Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Etter den siste revisjonen av muligheten for å oppgradere evnene sine, er det forhåndsbestemt hvilke type evner du kan tilegne de ulike nummerne.

 

Hvis du først er i en Beta så værsåsnill og lek litt rundt på options.. du kan lett slå av det med forhåndsbestemte skills..

 

tilogmed jeg som IKKE er i beta visste dette. ærlig talt gamer. dere begynner å miste grepet syns jeg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter den siste revisjonen av muligheten for å oppgradere evnene sine, er det forhåndsbestemt hvilke type evner du kan tilegne de ulike nummerne.

 

Hvis du først er i en Beta så værsåsnill og lek litt rundt på options.. du kan lett slå av det med forhåndsbestemte skills..

 

tilogmed jeg som IKKE er i beta visste dette. ærlig talt gamer. dere begynner å miste grepet syns jeg ;)

 

så du sier at man ikke er låst slik man blandt annet kan se på skill calculatoren?

 

Jeg tror nok heller det er du som ikke er oppdatert...

Lenke til kommentar

Du har ett valg som heter "Elective mode", denne er skrudd av som standard.

post-70961-0-20966200-1330631383_thumb.jpg

 

Med Elective mode av så går primary skills til venstre mus knapp, secondary til høyre, og resten til action bar.

 

Standard Mode:

post-70961-0-80076400-1330631757_thumb.jpg

 

Elective Mode, forskjellen er pil knappene som gjør du kan bla mellom skill kategoriene slik at du kan velge hvilken skill du vil ha hvor

Edit: Full frihet har du ikke, er ikke alle skills som kan plasseres på musa, f.eks. DH's Caltrops (noe som er helt greit), mens DH's Evasive fire kan.

post-70961-0-81166900-1330631838_thumb.jpg

 

Ser ut til at de har pusset litt på det, for det var ikke like tungvindt nå å bytte skills som det jeg hadde lest om og sett video av.

 

Oppsettet mitt på bildene over er (skill type i parentes):

Primary/LMB: Hungering Arrow (primary)

Secondary/RMB: Bola Shot (primary)

Action Bar 1: Rapid Fire (secondary)

Action Bar 2: Strafe (archery)

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det det koker ned til er at alle skills tilhører en kategori: primary, secondary og diverse andre avhengig av klasse. Primary = venstre mus knapp, Secondary = Høyre, og de andre = action bar. Dette er man fast låst til, hvis man ikke velger å bruke Elective mode, da får man større frihet, til å f.eks. ha en primary skill på begge mus knappene (som det siste bildet illustrerer) i stedet for å måtte ha en primary + secondary.

 

Det min liste og bildene viser er at skills er plassert andre steder enn de normalt er definert til å gå. Så Rapid fire som er en secondary skill går normalt til høyre mus knapp, om du ikke velger noe annet i Elective mode (som jeg har gjort siden den står på action baren).

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Det ville overraske meg om det ikke støtter gamepad, men man vet jo aldri, du kan jo alltids ordne til støtte på egenhånd via remapping om spillet ikke støtter det native.

 

AtW

Litt av vitsen blir nok borte dersom man ikke kan bevege seg rundt med wasd isåfall. Det flotte med sånne dual stick-spill er jo at man kan jogge rundt med venstre analog og feks sikte med høyre.

 

Syns jeg leste noe om at Blizz ville enten støtte gamepad eller om det bare var å støtte konsoll, og det er derfor jeg i det hele tatt hadde håpet på en slik måte å styre på!

Lenke til kommentar

D3 kommer nok nesten garantert og støtte gamepads siden det blir portet til PS3 og Xbox 360. Og bruke wasd blir helt feil med denne type av spillmekanisme som D3 har. Click-to-kill spill dette :)

Selv kommer jeg og bruke mus & tastatur men ser godt at gamepad er en meget brukervennlig løsning.

Lenke til kommentar

så du sier at man ikke er låst slik man blandt annet kan se på skill calculatoren?

Tittet på skill kalkulatoren nå, den er i Elective mode. I vanlig mode må du nøye deg med å velge mellom de få skillsene som dukker opp første gang du trykker på "choose skill" (uten å bla til en annen side/kategori).

 

Elective mode burde vært standard, og ser egentlig ikke noen grunn til at det skal være noe man kan skru av og på.

Lenke til kommentar

Etter den siste revisjonen av muligheten for å oppgradere evnene sine, er det forhåndsbestemt hvilke type evner du kan tilegne de ulike nummerne.

 

Hvis du først er i en Beta så værsåsnill og lek litt rundt på options.. du kan lett slå av det med forhåndsbestemte skills..

