Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Din retoriske påpekning ble forstått, men var spesielt overdrevet. Og at 65% av klagene på avslagsvedtak ikke innvilges i høyere nemdsinnstans er fakta.

 

Klagene på en nemd som i all hovedsak sier "ja" i alle sakene. Ser at du ikke forstår elementær mengdelære men dette blir noget spesielt.

(13/755)*100= reelt antall avslag. Som altså er ~1,7%.

 

Defacto er abortgrensen uke 16.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Ser du ikke forstår elementær statistikk, norskgoy, og da blir det artig å se deg prosedere på andres manglende kunnskap om mengdelære. Du antar at søkerne (som, korrekt nok, for det meste får medhold) er representative for den abortsøkende masse, en presumsjon du ikke på noe vis har underbygget. Konklusjonen din, at abortgrensen "de facto er [...] uke 16", lider følgelig av visse svakheter.

Lenke til kommentar

Ser du ikke forstår elementær statistikk, norskgoy, og da blir det artig å se deg prosedere på andres manglende kunnskap om mengdelære. Du antar at søkerne (som, korrekt nok, for det meste får medhold) er representative for den abortsøkende masse, en presumsjon du ikke på noe vis har underbygget. Konklusjonen din, at abortgrensen "de facto er [...] uke 16", lider følgelig av visse svakheter.

 

Inkoherent pjatt. Substans. Takk.

 

Er det kun 1.7% av de som søker etter uke 12 eller ikke som får avslag? Vennligst svar ja eller nei.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-278404

Jeg, personlig, er veldig i mot abort. Ser ikke på det som direkte drap, men på en måte er det jo det. Man lager noe som skal bli et menneske av sitt eget kjøtt og blod - og fjerner det etterpå fordi man ikke klarer å beskytte seg.. Er sterkt i mot abort så lenge man ikke har GODE grunner for å ta abort. Synes man skal ta ansvar for sine egne handlinger. Blir irritert over folk som tar abort gang på gang og driter litt i det. For mange er det dessverre ikke noe big deal. Jeg hadde ikke tatt abort hadde jeg blitt gravid, selv om jeg bare er 17 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg, personlig, er veldig i mot abort. Ser ikke på det som direkte drap, men på en måte er det jo det. Man lager noe som skal bli et menneske av sitt eget kjøtt og blod - og fjerner det etterpå fordi man ikke klarer å beskytte seg.. Er sterkt i mot abort så lenge man ikke har GODE grunner for å ta abort. Synes man skal ta ansvar for sine egne handlinger. Blir irritert over folk som tar abort gang på gang og driter litt i det. For mange er det dessverre ikke noe big deal. Jeg hadde ikke tatt abort hadde jeg blitt gravid, selv om jeg bare er 17 år.

'

Du er 17 år. Du aner ikke hva det betyr å ha fullstendig ansvar for et annet menneske.

 

Hadde alle tenkt som deg hadde vi hatt fryktelig mange barn uten ansvarlige foreldre. Jeg regner med at du ikke puster, ikke spiser, ikke drikker og ikke berører bakken. Alle de foregående tingene vil nemlig medføre at du dreper levende skapninger.

 

Og jeg er 99.9% sikker på at du hadde tatt abort hvis du hadde fått beskjed om at barnet ville bli født med f.eks. CP eller autisme...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

'

Du er 17 år. Du aner ikke hva det betyr å ha fullstendig ansvar for et annet menneske.

 

Hadde alle tenkt som deg hadde vi hatt fryktelig mange barn uten ansvarlige foreldre. Jeg regner med at du ikke puster, ikke spiser, ikke drikker og ikke berører bakken. Alle de foregående tingene vil nemlig medføre at du dreper levende skapninger.

 

Og jeg er 99.9% sikker på at du hadde tatt abort hvis du hadde fått beskjed om at barnet ville bli født med f.eks. CP eller autisme...

