hvis de forventer en revolusjon hvert år, det er vel bare første iPhone og iPad som kan kalles revolusjoner, avhengig av hvordan man ser på det.

 

Og iPaden blir varm rett og slett fordi skjermen bruker så mye strøm. 7 Watt på full lysstyrke. De må gå over til IGZO-prosessen til Sharp eller LTPS som de bruker på iPhone for å bedre dette, det regner jeg nesten skjer med iPad 4.

Lenke til kommentar

Joda selvfølgelig er det en bra ting og lede varmen bort fra komponentene, men når det går ut over komforten så er det i mine øyne en design feil, og en ganske stor en også. Nå sier jeg ikke at det er en feil her, kan godt være at de som har rapportert om det har hypet det veldig opp, men jeg ville absolutt holdt et øye på hva som skjer vedrørende dette om jeg skulle ha kjøpt en.

 

Jeg eier faktisk en og dette varmeproblemet er blåst ut av alle proposjoner.

 

Forøvrig bør man være relativt svaksynt om man ikke ser den dramatiske forskjellen mellom skjermen på Gen 1/2 iPad og Gen 3.

 

Den tar også opp til syv timer å lade opp i motsetning til tre timer for iPad 2.

 

Fordi batteriet er nesten dobbelt så stort.

 

Den er også markant tyngre en sin forgjenger.

 

50 gram?

Endret av ahpadt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest at lysstyrken ikke er like sterk som på forrige generasjon. Den tar også opp til syv timer å lade opp i motsetning til tre timer for iPad 2. Den er også markant tyngre en sin forgjenger.

 

4G vil heller ikke fungere i Norge.

 

Så jeg vet ikke.

Det tok mellom 4-5 timer å lade den nye ipaden skrev folk på macrumors, akkurat som ipad2, så og si. Den er like lys sterk, er flere tester. Markant tyngere? 50 gram, joda.

 

Det er kun Apple som kunne kommet unna med ros for et slikt stunt.

 

De hadde to stk horrible kamera på iPad2 og nå har de kun oppgradert ett? med et eldre kamera de brukte i iphone?

 

sekundært kamera? For alles del?

Blir forvirra. I fjor, så sa folk med android tablets at de hadde mye bedre kamera, og at det var viktig, i denne tråden, setter de spørsmål med å oppgrade et kamera som ikke blir brukt. Og nå klages det igjen på at kamera på et 10" brett ikke er godt nok. Hvorfor har du så lyst på et godt kamera på et nettbrett?

 

La meg oppklare forvirringen for deg: "Folk" er en stor gruppe mennesker, med forskjellige meninger og syn på ting, og man vil også se at enkelte ombestemmer seg over tid. Når du tar innover deg at "folk" ikke er en homogen gruppe der alle mener det samme, så blir forvirringen mye mindre.

 

Fant du forresten ut av noe angående den tekniske forklaringen til gulskjær på LCD-skjermer?

 

AtW

Takk AtW, la meg forklare deg ironi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg eier faktisk en og dette varmeproblemet er blåst ut av alle proposjoner.

 

 

Fordi du ikke har det så er det blåst ut av proposjoner, jeg har ingen problemer med driverne til AMD med et 3-way Crossfire oppsett, vil det si at driver problemet til AMD er blåst ut av alle proposjoner?

 

Stiller meg litt kritisk mtp at det er en del som har meldt fra om dette, som du kanskje så tidligere så quotet jeg 5-6 stk som hadde en del varmgang i visse områder, det var utifra en av sidene med 50 svar, men jeg skal ikke trekke noen konklusjoner, blir spennende og se når div folk får gjort skikkelige tester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)Den tar også opp til syv timer å lade opp i motsetning til tre timer for iPad 2.

 

Fordi batteriet er nesten dobbelt så stort.

 

Den er også markant tyngre en sin forgjenger.

 

50 gram?

 

Hva blir det, 8% tyngre eller noe slikt.

 

Er i og for seg enig i at 50g ikke er så mye, men når jeg føler at den er litt tung til å begynne med så er 50g ekstra mer enn en skulle ønske.

