Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

byråkrati og grådighet tar livet mitt


Stappi

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg blir bare mer og mer lei av byråkrati og hva som er mest mulig korrekt i samfunnet for at de som har makta skal få det enda lettere å være grådig.

 

Noe mer gidder jeg ikke å si men jeg har fått nok og så lenge jeg har det så må jeg trekke meg ut av samfunnet.

 

Jeg mener at det fortsatt er mye steinalder mentalitet og det er ikke ofte at noe blir gjort til det beste for folk men heller til det beste for de som har makt slik at de vinner over enda fler og blir enda mer effektive. Folk er hjernevaska.

 

Jeg er i mot det aller meste vi har i dagens samfunn og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre lenger og jeg ser på samfunnet på flere måter.

 

Hvis dere begynner å undervurdere meg så tenk etter at det betyr ikke nødvendigvis at jeg er dum at jeg er i en slik situasjon. Jeg har ikke fått samme muligheter som alle andre. Derfor så har jeg ingen inntekt og fått et svært vanskelig liv og har falt ut. Å gå til en lege hjelper ikke. Å gå på NAV for å få jobb er bortkasta tid. Å ta utdannelse eller begynne å jobbe i det hele tatt har jeg rett og slett for lite midler til så det er svært vanskelig for meg å leve. Jeg møter mer enn nok motgang fra folk som undervurder meg fordi jeg dømmes alltid etter førsteinntrykket. Og førsteinntrykket mitt er ikke perfekt så det fungerer som en slags maske til den personen jeg egentlig er innvendig. Jeg blir fratatt muligheter til å være som alle andre og jeg må tilpasse meg deretter og det ser ikke ut som jeg får det noe bedre enn nå.

 

Hadde jeg hatt store nok midler så kunne jeg ha brukt det til å tjene penger igjen og da hadde det ikke vært noe problem for meg. Og det siste jeg skrev betyr jo ikke at jeg ikke kan jobbe eller at jeg ikke kan noe. Jeg er en dyktig håndverker og jeg kan produsere alt jeg vil med riktig materialer og verktøy og jeg er i god fysisk form men som sagt så har jeg ikke muligheter til det. Det er det samme som å ha en utdannelse til en jobb som man ikke kan få og det gjør ikke akkurat livet mitt noe lettere. Den livs situasjonen som jeg er i er såpass helseskadelig at det ikke skulle vært lov men det går ikke an å ha noen lov mot noe som ingen kan straffes for så derfor så er det ikke noe jeg kan få gjort for å få det bedre.

 

Det er ikke meg det er noe galt med da men samfunnet. Og det er nok mange som er i samme situasjon som meg men om dere har lest mine andre førsteposter så vil dere forstå mer om hvordan jeg tenker. Spessielt om dere leser "mitt liv som høysensitiv og mitt syn på samfunnet" så får dere vite mer om hvem jeg er.

 

Det er ikke noen lett situasjon jeg er i og jeg er jo egentlig hjelpesløs og jeg står ikke her frivillig eller på tull. Jeg er her og nå og ikke før og senere og det er der man skal være. DER MAN ER!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vil du vi skal si? Vil du at vi skal kommentere innlegget ditt? Du har jo allerede skrevet at du har gidd opp håpet, og at du ikke vil jobbe. Noe som i mine øyne er den eneste muligheten jeg kan se for meg for deg. Hva er argumentene dine for å ikke starte på en utdannelse? Du sier du ikke har midler til dette? Statens lånekasse? Eventuelt ha en deltidsjobb? Studenter idag har ikke mye penger, men uansett om du legger ned en innsats vil du en dag kunne ha en bedre økonomi og ikke minst psyke til å nå målene du snakker om blir krevd av deg? Å gå på NAV er i seg selv en negativ sirkel som bare du kan gjøre noe med. Men er veldig usikker på hva du vil fram til med posten din.

Lenke til kommentar

Hva vil du vi skal si? Vil du at vi skal kommentere innlegget ditt? Du har jo allerede skrevet at du har gidd opp håpet, og at du ikke vil jobbe. Noe som i mine øyne er den eneste muligheten jeg kan se for meg for deg. Hva er argumentene dine for å ikke starte på en utdannelse? Du sier du ikke har midler til dette? Statens lånekasse? Eventuelt ha en deltidsjobb? Studenter idag har ikke mye penger, men uansett om du legger ned en innsats vil du en dag kunne ha en bedre økonomi og ikke minst psyke til å nå målene du snakker om blir krevd av deg? Å gå på NAV er i seg selv en negativ sirkel som bare du kan gjøre noe med. Men er veldig usikker på hva du vil fram til med posten din.

Du har tydelig misforstått det meste du har lest skjønner jeg.

 

Konklusjon:

 

-jeg har ikke like gode muligheter som stort sett alle andre.

 

-jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

-jeg passer ikke inn i samfunnet.

 

-jeg har hatt mye motgang.

 

Det som alle burde forstå er at jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre for det må da være noen som vet noe og som kjenner seg igjen, har vært borti folk som har samme problemer i prinsippet?

