Gå til innhold

Tregt hjemmenettverk. Finnes det noen andre alternativer å oppgradere til?


Anbefalte innlegg

Hei. Her hjemme har jeg på en god dag 6,2 mbps ned. Inn til huset er det ikke mulighet for fiber. Jeg tror bare det går vanlig telefonlinje inn til huset, og nettet er levert av Ventelo.

 

Spørsmålet er egentlig bare om det finnes alternativer (uten å grave i jorden) som kan hjelpe for å forbedre hastigheten mer eller mindre.

Jeg bor sammen med en hel familie, så det blir fort missnøye når flere skal spille online samtidig, som alle skal streame filmer.

 

1809190283.png

Endret av KenMH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har antakelig bare et alternativ, og det er å skaffe en ekstra linje inn. Det vil nok koste litt, men vil neppe kreve mer graving i hvert fall, og blir naturligvis dobbelt så dyrt hver måned i månedskostnader. Men da har du i hvert fall mulighet til å kjøre en form for lastbalansering mellom linjene, og kan evt. sørge for at en type trafikk alltid går på den ene linjen, mens andre typer kan bruke begge ved behov...

Lenke til kommentar

Du har antakelig bare et alternativ, og det er å skaffe en ekstra linje inn. Det vil nok koste litt, men vil neppe kreve mer graving i hvert fall, og blir naturligvis dobbelt så dyrt hver måned i månedskostnader. Men da har du i hvert fall mulighet til å kjøre en form for lastbalansering mellom linjene, og kan evt. sørge for at en type trafikk alltid går på den ene linjen, mens andre typer kan bruke begge ved behov...

Hører interessant ut, men vil det hjelpe stort? Det begynner å bli et must å få gjort noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...