 

tilogmed jeg som IKKE er i beta visste dette. ærlig talt gamer. dere begynner å miste grepet syns jeg ;)

 

Det ser ikke ut til at det kommer klart nok frem, men jeg sier selvsagt ikke at du ikke kan bytte på nummertastene, men at du "må" velge for eksempel en defensive passive skill, en primary skill og så videre når du går opp i nivå. Dette systemet var mye løsere basert i forrige versjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

D3 kommer nok nesten garantert og støtte gamepads siden det blir portet til PS3 og Xbox 360. Og bruke wasd blir helt feil med denne type av spillmekanisme som D3 har. Click-to-kill spill dette :)

Selv kommer jeg og bruke mus & tastatur men ser godt at gamepad er en meget brukervennlig løsning.

Tror faktisk D3 ville fungert godt med wasd, eller da analog kontroll. Men naturligvis er det nok forventning knyttet til en spillserie om at kontrollene ikke skal endres for mye.

For meg blir derfor D3 ikke noe interessant, da jeg føler at å kun kontrollere med musen er gammeldags og avleggs.

 

Men dersom man ikke kan bevege seg med en analogstikke og sikte med den andre blir det nok ikke noe bra med en gamepad, da bør man definitivt holde seg til mus!

Lenke til kommentar

D3 kommer nok nesten garantert og støtte gamepads siden det blir portet til PS3 og Xbox 360. Og bruke wasd blir helt feil med denne type av spillmekanisme som D3 har. Click-to-kill spill dette :)

Selv kommer jeg og bruke mus & tastatur men ser godt at gamepad er en meget brukervennlig løsning.

Tror faktisk D3 ville fungert godt med wasd, eller da analog kontroll. Men naturligvis er det nok forventning knyttet til en spillserie om at kontrollene ikke skal endres for mye.

For meg blir derfor D3 ikke noe interessant, da jeg føler at å kun kontrollere med musen er gammeldags og avleggs.

 

Men dersom man ikke kan bevege seg med en analogstikke og sikte med den andre blir det nok ikke noe bra med en gamepad, da bør man definitivt holde seg til mus!

 

Så det er avleggs å velge de kontrollene som fungerer best?

 

Gamepad fungerer bra på plattformspill, bilspill og enkle arkadetitler. Til alt annet blir det så upresist at det ikke er sammenlignbart med mus/tastatur.

Tror de som mener noe annet er de som i hovedsak spiller på konsoll.

 

Kan nok sammenlignes med de som tror at Britney hadde orginalen til "We will rock you" :D

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har fått med meg så er ikke beta'en og begynnelsen ment å være vanskelig, og at dette kan bli oppjustert noe til lansering (kan huske feil, eller at det kun er spekulasjoner). Normal er vel mest tiltenkt casuals, de som primært vil ha med seg historien og å bli kjent med ferdigheter og slikt, hvor utfordringene først vil komme i nightmare og senere.Så får vi se om de som spekulerer i en offentliggjøring av lansering dato på CeBit (6-10 mars) får rett. Har sett at andre har snakket om at spillet trolig ikke blir lansert før 4-8 uker etter offentliggjøring av datoen, med en offentliggjøring på CeBit så kan det fort bli mai før det kommer, noe som vil være midt i andre kvartal (gjeldende lansering vindu). Vil tippe på 8-11 mai ;)

 

Hvem spiller et Blizzard-spill for historien? Da finnes det langt bedre alternativ. Blizzard er i mine øyne på frontlinjene for å levere de aller dårligste spillhistoriene gjennom tidene. Flaue greier som ikke engang ville klart å bli et direct-do-dvd slipp engang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Så det er avleggs å velge de kontrollene som fungerer best?

 

Gamepad fungerer bra på plattformspill, bilspill og enkle arkadetitler. Til alt annet blir det så upresist at det ikke er sammenlignbart med mus/tastatur.

Tror de som mener noe annet er de som i hovedsak spiller på konsoll.

 

Kan nok sammenlignes med de som tror at Britney hadde orginalen til "We will rock you" :D

Jeg er definitivt en PC-gamer, men hvis du har spilt spill som Bastion og Guardian of Light så vil det føles som om noe mangler når man går tilbake til diablo-klonene der man kun styrer med musa. Det å kunne gå i en retning mens man skyter/slår i en annen retning gjør hele spillopplevelsen mer dynamisk.

 

Så for meg personlig på dette stadiet vil "de kontrollene som fungerer best" være dual stick-oppsettet (eller wasd+mus som i Bloodline Champions) for Diablo-klonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...