Gå til innhold

[Løst] Skjerm til gaming (2-3k)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neeeeei.

 

 

Den skjermen må du hvertfall ikke gå for.

 

 

Les dette så ser du grunnen: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/content/dell_u2312hm.htm#gaming

 

ekstremt mye etterslep på den skjermen. Du går heller for 23" da.

 

Ok, jeg orker ikke lese alt, så kan ikke du fortelle meg hovedgreia. For å si det sånn, jeg tror mer på personlige erfaringer enn et skjema..

 

Link meg til den du mener jeg burde ha da :p

 

-DahPain

Lenke til kommentar

Denne skjermen anbefaler jeg, og den blir anbefalt av mange.

 

http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Du får denne med sølv farget ramme også :)

 

 

I følge testen så er denne skjermen MYE raskere en 24" du vil ha.

 

Denne skjermen jeg linker til nærmer seg et TN panel.

 

 

Så spiller du mye FPS spill går du for 23" jeg linker til.

 

Det beste er jo en skjerm med TN panel. men da mister du kvalitet i bilde for å si det slik.

 

24" du vil gå for, er jo ikke dårlig sånt sett. Men passer ikke akkurat til FPS spill, sånt som BF3, COD og lignende spill. Men strategi spill som SC2, RA1,2,3. ja, du skjønner hva spill jeg mener.

 

Film funker kjempe fint på begge to.

 

 

Å husk. 24" er stoort. Sitter selv på en 24", å det er stort når du sitter maks en halv meter i fra. Du må flytte blikket veldig mye når du spiller for å få med deg alt :p

 

 

 

Det jeg snakker om er input lag.

 

Viss du ser på dette bilde av siden jeg linker til, så ser du at 23" er mye raskere.

http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg (trykk på linken)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Denne skjermen anbefaler jeg, og den blir anbefalt av mange.

 

http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Du får denne med sølv farget ramme også :)

 

 

I følge testen så er denne skjermen MYE raskere en 24" du vil ha.

 

Den jeg har skikket på (Eller som Dunno valgte) Er etterkommeren til den du snakker om, så egentlig så tror jeg den er like god, visst ikke bedre..

Lenke til kommentar

Denne skjermen anbefaler jeg, og den blir anbefalt av mange.

 

http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Du får denne med sølv farget ramme også :)

 

 

I følge testen så er denne skjermen MYE raskere en 24" du vil ha.

 

Den jeg har skikket på (Eller som Dunno valgte) Er etterkommeren til den du snakker om, så egentlig så tror jeg den er like god, visst ikke bedre..

 

Eller så er det jeg som tar helt feil..

Lenke til kommentar

Du går jo selvsagt for den skjermen du vil.

 

 

Anbefaler bare en skjerm som er raskere, men gir samme gode bildekvaliteten som 24".

 

 

 

Og som testen viser, så har de jo testen 24" også opp mot 23" :)

 

 

 

23" har en input lag på 0.6ms

 

24" har en input lag på 9.4ms

 

 

Å spiller du mye FPS spill, så har det litt å si :)

Lenke til kommentar

Du går jo selvsagt for den skjermen du vil.

 

 

Anbefaler bare en skjerm som er raskere, men gir samme gode bildekvaliteten som 24".

 

 

 

Og som testen viser, så har de jo testen 24" også opp mot 23" :)

 

 

 

23" har en input lag på 0.6ms

 

24" har en input lag på 9.4ms

 

 

Å spiller du mye FPS spill, så har det litt å si :)

 

Jeg klarer bare ikke si meg enig i at en halv tommer har så mye å si, men jeg skal tenke på det, takk :)

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke merker nevnverdi forskjell på 120 Hz gjennom DVI og 60 hz samsung skjerm med HDMI annet en litt trøbbel med HDMI med forskjellig oppløsninger.

 

Da har jeg målt HD 6850 med samsung skjerm og nvidia GTX 570 med LED XL2420T.

Så jeg vil nok desverre påstå 120 hz er mest til 3d briller. Har spilt counterstrike 1.6 på 120 hz og CS source uten jeg merker tydlig forskjell.

 

Angående Dell UltraSharp U2711 kan disse skjermene være gode til både spill og bilderedigering, men Dell er som regel ikke kjent for god kvalitet. Men muligens den er noe hvis man er villig å betale.

 

Men alikevell er BenQ 24" LED XL2420T genialt på justeringsmulighet og den greie hjulet å stille instillinger med.

 

Samsung SyncMaster 2443BW er vel grei, selv om den har 5 ms responstid.

 

Off-topic:

For noe tøv! smiley-angry009.gif Denne karen har null peiling, han/hun bare synser som en dust. Når skal du lære av dine feil? Mitt beste tips: Ignorer alt som har med LMH1 å gjøre. ;)

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke merker nevnverdi forskjell på 120 Hz gjennom DVI og 60 hz samsung skjerm med HDMI annet en litt trøbbel med HDMI med forskjellig oppløsninger.

 

Da har jeg målt HD 6850 med samsung skjerm og nvidia GTX 570 med LED XL2420T.

Så jeg vil nok desverre påstå 120 hz er mest til 3d briller. Har spilt counterstrike 1.6 på 120 hz og CS source uten jeg merker tydlig forskjell.

 

Angående Dell UltraSharp U2711 kan disse skjermene være gode til både spill og bilderedigering, men Dell er som regel ikke kjent for god kvalitet. Men muligens den er noe hvis man er villig å betale.

 

Men alikevell er BenQ 24" LED XL2420T genialt på justeringsmulighet og den greie hjulet å stille instillinger med.

