Gå til innhold

Debatten om debatten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3cd8a33a.png

 

Det var jo synd :-)

Men om du fjerner kikkertbrillene som er på bildet (også kalt skylapper) så vil du se at alt blir mye lysere , du får et betydelig bredere syn på saker og ting og vil se at alt ikke er bare sort / hvitt :p

Beklager at jeg bruker ungdommelige kulturreferanser, men her er altså hva bildet betyr:

"I Don't Want to Live on this Planet Anymore" is an expression and reaction image often used to show disgust or disappointment with others. Based on a character stillshot of Professor Farnsworth from the animated television show Futurama , the reaction image is frequently used on image boards and forums when replying to someone else's post that is deemed irritable or disagreeable

 

Nei men man trenger jo ikke spekulere serlig mye om hvem det hintes til her i tråden :D

Det aller meste som er sagt har vært på generelt grunnlag. At du blir fornærmet og kjenner deg igjen, betyr kanskje at du burde gå i deg selv og tenke over hvordan du oppfører deg på forumet?

 

Nå vet jeg hva dette betyr, men er ikke dette også off topic eller er det bare mine innlegg :tease::tease:

 

PS: Jeg blir ikke fornærmet , jeg har opplevd mye på hardware etter at jeg starte her, alt fra sure kommentarer til eposter med direkte drapstrusler, så du skjønner det skal mere til for å fornerme meg :-)

Ha en fin dag

Mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis er problemet at det oppstår meta-diskusjoner om debatteknikker i tråder som egentlig har å gjøre med spissfindige nerdespørsmål. I denne tråden, som er for nettopp meta-diskusjon, dukker det imidlertid plutselig opp en diskusjon om oppløsning og skarphet! Det er nesten imponerende.

 

Årsaken til det kan jo være at nettop nevnte diskusjon er en "årsak" til denne tråden og hvor trådstarter selv var en aktiv del sammen med meg og andre og at så trådtarter starter denne og sender innvitasjon til meg om å delta , ser en viss sammenheng her :hmm:

Lenke til kommentar

tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste.

Hadde en gang en daglig leder som aldri tok feil, og da mener jeg aldri, de første to/tre månedene forsvant all spisskompetanse i firmaet siden de ikke orket og forklare gang på gang at han tok feil samt at han ønsket og styre de i feil retning, tok ca 4 år før ledelsen forsto dette da hadde firmaet tapt ca 11 mill., 70% av kundene og 60% reklamasjoner før han fikk endelig sparken.

Favorittuttrykket hans var " :hmm: kunden har missforstått meg", kunne fortalt mange skremmehistorier om feil ledelsesstruktur med det for holde med OT :)

 

 

 

Bare til orientering så har jeg drevet firma i over 25 år, uten tap, Dette i et servicorientert yrke der en er helt avhengig av fornøyde kunder .

Da det var nedganstider i bransjen var vi faktisk eneste firma i distriktet i denne bransjen som ikke hadde permiteringer eller manglet oppdrag .

>Så den passet ikke helt ,men godt forsøk :-)

 

Har du hvert daglig leder i firma som jeg jobbet i ? :dontgetit: , trodde vi to var ferdig jeg siden du fjernet topic, men den gang ei :)

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt lenger. Begynner liksom å miste interessen i trådene ganske raskt, så blir det bare rask scrolling opp og ned, og leting etter småting man kan misforstå. Fant nesten en morsom ting nå

pe eller nesample

For en rar ting å gjøre tenkte jeg. Peller nesa med eple? Hvorfor det tro?

Nei, jeg er nok enten syk eller har alt for lite reelle ting å skrive om..

 

Kanskje jeg må gjøre som han ene sa, og ta noen bilder så ikke fbi finner ut at jeg ikke har brukt kameraet. Tro hva straffen er for det. Å ikke gjøre noe mener jeg. Bare det virker enda da, altså kameraet. Godt jeg har et reservekamera. Hmm.. egentlig har jeg to reservekameraer, for den ene er jo reserve for den andre. Også er det jo også motsatt, det andre er reserve for det ene.

 

Nei, jeg innrømmer dt. Jeg dro ut for å ta bilder i dag. Men ventet helt til det var nesten mørkt og lot begge blitsene og stativet bli igjen hjemme, sånn at jeg kunne late som jeg var litt lærd da jeg tittet på lyset og fant ut at det nok var for mørkt til å ta noen bilder uten blits og stativ. Så da ble det ikke noen bilder allikevel. Men jeg fikk nå kjent vekta på begge kameraene og de to tyngste objektivene samtidig. Det kjennes nå iallefall ut som skikkelige greier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste.

Hadde en gang en daglig leder som aldri tok feil, og da mener jeg aldri, de første to/tre månedene forsvant all spisskompetanse i firmaet siden de ikke orket og forklare gang på gang at han tok feil samt at han ønsket og styre de i feil retning, tok ca 4 år før ledelsen forsto dette da hadde firmaet tapt ca 11 mill., 70% av kundene og 60% reklamasjoner før han fikk endelig sparken.

