Gå til innhold

Den store NOKIA 808 PUREVIEW tråden


Anbefalte innlegg

Hm.. det har jeg aldri tenkt på, men så har igrunn ikke jeg direkte letet etter 808 i fysiske butikker heller da jeg har den selv... Jeg handler som regel sånne ting på nettet og der har iallfall de aller fleste den i salg :) Det er jo og en trend att mer og mer mobiler selges over nettbutikker så mulig fysiske butikker kun tar inn ett begrenset antall nettopp pga dette ??

 

Uansett, jeg mener å ha sett 808 hos både Spaceworld og Telebutikken sine fysiske butikker, men skal ikke si dette 100% sikkert om det var der jeg så de.

Det virker nå veldig rart om fysiske butikker ikke skulle ha toppmodellene til hver produsent iallfall...

 

Tror uansett du kommer til å få en stor oppgradering fra N8 til 808, det har skjedd veldig mye siden N8 ble sluppet :)

 

Nå har jo det vært diverse oppdateringer på N8 også. Belle-systemet er oppdatert mange ganger til N8'en også, så jeg er foreløpig vel fornøyd med den. Men 808 altså...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo det vært diverse oppdateringer på N8 også. Belle-systemet er oppdatert mange ganger til N8'en også, så jeg er foreløpig vel fornøyd med den. Men 808 altså...

 

Ja absolutt, N8 fikk jo mange oppdateringer den også, men den kommer nok litt kort selvom jeg hører om mange som fremdeles er fornøyd med sin N8.

Jeg kan iallfall anbefale 808 om du går for den :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg særlig til bruker av "apper" og sånt.

Sikkert derfor jeg fortsatt har en Symbian tlf.

Men, merker at det er litt irriterende når NSB (som jeg av og til benytter) nå kommer med nye apps til Android - IOS og nykomlingene med Windows.

 

Gjentar forresten mitt tidligere spørsmål:

Hvor mange av denne telefonen har dere andre sett i bruk, på gater og torg?

Jeg har fortsatt ikke sett noen og mange spør meg fortsatt om hva det er jeg bruker?

Lenke til kommentar

Det er nok dessverre slik at utviklerne har latt Symbian i stikken.

Det virker i hvert fall slik.

Men jeg har alle de appene jeg trenger.

Noen klokkegreier, værapper og nyhetsduppeditter.

Det er nok for meg.

 

Det er ikke veldig mange som har denne telefonen,

og det er jo deres problem, ikke ditt.

Det har å gjøre med den massive negative vinklingen som alle mobiljournalister har.

Jeg har sett anmeldelser av 808 av journalister med spyfornemmelser når de skriver Symbian.

Det er bare ett ord for slikt: Patetisk!!!

Lenke til kommentar

Men jeg har alle de appene jeg trenger.

Noen klokkegreier, værapper og nyhetsduppeditter.

Det er nok for meg.

 

 

Enig i dette!

Jeg bruker heller ikke mye apps, brukte å laste ned endel tidligere men innså til slutt att jeg omtrent ikke hadde bruk for noe av det, vanvittig mye søppel og ubrukelig dritt....

Jeg bruker noen få apps som eks. vær, flytider, tag-reader, skydrive, youtube, battery monitor, vimeo, shazam, joikuspot men noe mer bruker jeg ikke...

Husk att de viktigste apps finnes også for mindre OS som Belle, WP osv.. Men såklart har IOS og Android større utvalg men der er jammen mye dritt og...

For meg er det viktigere å ha en mobil jeg er fornøyd med :)

 

Med HTML5 støtte (som også 808 har) er det jo også en trend att flere apps blir tilgjengelig gjennom nettleseren, ikke apps som egne applikasjoner, dette kommer nok mer og mer etterhvert.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Jeg bruker heller ikke mye apps, brukte å laste ned endel tidligere men innså til slutt att jeg omtrent ikke hadde bruk for noe av det, vanvittig mye søppel og ubrukelig dritt....
Dette er gjengse for alle appstores men det viktige er at man har de applikasjonene man trenger og at de er så gode som mulig. Inntil HTML5 apps vil fungere smertefritt offline så blir det litt så som så. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er gjengse for alle appstores men det viktige er at man har de applikasjonene man trenger og at de er så gode som mulig. Inntil HTML5 apps vil fungere smertefritt offline så blir det litt så som så.

 

Helt klart!

Joda HTML5 apps har sine begrensninger mht nettverk, men det er jammen ikke mange steder man ikke har nettverk/WLAN nå for tiden så egentlig bør det fungere greitt.

Uansett, apps via HTML5 forventes å bli den nye måten å distribuere apps på fremover og allerede idag finnes det ett utvalg. Den store fordelen er og att utgivere slipper å programmere en app for hvert OS, kun en programmering nødvendig for alle mobiler med HTML5 nettleser :)

Lenke til kommentar

Helt klart og for et års tid siden diskuterte vi dette med offline caching av html5 apps og det jobbes med og vil komme på plass. Optimatl sett skal man kunne kjøre applikasjonen lokalt og at kun forespørsler mot databaser etc. må gjøres over nett, samt at man får mulighet til å cache ting som kartdata etc.