 

Jeg er også av oppfattelse at det er flott med høyere oppløsning, men hvis jeg enten kunne fått en lettere modell som jeg kunne behagelig ha i en hånd, eller eventuelt hatt gammel skjerm med nytt batteri og 18t batterilevetid så er jeg ikke så sikker på om det er den nye oppløsningen jeg ønsker mest.

Jeg opplever nemlig ikke at dagens skjerm er noe stort problem, bortsett fra at den blir litt smal når den står på høykant og man leser nettsider. Men jeg sitter ikke med forstørrelsesglass å leser, så de bokstavene jeg leser i dag er mer enn skarpe nok.

 

Men kanskje konsekvensene av dette er at bærbare og stasjonære PCer får litt mer fokus på bedre skjermer med høyere oppløsning, og da er det kanskje verdt det.

Lenke til kommentar

Han ene har også tatt en temp måling og etter 30 min med spilling så var det 49c i det området der det er ment at man skal holde, det høres litt mer ut enn "a little warm" gjør det ikke?

 

The hottest point on the new iPad was the lower right corner which measured a temperature of 33.6° C (or 92.5° F). The iPad 2, meanwhile, topped out at 28.3° C (or 82.9° F). The difference between the two was 5° C (or ~10° F). 5 grader varmere, 5 grader. 33.6 grader, ikke 49 ;)

 

http://www.engadget....degrees-hotter/

Consumers report har også testet ut varmen og har målt verdier på 113 og 116° F, dvs. tilnærmet de samme verdiene som eggman88 nevner. De opplevde også at når de spilte et spill så ville ikke enheten lade selv om laderen var plugget inn.

 

http://news.consumerreports.org/electronics/2012/03/our-test-finds-new-ipad-hits-116-degrees-while-running-games.html

 

Missfornøyde kunder og unger som har solgt ipad 2 for å kjøpe det nye angrer vist pga. varmeproblemene:

 

https://discussions.apple.com/message/17902206?tstart=0#17902206

Lenke til kommentar

"Enorme" er byttet ut med "kun". Det som skulle ha stått er:

 

Apple har kun gjort forbedringer på kamera og skjerm.

 

Men det stemmer jo ikke? Både minne, prosessor, nettverk og mer har blitt endret.

... ikke nok til å kalle det en nevneverdig endring. :)

Apple har nå gjort mer endringer hvert år enn det fks andre tablets har (les. android o.l)

Lenke til kommentar

 

Takk AtW, la meg forklare deg ironi.

 

Isåfall trenger du kanskje en forklaring på når ironi er ett passende virkemiddel å bruke? Hva slags budskap var det egentlig du tenkte å få fram med Ironien? Fant du forresten ut av noe angående den tekniske forklaringen til gulskjær på LCD-skjermer?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han ene har også tatt en temp måling og etter 30 min med spilling så var det 49c i det området der det er ment at man skal holde, det høres litt mer ut enn "a little warm" gjør det ikke?

 

The hottest point on the new iPad was the lower right corner which measured a temperature of 33.6° C (or 92.5° F). The iPad 2, meanwhile, topped out at 28.3° C (or 82.9° F). The difference between the two was 5° C (or ~10° F). 5 grader varmere, 5 grader. 33.6 grader, ikke 49 ;)

 

http://www.engadget....degrees-hotter/

Consumers report har også testet ut varmen og har målt verdier på 113 og 116° F, dvs. tilnærmet de samme verdiene som eggman88 nevner. De opplevde også at når de spilte et spill så ville ikke enheten lade selv om laderen var plugget inn.

 

http://news.consumer...ning-games.html

 

Missfornøyde kunder og unger som har solgt ipad 2 for å kjøpe det nye angrer vist pga. varmeproblemene:

 

https://discussions....tart=0#17902206

Tydeligvis så var dette et problem også med iPad 2.

 

https://discussions.apple.com/thread/2396808?start=0&tstart=0

 

Ser man litt hvor overdrivet dette er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...