Favorittuttrykket hans var " :hmm: kunden har missforstått meg", kunne fortalt mange skremmehistorier om feil ledelsesstruktur med det for holde med OT :)

 

 

 

Bare til orientering så har jeg drevet firma i over 25 år, uten tap, Dette i et servicorientert yrke der en er helt avhengig av fornøyde kunder .

Da det var nedganstider i bransjen var vi faktisk eneste firma i distriktet i denne bransjen som ikke hadde permiteringer eller manglet oppdrag .

>Så den passet ikke helt ,men godt forsøk :-)

 

Har du hvert daglig leder i firma som jeg jobbet i ? :dontgetit: , trodde vi to var ferdig jeg siden du fjernet topic, men den gang ei :)

 

Neida jeg har heldigvis ikke vært din sjef, men i motsetning til deg har jeg baller nok til å si fra og stå for det jeg sier/gjør, jeg trenger ikke dra slike ting som du gjorde for inndirekte å hinte til meg , slikt kaller jeg feigt og personer som opptrer uten å kunne stå oppreist og si hva de mener til den det gjelder, ja de er ikke mye verdt i mine øyne .

Jeg kan godt ha sære meninger i dine øyne, men jeg står for mine meninger og jeg gir klare tilbakemeldinger både på godt og vondt uansett og trenger ikke skjule meg bak eller via tredjeperson .. :D

 

Mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

[...

 

Neida jeg har heldigvis ikke vært din sjef, men i motsetning til deg har jeg baller nok til å si fra og stå for det jeg sier/gjør, jeg trenger ikke dra slike ting som du gjorde for inndirekte å hinte til meg , slikt kaller jeg feigt og personer som opptrer uten å kunne stå oppreist og si hva de mener til den det gjelder, ja de er ikke mye verdt i mine øyne .

Jeg kan godt ha sære meninger i dine øyne, men jeg står for mine meninger og jeg gir klare tilbakemeldinger både på godt og vondt uansett og trenger ikke skjule meg bak eller via tredjeperson .. :D

 

Mvh Snekker`n

Slettet

 

 

Slettet

 

 

Slettet

Ja, det ser man jo. :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg trenger ikke dra slike ting som du gjorde for inndirekte å hinte til meg , slikt kaller jeg feigt og personer som opptrer uten å kunne stå oppreist og si hva de mener til den det gjelder, ja de er ikke mye verdt i mine øyne .

 

Mvh Snekker`n

 

Nå er jeg ganske blåst i hodet, synes jeg var ganske klar i hvem min første post gjaldt "Snekker'n, nå er jeg ganske drittlei etc"

 

Angående respondering på trondster sin posting "tar jeg feil, så lærer jeg noe jeg ikke visste.etc." har det ingenting med deg å gjøre, men det ser du ikke ut til og forstå.

 

Jeg sender deg en pm angående gjeldende sak, så får vi se om du er mann nok til og beklage dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...

 

Neida jeg har heldigvis ikke vært din sjef, men i motsetning til deg har jeg baller nok til å si fra og stå for det jeg sier/gjør, jeg trenger ikke dra slike ting som du gjorde for inndirekte å hinte til meg , slikt kaller jeg feigt og personer som opptrer uten å kunne stå oppreist og si hva de mener til den det gjelder, ja de er ikke mye verdt i mine øyne .

Jeg kan godt ha sære meninger i dine øyne, men jeg står for mine meninger og jeg gir klare tilbakemeldinger både på godt og vondt uansett og trenger ikke skjule meg bak eller via tredjeperson .. :D

 

Mvh Snekker`n

Slettet

 

 

Slettet

 

 

Slettet

Ja, det ser man jo. :tease:

 

Ja fint om du virkelig så det for de du har tatt med som er slettet er de to første noe som har med trådstarters innvitasjon via PM på feile premisser å gjøre ,men om du ønsker å lese dem så ser du at de er gjengitt i quoten under, den tredje skulle ikke slettes,da den var et svar til nautica ,men det er også quotet så det er fullt mulig å lese det , bare en ikke stirrer seg helt blind .

Så ja jeg tør stå for det jeg har sagt her i denne tråden som i alle andre . Det har jeg trurt hele min tid på Hardware og alle dets underforum til tross for både mordtrusler og mere til fra motdebatanter . Jeg har også turt å beklage om jeg på urettvist grunnlag har sagt noe om/til en person som ikke var riktig eller på annen måte kunne virke støtende , jeg ser overhode ikke noe problem med det .

Ha en fortsatt fin dag .

Mvh Snekker`n

Lenke til kommentar

Ja fint om du virkelig så det for de du har tatt med som er slettet er de to første noe som har med trådstarters innvitasjon via PM på feile premisser å gjøre

Nå har du nevnt invitasjonen min til denne debatten - og mine intensjoner og premisser flere ganger. Nøyaktig hvilke intensjoner tror du jeg har?

