Gå til innhold

10 nettleserfunksjoner vi digger


Anbefalte innlegg

Her er en virkelig genial en for Opera, legge til søk:-Ta utgangspunkt i søkefeltet til en side man bruker ofte, f.eks Youtube og høyreklikk der-Velg "Legg til søk" fra høyreklikk-menyenNå kan man markere en hvilken som helst tekst i nettsider og søke direkte i youtube fra siden man er på. Man høyreklikker da bare på den markerte teksten og velger "søk med" Man kan evt også tilordne hurtigtast for bruk i adressefeltet for direkte søk.

 

Fiffige greier, der lærte du meg noe nytt! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det siste er nettsteder blitt stadig sluere når det kommer til annonser og nå henger ikke alltid adblock med selv med oppdaterte filtre og all mulig høyreklikk og merking av annonser. Hva kan gjøres med de annonsene som er merket i bildet under?

 

 

 

7731273.jpg

 

Beklager jeg husket ikke forumtaggene for å skjule bildet til man klikker så om noen minner meg på det er det kjekt ;)

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

*bump*

 

En jeg høyreklikker på annonsene og merker dem så forsvinner de fra siden. Helt til jeg på nytt går inn på nettavisen. Da er dem tilbake.

 

Åssen blir jeg kvitt disse annonsene - er ikke flash bare tekst og bilde.

Må da være en måte å sperre dem på? Tips til manuell blacklist?

Lenke til kommentar

Ingen som bruker ad-block plus på chrome?

 

Sitter på 3G nett og må gjøre sidene så lette som mulig å laste.

 

Om du bruker Opera kan du aktivere "turbo" som komprimerer størrelsen på nettsiden slik at det går raskere å laste. Med opera kan du også lett blokkere uønskede elementer.

Lenke til kommentar

Ingen som bruker ad-block plus på chrome?

 

Sitter på 3G nett og må gjøre sidene så lette som mulig å laste.

 

Om du bruker Opera kan du aktivere "turbo" som komprimerer størrelsen på nettsiden slik at det går raskere å laste. Med opera kan du også lett blokkere uønskede elementer.

 

Ok da prøver jeg, fant ad-block for Opera, noe bedre?

 

 

Noe jeg savner fra FF som jeg ikke finner til Chrome er InstantFox, finnes det til Opera? Så en kan søke direkte fra URL feltet i div søkemotorer?

Endret av kilkenny
Lenke til kommentar

Ingen som bruker ad-block plus på chrome?

 

Sitter på 3G nett og må gjøre sidene så lette som mulig å laste.

 

Om du bruker Opera kan du aktivere "turbo" som komprimerer størrelsen på nettsiden slik at det går raskere å laste. Med opera kan du også lett blokkere uønskede elementer.

 

Ok da prøver jeg, fant ad-block for Opera, noe bedre?

 

 

Noe jeg savner fra FF som jeg ikke finner til Chrome er InstantFox, finnes det til Opera? Så en kan søke direkte fra URL feltet i div søkemotorer?

 

Se øverst på side 2 i denne forum tråden. Der er det forklart hvordan du legger til egne søk, disse søkene blir også synket med "opera link" hvis du har flere pc'r. Dermed trenger du kun legge dem til 1 gang.

Eks: så har jeg direkte søk som: "i the departed" < søker da etter the departed på imdb

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

* snip *

Ok da prøver jeg, fant ad-block for Opera, noe bedre?

 

Noe jeg savner fra FF som jeg ikke finner til Chrome er InstantFox, finnes det til Opera? Så en kan søke direkte fra URL feltet i div søkemotorer?

Du vil ikke trenge ad-block til Opera da denne funksjonaliteten allerede er innebygget og har vært det en stund. Det er bare å høyreklikke på siden og velge [block content...] for så å velge reklamene som skal bort. Ellers er det mulig å skru på "On demand" lasting av plugins.

Direktesøk fra adresselinja er også tilgjengelig i Opera uten noen form for plugin. Trykker du [Ctrl]+[F12] og velger [search] er det bare å legge til og endre søkemotorer som du vil. I adresselinja skriver du f.eks "g just fucking google it" (uten hermetegn) og du søker automagisk på Google. Personlig så syns jeg det er en av de absolutt beste funksjonene i Opera. Det sammen med on demand lasting av plugins og content blocker er de beste funksjonene jeg vet om

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...