Gå til innhold

Kamptråd Arsenal vs LeMagpies


Old Game

Anbefalte innlegg

Dette var en gang i august/september. Berbatov var visstnok overlegent god på alt i forhold til van Persie.

 

Ikke for å være en complete dickhead, men bortsett fra denne sesongen har faktisk Berbatov vært større i PL enn det Van Persie har om man ser på alle sesongene dems. Om dette ble sagt i starten av denne sesongen så er det faktisk forsvarlig. Det blir selvsagt to sider av denne saken og, og med tanke på skadene til Robin osv kan man jo spekulere, men tallene vil jeg si Berbatov har på sin side.

 

Mål Berbatov/RVP de 5 siste seongene.

 

21/18

12/9

9/11

15/7

12/11

 

Assist Berbatov/RVP de 5 siste sesongene.

 

4/7

6/7

10/10

11/3

11/7

Ikke riktig sted å ta opp en slik diskusjon, men.

 

Antall kamper i Premier League siden 06/07 (van Persie/Berbatov):

 

22/33

15/36

28/32

16/33

25/32

 

Van Persie har så og si samtlige sesonger siden 06/07 vært blant Premier Leagues mest effektive spillere mtp. mål/målgivende kontra spilleminutter. At han ikke har vært skadefri har trolig bidratt til at en god del folk har avskrevet han og rett og slett glemt han, men denne diskusjon var virkelig en "no-brainer" utifra hvordan de fleste av de diskuterte.

 

Ellers er det ingen tvil om at Berbatov er en veldig god spiller og personlig skulle jeg virkelig ønske at han var vår backup for van Persie, men hver gang jeg har sett de to spille så har jeg alltid rangert van Persie som en mer talentfull spiller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

toppmeis: Arsenal er bedre enn Liverpool på samtlige områder. Feil tråd, men Liverpool i år er så trist at jeg misliker fotball i en kort periode etter å ha sett en kamp av de. Arsenal kan derimot virkelig glimte til.

 

Rosicky er god i dag. Liten personlig favoritt helt siden han dominerte i Bundesligaen.

Lenke til kommentar

Antall kamper i Premier League siden 06/07 (van Persie/Berbatov):

 

22/33

15/36

28/32

16/33

25/32

... og hvis vi ser på mål per spilte minutt i år er Berbatov overlegen Robin ;)

 

Og dette er vel trolig den eneste sesongen hvor han er overlegen van Persie når det gjelder mål/minutt. Hadde tenkt til å nevne det.. satt med følelsen av at du ville dra opp den sniken ;)

Lenke til kommentar

Ser gjerne Gervinho inn for Arteta og Chamberlain sentralt. Føler at dette er en kamp hvor vi trenger å være mer direkte!

 

Ellers en fantastisk pasning fra Rosicky til van Persie der.

 

Der ser man hva Chamberlain er i stand til å gjøre selv om han har vært totalt ute av kampen. Dog stod ikke avslutningen i stil til forarbeidet.. :p

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...