 

Hvis barnet er syk, og man ikke klarer å ta seg av det - da har man GODE grunner. Klarer meg ikke ta ansvaret for et barn i seg selv, eller at man ikke vil ha barn.. se til å bruke beskyttelse da! Verre er det ikke. Eneste jeg skal fram til her, er at abort ikke er et prevansjonsmiddel. Kan vel ikke være så forbanna vanskelig å bruke prevansjon. Jeg klarer det hvertfall fint...

Lenke til kommentar

Hvis barnet er syk, og man ikke klarer å ta seg av det - da har man GODE grunner. Klarer meg ikke ta ansvaret for et barn i seg selv, eller at man ikke vil ha barn.. se til å bruke beskyttelse da! Verre er det ikke. Eneste jeg skal fram til her, er at abort ikke er et prevansjonsmiddel. Kan vel ikke være så forbanna vanskelig å bruke prevansjon. Jeg klarer det hvertfall fint...

 

Ingen prevensjon er 100% sikker. Men det at et kondom kan ryke kalkulerer vel ikke i ditt hode? Eller at den kjemiske balansen i kroppen kan gjøre at p-pillen ikke har ønsket effekt. Det finnes ingen måte å beskytte seg 100% på, utenom å være avholdsperson.

 

Og hvorfor er det en god grunn å hvis barnet er sykt? Skulle vi fulgt den tankegangen burde jo alle som har behov for lege/sykehus avlives..

 

Igjen; du er 17, du har ikke snøring!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-278404

Ingen prevensjon er 100% sikker. Men det at et kondom kan ryke kalkulerer vel ikke i ditt hode? Eller at den kjemiske balansen i kroppen kan gjøre at p-pillen ikke har ønsket effekt. Det finnes ingen måte å beskytte seg 100% på, utenom å være avholdsperson.

 

Og hvorfor er det en god grunn å hvis barnet er sykt? Skulle vi fulgt den tankegangen burde jo alle som har behov for lege/sykehus avlives..

 

Igjen; du er 17, du har ikke snøring!

 

Haha, jeg må le. Jeg er vel ikke den eneste her i verden som er i mot abort. Klarer man ikke å ta seg av ungen, har man vel gode grunner. Jeg snakker om folk som puler og puler uten prevansjonsmiddel og driter i om dem blir gravid. "Det er jo bare å ta abort..." Kjenner nemlig en person som holder på sånn her. At jeg synes det er provoserende, blir vel min sak. Hva du synes om det, blir opp til deg. Og det at jeg er 17 år? Hva har det med saken å gjøre? Herregud.. Har vel sex selv, OG jeg beskytter meg. Nettopp fordi jeg ikke ønsker å bli gravid. Blir jeg gravid på prevansjon, blir da vel det en annen sak. Da er det sånn sett ikke "min feil". Har jeg vanskeligheter med å ta meg av ungen da.. Ja, greit. Da er det greit å kunne ta abort.

Lenke til kommentar

Så dere mener at hvis man er 16 år, p-pillene har feila og du blir gravid at man ikke skal ha rett til å ta abort? Hallo, fosteret har ikke utviklet en hjerne engang! Den kunne fått en framtid som et levende vesen, men faen for et liv. Morra er et prakteksempel på et fortiss helvete og vil forbli i den alderen i flere år fordi hu ikke kommer seg ut eller får tid til å ta studier på alvor. Mennesker som har hatt ubeskyttet sex som angrer. Det er demmes kropp, ungen lever ikke enda. Den har ikke engang utviklet en hjerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men for faen her snakker vi til blasfemiske, katolske små jomfruer. Å ta ansvar for et menneske er IKKE lett og at dere vil at regjeringen; som gjør fucka ting fra før av skal si nei til noe som skjer inne i en annens kropp blir bare for sprøtt. Kvinnens kropp, hun kan gjøre hva faen hu vil med den. Men så fort ungen er kommet ut av hu er det ikke under hennes eie. Da kan regjeringen gjøre hva faen de vil med den ungen. Men som et menneske med rettigheter har kvinnen rett til å bære på sitt muligens framtide barn og gjøre hva hu vil til det blir født. Såklart er det ren idioti å drive med drikking under svangerskap og ruse seg ned på diverse medikamenter man ikke har resept på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...