Gå til innhold

Fractal Design R3 eller HAF 912?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe kabinett men vet ikke om jeg skal ha http://www.dustinhome.no/fractal-design-miditower-define-r3-usb3-black/product/5010609063?intcmp=searchProvider_dacsa eller http://www.dustinhome.no/cooler-master-miditower-haf-912-plus-black/product/5010485330?intcmp=searchProvider_dacsa

 

 

 

 

Er nybegynner på pc, men kan ganske mye om pc'er, så hva burde jeg ha hvis dette er første gang?

 

Komme med begrunnelser og?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde nettopp samme posten om akkuratt det samme, og jeg kommer til å gå for CM silenco, for det er lydløst, ikke så bra kjøling, men det får nå holde. HAF 912 har heller ikke støvfilter, så du vil komme til å få en del støv over delene dine som du må rense etter en langvarig stund. CM silenco, og Fractal design r3 har det motsatte støvfilter, og lydempet kabinett. Så du vil slippe støy/støv, men vil ikke få så bra kjøling. Men jeg vil nå tro att Fractal desgin r3, og CM silenco skal ha god nok kjøling igrunn.

 

Konklusjon:

 

Ville valgt CM silenco, eller Fractal design r3

Endret av terje k.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lett å sette i vifter på R3, men du får ikke noe lydløst kabinett da lenger. Det kjøler dårligere en HAF-serien, så om du skal ha mange vifter og kjølige komponenter er nok HAF veien å gå. Jeg sliter med temperaturer i R3 og har alt for mye vifter i det.

Lenke til kommentar

Det står at det er plass til 5 ekstra vifter på R3'en, men hvis jeg setter på 2 ekstra vifter, slutter den å å være stille?

 

 

btw: man må ikke drive med skruer elns når man skal sette i vifte?

 

Den slutter ikke å være stille da nei, men vil kanskje bråke mer en når du hadde 2 vifter. Grunnen til att kabinettet er så stille er pga det er fôret med støydempende stoff.

 

Jeg sa tideligere att CM silencio og Fractal design r3 var gode valg.

Men jeg ville sagt at R3 er bedre.

Lenke til kommentar

PS:

 

Må man ta ned de metall greiene på sida av kabinettet når jeg skal ta inn et 560 asus skjermkort? eller får jeg plass til skjermkortet uten å skru av metal sakene på sida av kabinettet der ved HK skal sitte

 

atx HK

Lenke til kommentar

PS:

 

Må man ta ned de metall greiene på sida av kabinettet når jeg skal ta inn et 560 asus skjermkort? eller får jeg plass til skjermkortet uten å skru av metal sakene på sida av kabinettet der ved HK skal sitte

 

atx HK

Lenke til kommentar

Det er lett å sette i vifter på R3, men du får ikke noe lydløst kabinett da lenger. Det kjøler dårligere en HAF-serien, så om du skal ha mange vifter og kjølige komponenter er nok HAF veien å gå. Jeg sliter med temperaturer i R3 og har alt for mye vifter i det.

Akter å påstå at det er mulig å kjøle komponenter i et R3 til et akseptabelt nivå uten at det støyer i det heletatt (idle/light workload ofc)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...