 

Ellers ender man fort opp i en situasjon som ChromeOS maskinene gjorde i starten, ubrukbare uten nettoppkobling.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart og for et års tid siden diskuterte vi dette med offline caching av html5 apps og det jobbes med og vil komme på plass. Optimatl sett skal man kunne kjøre applikasjonen lokalt og at kun forespørsler mot databaser etc. må gjøres over nett, samt at man får mulighet til å cache ting som kartdata etc.

 

Ellers ender man fort opp i en situasjon som ChromeOS maskinene gjorde i starten, ubrukbare uten nettoppkobling.

 

Sant det!

Tror uansett det er bra potensial for HTML5 om man bare utnytter det riktig.

Tenk bare hvor vanvittig mye tid som spares med å skrive om apps til hver enkelt OS, det er ganske omfattende....

Lenke til kommentar

Ser mange nettsider nå er begynt å sammenligne 808 med Lumia 920, ikke særlig imponerende for 920 må jeg si... Er god lesning for oss som har 808, ingen tvil om att den slår 920 i støvlene når det gjelder multimedia/kamera (som forventet) :)

Ser og att Damian skal slutte nå, er dette "kroken på døra" for Nokia, jeg begynner å lure.... ?

 

Se artikkel under :)

 

http://pureviewclub.com/2012/7788

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk 808 vil beholde førsteplassen som mobilkamera ganske lenge.

Kanskje 1-2 år???

Har lest litt om nykommere og litt om det som kommer i nær fremtid.

Ser ikke noe som kan måle seg med 808 på kamera.

 

Ja det ser ut til att 808 kommer til å beholde den tittelen en stund til, vil tippe rundt 2 år jeg også, pr idag er det heller ikke marginal forskjell ned til nr 2, det er ganske betydelig forskjell :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Vil gjerne ha denne, men prisen er fortsatt alt for høy. Ser ikke ut til at den synker nevneverdig heller.

 

Ja prisen har ikke sunket så mye siden 808 ble lansert, ser de fleste nettbutikker ligger på rundt 4000,- enda, så er bare 800,- kr lavere enn det jeg betalte med en gang den kom i salg.

Spørs om den kommer til å endre seg så mye med det første heller...

 

Btw: Ser att mytrendymobile.no nå endelig har fått inn stativ-holderen til 808, denne er fin om man skal lage time-lapse videoer, så lurte på å kjøpe den :)

 

http://www.mytrendyp...chresults_image

Sammen med denne skulle jo dette fungere bra:

http://www.mytrendyphone.no/shop/flexible-joints-kamerastativ-10487p.html?utm_source=searchresults&utm_medium=searchresults&utm_campaign=searchresults_image

 

Noen som har kjøpt denne ?

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Windows phone 8, Jolla og Blackberry 10 høres mer spennende ut en Symbian. Det er ikke til å komme utenom. At det er litt stille her i forumet betyr vel ikke at det er få som bruker kameraet. Utenom 808 telefonen så er det ikke så mye som skjer på Symbian plattformen og som kan danne basis for å skrive noe om.

 

Tar endel bilder. Etter FP2 så ble tellingen nullstil og den viser nå ca 600 bilder/videoer. Har mistet litt oversikten over hvor mange bilder jeg tatt siden begynnelsen av juli men antar at det ligger et i nærheten av to - tre tusen.

 

Eksperimenterte litt i går med å ta bilder av en rosebukett med innendørsbelysning og sammenlignet resultatene ved ulike ISO verdier og ulik zoom.

 

Nå jeg ser på lukkertiden så varierte de fra 1/6 til 1/20 sekunder. Det er i et område hvor optisk bildestabilisering vanligvis fungerer best. Og som jeg har skrevet tidligere så ville optisk bildestabilisator vært et stort tilleggsbonus på 808 selv om pixelbindingsteknologien på 808 til en viss grad fungerer som bildestabilisator. Men det forutsetter at man i minst mulig grad zoomer inn.

 

Best ble resultatene med ISO 100, kamerastøtte og med minst mulig bruk av zoom. For de som kjenner teknologien bak 808 så er det ikke overraskende. Kamerastøtte er absolutt positivt.

 

Min HH-23 passet dårlig i gjengene på min Gorilla holder, så jeg har ikke fått testet den fult ut. Vi snakker om billig plastikk, så ikke forvent all verden. Det skumleste ved holderen synes jeg at det virker litt slarkete i låsefestet. Men har du anledning til å ta turen til butikken å prøve, så ikke nøl med det.

 

BTW: Kjøpte min HH-23 fra Amazon for slikk og ingenting.

Endret av frans
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...