 

Samsung SyncMaster 2443BW er vel grei, selv om den har 5 ms responstid.

 

Off-topic:

For noe tøv! smiley-angry009.gif Denne karen har null peiling, han/hun bare synser som en dust. Når skal du lære av dine feil? Mitt beste tips: Ignorer alt som har med LMH1 å gjøre. ;)

 

Du har gjærne et poeng, men vi kan godt være hyggelige her på forumet, haha :p

Lenke til kommentar

Du går jo selvsagt for den skjermen du vil.

 

 

Anbefaler bare en skjerm som er raskere, men gir samme gode bildekvaliteten som 24".

 

 

 

Og som testen viser, så har de jo testen 24" også opp mot 23" :)

 

 

 

23" har en input lag på 0.6ms

 

24" har en input lag på 9.4ms

 

 

Å spiller du mye FPS spill, så har det litt å si :)

 

Har du i det hele tatt prøvd 24'en. Fordi alle vet hvor feil de prøveresultatene kan være, det er måten de gjør markedet innteresert..

 

Med mindre du har noen utrolig gode argumenter for å velge 23"eren, så tar jeg nok 24"en..

 

-DahPain

Lenke til kommentar

Du går jo selvsagt for den skjermen du vil.

 

 

Anbefaler bare en skjerm som er raskere, men gir samme gode bildekvaliteten som 24".

 

 

 

Og som testen viser, så har de jo testen 24" også opp mot 23" :)

 

 

 

23" har en input lag på 0.6ms

 

24" har en input lag på 9.4ms

 

 

Å spiller du mye FPS spill, så har det litt å si :)

 

Du har virkelig ikke prøvd noen av de, har du?

 

Snakket med DahPain på Steam, og vi kom vel frem til at U2412M er den beste for han, rett og slett fordi det er en veldig god skjerm. Det du drar frem er rent teoretisk, og har ingen praktisk betydning, som desverre mye annet innen testing er blitt til. Benchmarks har så lite med "the real world" etterhvert at de er blitt ubrukelige... Stort sett.

Lenke til kommentar

Det jeg snakker om er input lag.

 

Viss du ser på dette bilde av siden jeg linker til, så ser du at 23" er mye raskere.

http://www.tftcentra...input_lag_1.jpg (trykk på linken)

Det der er nok en datafeil hos TFTCentral. Det er klin umulig at en IPS skjerm har lag på kun 0,6ms. Så lave tall får du ikke engang på 120Hz TN-panel.

 

Husker forresten at jeg leste et sted (tror kanskje det var TFTCentral faktisk!) at bilspill er verst mtp lag. Skytespill av typen FPS kommer på andreplass og er også ganske krevende. Men i det hele tatt er responstid noe oppskrytt. Det er sjeldent jeg har møtt på en person som har klaget på at skjermen hans ikke holdt tritt og at det var derfor han ble skutt. Det ville jeg sett på som en heller dårlig unnskyldning. laugh.gif

 

En gammel tommelregel er at det meste under 9ms gir et glimrende bilde, som bekreftet av Papirkurven som ikke har opplevd særlige problemer med sin 8ms skjerm. Ja, om man studerer lenge nok er det en klar forskjell, men IPS av Dell U2412M sitt kaliber oppleves oftest som helt grei. smile.gif

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg snakker om er input lag.

 

Viss du ser på dette bilde av siden jeg linker til, så ser du at 23" er mye raskere.

http://www.tftcentra...input_lag_1.jpg (trykk på linken)

Det der er nok en datafeil hos TFTCentral. Det er klin umulig at en IPS skjerm har lag på kun 0,6ms. Så lave tall får du ikke engang på 120Hz TN-panel.

 

Husker forresten at jeg leste et sted (tror kanskje det var TFTCentral faktisk!) at bilspill er verst mtp lag. Skytespill av typen FPS kommer på andreplass og er også ganske krevende. Men i det hele tatt er responstid noe oppskrytt. Det er sjeldent jeg har møtt på en person som har klaget på at skjermen hans ikke holdt tritt og at det var derfor han ble skutt. Det ville jeg sett på som en heller dårlig unnskyldning. laugh.gif

 

En gammel tommelregel er at det meste under 9ms gir et glimrende bilde, som bekreftet av Papirkurven som ikke har opplevd særlige problemer med sin 8ms skjerm. Ja, om man studerer lenge nok er det en klar forskjell, men IPS av Dell U2412M sitt kaliber oppleves oftest som helt grei. smile.gif

 

 

Som jeg forstod testen, så var den inputlagen 0.6ms dårligere/mer enn en CRT skjerm. Men skyt meg viss jeg misforstod den testen/siden der.

Lenke til kommentar

Ser pinadø ut som om du har rett! inv_biggrin.gif Jeg har egentlig aldri hørt om lignende med skjermer som har så lav input lag. Nå skal det likevel sies at dette bare er en bit av en lengre strekning. Overgang mellom piksler og forsinkelse mellom bilder gjør at skjermen ikke på langt nær er like rask som en 120Hz skjerm totalt sett. At den er god til casual gaming tviler jeg ikke på, men det kan også bli sagt om storebror U2412M til tross for den tilsynelatende store forskjellen i simpel input lag. :)

 

U2312HM-ghosting.jpg.pagespeed.ce.Bg7y6rh9x0.jpg

 

Dell U2312HM - 120Hz skjermer med høyere input lag gjør det bedre

enn dette på duplikat-testen, men det er slett ikke verst for en IPS skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...