Lenke til kommentar

 

Hadde en gang en daglig leder som aldri tok feil, og da mener jeg aldri, de første to/tre månedene forsvant all spisskompetanse i firmaet siden de ikke orket og forklare gang på gang at han tok feil samt at han ønsket og styre de i feil retning, tok ca 4 år før ledelsen forsto dette da hadde firmaet tapt ca 11 mill., 70% av kundene og 60% reklamasjoner før han fikk endelig sparken.

Favorittuttrykket hans var " :hmm: kunden har missforstått meg", kunne fortalt mange skremmehistorier om feil ledelsesstruktur med det for holde med OT :)

 

 

 

 

 

Jeg har mottatt en PM fra Nautica ang mitt tilsvar på det han skriver her .

IDenne PM inneholder en del opplysninger som jeg er bedt om å ikke gjengi her , noe jeg fullt ut aksepterer .

De opplysningene inneholder også "dokumentasjon " som viser at jeg i mitt tilsvar nok tok feil , ja jeg vurderte rett og slett hele greia feil .

deror vil jeg på det sterkeste beklage det jeg skrev i det innlegget uten forbehold .

 

Mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Debatter kan være lærerike, og i utgangspunktet tror jeg de fleste går inn i en debatt med åpent syn.

Noen debatter har blitt helt meningsløse grunnet trådstarters agenda om å fronte eget merke, selv om samme person inviterer til bred diskusjon om merker i første post.

PS, det gjelder ikke TS i denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har mottatt en PM fra Nautica ang mitt tilsvar på det han skriver her .

 

Mvh Snekker`n

 

No hard filing, da sletter jeg PM'en :)

 

Edit: og du får et pluss av meg for dette.

 

Skulle bare mangle, når en driter på draget får en versågod gjøre rent også .

PMen slettes her også .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på svar på denne...

 

Ja fint om du virkelig så det for de du har tatt med som er slettet er de to første noe som har med trådstarters innvitasjon via PM på feile premisser å gjøre

Nå har du nevnt invitasjonen min til denne debatten - og mine intensjoner og premisser flere ganger. Nøyaktig hvilke intensjoner tror du jeg har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, sånn.. du står for det du sier til Nautica?

 

Hva slags idiot er du egentlig? Ønske noen fortsatt fin dag når klokka straks er 23? Det er jo nesten midt på natta.

. Merk spesielt følgende:

  • Flaming og andre former for personangrep er forbudt.
  • Å kalle noen idiot er vel nettop personanngrep .

Ok.. beklager ordbruken. Er jo Finnmarking og vi er vant med å si saker rett frem. Fjott, er det også for hardt? Du sitter å siterer fra reglene for forumet, og det viser jo at du vet om disse. Om du leser noen linjer nedenfor der det du siterer står så ser du også:

 

Både i denne og en av de andre trådene du har vært aktiv i de siste dagene har du slettet drøssevis med innlegg av grunner jeg ikke kjenner. Så se på deg selv før du henviser til forumreglene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Åja, sånn.. du står for det du sier til Nautica?

 

Hva slags idiot er du egentlig? Ønske noen fortsatt fin dag når klokka straks er 23? Det er jo nesten midt på natta.

. Merk spesielt følgende:

  • Flaming og andre former for personangrep er forbudt.
  • Å kalle noen idiot er vel nettop personanngrep .

Ok.. beklager ordbruken. Er jo Finnmarking og vi er vant med å si saker rett frem. Fjott, er det også for hardt? Du sitter å siterer fra reglene for forumet, og det viser jo at du vet om disse. Om du leser noen linjer nedenfor der det du siterer står så ser du også:

 

Både i denne og en av de andre trådene du har vært aktiv i de siste dagene har du slettet drøssevis med innlegg av grunner jeg ikke kjenner. Så se på deg selv før du henviser til forumreglene.

 

Jeg har her slettet en del inlegg, jeg har ogs forklart hvorfor og innleggene kan fortsatt leses da de er quotet av andre, dermed ødlegger de ikke konteksten, slettingen har jeg også klarjordt hvorfor.

så har jeg slettet noen i en annen tråd og der opplyses det at de er slettet fordi de ikke er relevante for tråden .

Om så det er i strid med regelverket er mulig, det får i såfall moderator ta stilling til om de ønsker det .

men det er uansett ikke noen grunn for andre medlemmer å kalle andre for idiot eller annet.

Som nordlending har jeg rimelig oversikt over hva som er "vanelig" bruk av ord/utrykk .

Så lar vi det ligge der .

Lenke til kommentar

Er det bare meg som synes at denne tråden har sporet fullstendig av?

 

Hvem som har rett eller galt her vet jeg ikke og jeg gidder heller ikke bruke noe tid på og finne ut dette, men hvis de kamphanene som holder på her kan trkke seg litt tilbake i stillhet for så og slippe til andre så hadde kanskje fler enn meg vert glade for det...

 

Denne diskusjonen kommer til å fortsette i det kjedsommelige og at er liten tvil på at noen her inne bruker MYE av tiden sin på denne diskusjonen.

 

Nå får jeg vel sikkert "kjeft" jeg også, men da slutter jeg bare å poste, så er saken biff :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...