Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Grensen går ved 12 uker inn i svangerskapet. Enkelt og greit. Før det så bør og har kvinnen rett til å ta valg angående sin egen graviditet.

 

At du i det hele tatt spyr opp setninger som "forsvarer du drap på nyfødte" og klarer i ditt eget hode å sammenligne det med abort, ja det sier litt om hvor i diskusjonen du står.

Jeg vil ha en vitenskapelig forklaring på synet ditt. Ikke bare; 12 uker fordi det er loven. Hva skiller dessuten uke 11,9 fra 12,0?

Hvilken forskjell er det mellom å drepe et barn i de siste uker av svangerskapet og å drepe en nyfødt? Hvilken "magisk" hendelse inntreffer? Følger man din logikk kan man ved keisersnitt drepe barnet og kalle det en abort. Du har ingen begrunnelse for ditt syn utover "jeg synes." Jeg utfordrer deg til å bivåne en abort og se selv hvordan det faktisk er. Finner sikkert lenker på youtube om du søker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prevensjon? Kondom er på grensen, men jeg mener at det kan brukes. Beholde ett barn man ikke vil ha sier du? Har man sex så har man sex og hvis man får ett barn så er det barnet ditt uansett hvordan barnet er. Barn du ikke vil beholde? Dette virker helt dumt! Så klart vil en mor og en far beholde sitt eget barn og ikke drepe det! Det får være måter til hvordan egoismen skal gå!

 

Hvilket samfunn vil du egentlig ha? Ett samfunn hvor barn som er uønsket blir drept? Ett sorteringssamfunn slik Hitler ville ha eller ett ordentlig samfunn hvor alle skal få rett til å leve ?

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en vitenskapelig forklaring på synet ditt. Ikke bare; 12 uker fordi det er loven. Hva skiller dessuten uke 11,9 fra 12,0?

Hvilken forskjell er det mellom å drepe et barn i de siste uker av svangerskapet og å drepe en nyfødt? Hvilken "magisk" hendelse inntreffer? Følger man din logikk kan man ved keisersnitt drepe barnet og kalle det en abort. Du har ingen begrunnelse for ditt syn utover "jeg synes." Jeg utfordrer deg til å bivåne en abort og se selv hvordan det faktisk er. Finner sikkert lenker på youtube om du søker.

Du må ha en vitenskaplig forklaring? Du skjønner altså ikke selv at det er ganske stor forskjell på et foster på 12 uker og et nyfødt barn? Du kan sikkert søke opp bilder på google der du kan sammenligne en nyfødt med et foster.

Jeg har god begrunnelse, nemlig at kvinnen må få velge selv uten at folk som dere skal sitte å ta valg for henne som påvirker henne fysisk, psykisk og økonomisk. Eller er du fan av diktatur?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prevensjon? Kondom er på grensen, men jeg mener at det kan brukes. Beholde ett barn man ikke vil ha sier du? Har man sex så har man sex og hvis man får ett barn så er det barnet ditt uansett hvordan barnet er. Barn du ikke vil beholde? Dette virker helt dumt! Så klart vil en mor og en far beholde sitt eget barn og ikke drepe det! Det får være måter til hvordan egoismen skal gå!

 

Hvilket samfunn vil du egentlig ha? Ett samfunn hvor barn som er uønsket blir drept? Ett sorteringssamfunn slik Hitler ville ha eller ett ordentlig samfunn hvor alle skal få rett til å leve ?

Hjelpe meg så svart og hvitt alt er for deg. Enten så skal ingen få leve ellers skal alle få leve? Du skjønner altså ikke at noen ikke har mulighet til å ta vare på et barn som ikke var planlagt bør få muligheten til å ta abort før man kan kalle fosteret et barn?. Jeg vet ikke om du lever 100 år tilbake i tid eller om du bare er tvers gjennom religiøs, men her er en liten oppdatering for deg: FOLK HAR IKKE SEX BARE FOR Å FÅ BARN.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ha en vitenskaplig forklaring? Du skjønner altså ikke selv at det er ganske stor forskjell på et foster på 12 uker og et nyfødt barn? Du kan sikkert søke opp bilder på google der du kan sammenligne en nyfødt med et foster.

Jeg har god begrunnelse, nemlig at kvinnen må få velge selv uten at folk som dere skal sitte å ta valg for henne som påvirker henne fysisk, psykisk og økonomisk. Eller er du fan av diktatur?

Du begrunner ikke forskjellen mellom uke 11,9 og uke 12. Prøv igjen. Og du mangler fremdeles en vitenskapelig forklaring på hvorfor grensen skal gå der du sier.

Edit: Og siste avsnittet ditt kan likegodt brukes mot å drepe nyfødte, prøv med argumenter som ikke er så ekstreme!

Endret av nicho_meg
Lenke til kommentar

Nei, men hvis man har sex må man regne med at en kan få barn. Man kan ikke drepe ett barn siden det er planlagt. Man må skjønne at det å drepe er Mord! Argumentene dine er så merkelige. Barn som ikke var planlagt? Så man skal bare drepe det i stedet for å slite litt da? Hva om du ikke var planlagt av foreldrene dine.

 

Hadde du likt at de drepte deg for at du ikke var planlagt?

Lenke til kommentar

Du begrunner ikke forskjellen mellom uke 11,9 og uke 12. Prøv igjen. Og du mangler fremdeles en vitenskapelig forklaring på hvorfor grensen skal gå der du sier.

