Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 240 vs. Toyota Hiace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rust, defekt starter, defekt dynamo, slitte foringer i forstilling, hjullager, defekte dørlåser og ødelagt tenningslås er noe av det jeg har vært borti på en 1997 mod Hiace. Mye av dette er ting som har skjedd rundt 200-250´KM.

Endret av trra
Lenke til kommentar

alle biler slites. ingenting varer evig. slitedeler MÅ byttes på alle biler etterhvert. hadde det koster 200 kr å fikse en volvo ja da hadde jeg kun kjørt volvo.

 

kan ikke samenligen en volvo 240 og hiAce da hiAce er laget for å bruke som arbeidsbil og ikke noe annet. hiAce egner seg ikke til noe annet en trekkbil/arbeidsbil.

 

volvo får man i mange varianter og det er jo mest som personbil. volvo har da aldri laget noe form for kassebil som kan brukes som arbeidsbil. men med tankte på kvalitet og hvor slitesterk både volvo og toyota er så står dem på samme punkt vil jeg si. men hadde ALDRI kjøpt meg hiAce til arbeidsbil uansett.

 

har kjørt så mye hiAce inne firma at jeg har jo skader av det.

 

hiAce:

 

- ELENDIG svingradius

- ELENDIG komfort

- bråker noe sinnsykt

-seig motor. tar jo evigheter å få opp i fart.

- dyr i drift når dem er brukt som firmabil da det aldri er snakk om service

- når det er slakk i noe på bilen så hører man kakling og bankelyder og bråk konstant

- finner neppe en eneste brukt hiace uten rust

 

pluss med bilen er jo at den har good plass, spesielt langutgaven og reg som varebil og bruker den på kortere avstander og har mye verktøy og slikt man må dra med seg så er bilen super.

 

og hiAce uten firehjulstrekk er døfødt. elendig på vinter uten firehjulsdrift. men kommer seg bra fram med firehjulsdrift.

 

men som sagt så kjører jeg noe bedre enn det til arbeidsbil ;)

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...