Hjelpe meg for en barnslig debattant du er. Nå er loven slik at før 12 uker så kan kvinnen velge selv, etter 12 uker må det bestemmes i en nemnd. Vitenskaplig kan du sikkert finne forskjellen mellom 11.9 og 12 uker om du søker selv siden du er så utrolig opptatt av denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men hvis man har sex må man regne med at en kan få barn. Man kan ikke drepe ett barn siden det er planlagt. Man må skjønne at det å drepe er Mord! Argumentene dine er så merkelige. Barn som ikke var planlagt? Så man skal bare drepe det i stedet for å slite litt da?

det er mange som tar vare på uplanlagte barn, det er et VALG de tar. Du liker kanskje ikke muligheten til å ta valg i livet ditt? Nei man trenger ikke å drepe et barn fordi, men man kan ta abort.

 

Hva om du ikke var planlagt av foreldrene dine.

Hadde du likt at de drepte deg for at du ikke var planlagt?

jeg hadde ikke hatt utviklet hjernekapasitet eller følelser til å ha noen formening om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelpe meg for en barnslig debattant du er. Nå er loven slik at før 12 uker så kan kvinnen velge selv, etter 12 uker må det bestemmes i en nemnd. Vitenskaplig kan du sikkert finne forskjellen mellom 11.9 og 12 uker om du søker selv siden du er så utrolig opptatt av denne.

Det er nettopp det du ikke kan. Derav mitt argument.

Du begynner å innse at du mangler argumenter så du tviholder på at loven er slik. Du begynner å nærme deg et sirkelargument: Loven sier at det er sånn derfor burde det være sånn.

Og hvis nemnda kan innvilge abort i 13. uke. Hvorfor kan ikke alle få det? Hva er forskjellen nå? Igjen mangler du argumenter og viser kun til loven.

Lenke til kommentar

Hvis du kjører bil og du må rekke ett viktig møte. Så ser du noen krasjer og ligger for døden på veien. Også kjører du videre uten å hjelpe mannen siden du må rekke møtet. Da har du tatt ett valg og hvis mannen da døde. Hadde du vært glad over at du rakk det møte i stedet for å redde den døende mannen?

 

Du må være klar over at du kunne vært død. 15.000 drepes hvert år og det kunne ha vært deg. De fleste bryr seg ikke om de på grunn av egoismen demmes. De bryr mer om deg selv enn ett liv!

 

Jeg knebler ikke kvinners mulighet til å bestemme over sin egen kropp, men kvinners mulighet til å drepe sitt eget barn med støtte fra den norske stat!

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Det er nettopp det du ikke kan. Derav mitt argument.

Du begynner å innse at du mangler argumenter så du tviholder på at loven er slik. Du begynner å nærme deg et sirkelargument: Loven sier at det er sånn derfor burde det være sånn.

Og hvis nemnda kan innvilge abort i 13. uke. Hvorfor kan ikke alle få det? Hva er forskjellen nå? Igjen mangler du argumenter og viser kun til loven.

Du spurte hvor grensen går, og ifølge loven går den ved 12 uker. Jeg aner ikke hvorfor de valgte 12 og ikke 13, men det er sikkert ikke tilfeldig. Du trenger altså et argument om hvorfor 12 uker er godtatt og ikke 13? Da får du ta det opp med en lege.

 

Det var du som spurte om "Hvilken forskjell er det mellom å drepe et barn i de siste uker av svangerskapet og å drepe en nyfødt?"

Hvis dette ikke er opplagt så har vi ikke mye å diskutere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kjører bil og du må rekke ett viktig møte. Så ser du noen krasjer og ligger for døden på veien. Også kjører du videre uten å hjelpe mannen siden du må rekke møtet. Da har du tatt ett valg og hvis mannen da døde. Hadde du vært glad over at du rakk det møte i stedet for å redde den døende mannen?

 

Du må være klar over at du kunne vært død. 15.000 drepes hvert år og det kunne ha vært deg. De fleste bryr seg ikke om de på grunn av egoismen demmes. De bryr mer om deg selv enn ett liv!

 

Jeg knebler ikke kvinners mulighet til å bestemme over sin egen kropp, men kvinners mulighet til å drepe sitt eget barn med støtte fra den norske stat!

Vi er på helt forskjellige frekvenser her. Du sammenligner abort med å la en voksen person dø. Jeg tror ikke vi har mye mer å diskutere heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på ett lite barn og en voksen person? Ingen forskjell spør du meg. Forskjellen er at det lille barnet bryr ingen seg om, mens en voksen person blir noe helt annet. Hvorfor skal det være slik? Ett menneske er ett menneske uansett hvor gammelt mennesket er.

 

Hadde du likt å bli dratt ut av en tang og hevet i en bøtte og lagt for seg selv uten at nesten en eneste person bryr seg og til og med sier at det ikke er ett liv?

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Du spurte hvor grensen går, og ifølge loven går den ved 12 uker. Jeg aner ikke hvorfor de valgte 12 og ikke 13, men det er sikkert ikke tilfeldig. Du trenger altså et argument om hvorfor 12 uker er godtatt og ikke 13? Da får du ta det opp med en lege.

 

Det var du som spurte om "Hvilken forskjell er det mellom å drepe et barn i de siste uker av svangerskapet og å drepe en nyfødt?"

Hvis dette ikke er opplagt så har vi ikke mye å diskutere.

Du begrunner fremdeles ikke om et keisersnitt der man dreper fosteret er drap eller om det bare er en abort. Prøv igjen.

Grensen er ikke hovedsaklig valgt av medisinske grunner hvilket er mitt poeng. Du gjentar bare ting som du er blitt fortalt. Prøv å sette deg inn i saker hvis du skal diskutere dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...