 

Det jeg vil er at dere gir meg råd og forslag og jeg er tydeligvis mange år eldre enn dere så jeg trenger ikke tørre tips om å gå til NAV og lånekassen osv og det er også et helt annet tema. Det som er meninga med et innlegg /førstepost er jo nesten alltid at man søker råd, hjelp og innspill fra noen som vet det som jeg ikke vet. Har man ikke mulighet til å bidra med noe konstruktivt så går man til neste tråd og ikke ødelegge fordi man ikke har peiling eller misforstått.

 

vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Nok en gang så er det umulig å forstå hvor du vil med dette innlegget

Åherrefuckinggud som jeg lo. Thx.

 

 

Stappi, du er deppa, dra til lege. Forøvrig synes jeg at du er jævla kynisk som sutrer over likestillingen vi har i Norge.

 

 

WaterMarked, bedre nå, blinkblink? :roll:

Endret av bASELINE
Lenke til kommentar

Look at the world as a big cirkus, we have really created a messed up world for your self..

 

Har ingen gode svar til deg, men.

Vil du frem i dette livet må du nok tjene penger.

Du kan flytte. Krever en del av deg selv, og det er ingen garanti for suksess.

Du kan gå til lege\psykolog. Kanskje du er deprimert pga perspektivet du har.

 

Ingen her som kan ta tak i dine problemer, bare du som kan gjøre det. Selv om det er lettere sagt enn gjort.

 

Du er ikke alene med å føle at du ikke passer inn i dagens samfunn, eller ser feil. Ja, selv i verdens beste land. Er det ikke bra vi kan si det? Så kan vi snu ryggen til all kritikk siden det kun er sutring eller idioti. :thumbup:

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Gyv løs på det helvettet NAV er.

 

De vil verken være istand til å hjelpe deg med å finne arbeid eller med å komme noen vei med utdanning - men de vil kaste penger etter deg uten problem.

 

Legg disse pengene i en haug og lev sparsomt, og plutselig har du de midlene du klager over at du ikke har. Tar ikke lange tiden før du har nok egenkapital til at det ikke lenger er midlene det går på.

 

Signert, en klok idiot som ikke passer inn og *vil* ha hjelp av NAV til å skaffe jobb. Så langt har de kun gitt meg frustrasjon og nok penger til å leve helt greit.

 

Postet av anonym: def6aefe85f154a12926b5d6e82555c4

Lenke til kommentar

Hvilke muligheter er det du ikke har fått som alle andre har?

Mulighet til å ta den utdannelsen jeg ville ta men fordi absolutt alle idioter som er rundt meg absolutt skal ha innflytelse over meg så har jeg ikke klart å bestemme det selv. Jeg har selvfølgelig kutta kontakten helt. Det gjelder slektninger. Og da er det jo ikke noe vanskelig å forstå hvorfor jeg ikke har fått så mange muligheter. Jeg røyker ikke, jeg drikker ikke, jeg er pliktoppfyllende (var det nødvendig å nevne?)

 

og ja jeg har vært på NAV... flaut å si det men som jeg sa i førsteposten er at jeg dømmes eter førsteinntrykket mitt og tror du at det er lett for meg å bare få en jobb og få de vennene jeg vil da?

 

Det er ikke jeg som bestemmer og ingenting jeg får gjort noe med og jeg har alltid gjort det jeg skal gjøre men når det ikke blir tatt i mot fordi folk ikke forstår meg. Du som er forumveileder burde vel vise at du er litt mer seriøs enn de andre her så at du spørr om akkurat det syns jeg er merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

How about to suck it up and stop being a little bitch..

 

Det er du og kun du som bestemmer over hva du velger å gjøre med ditt eget liv.

Det er alltids en eller annen jobb å få, hvis ikke er NAV pliktig til å hjelpe deg. Ja det tar tid, men sånn er det.

 

Livet er ikke like lett for alle. Noen har flaks, andre har ikke.

Det er snakk om å gjøre det beste ut av situsjonen man er i.

Det er folk som fuckings mangler armer og bein som viser mer livsglede enn det du gjør her.

Endret av Neptjune
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Gyv løs på det helvettet NAV er.

 

De vil verken være istand til å hjelpe deg med å finne arbeid eller med å komme noen vei med utdanning - men de vil kaste penger etter deg uten problem.

 

Legg disse pengene i en haug og lev sparsomt, og plutselig har du de midlene du klager over at du ikke har. Tar ikke lange tiden før du har nok egenkapital til at det ikke lenger er midlene det går på.

 

Signert, en klok idiot som ikke passer inn og *vil* ha hjelp av NAV til å skaffe jobb. Så langt har de kun gitt meg frustrasjon og nok penger til å leve helt greit.

 

Postet av anonym: def6aefe85f154a12926b5d6e82555c4

Når jeg leser det du sier så spør jeg meg selv; hva er greia med NAV, saksbehandler og NAV kontor i hver kommune omg de ikke kan hjelpe folk med det?

 

Jeg har fått hjelp av NAV til å skaffe jobb før og det gikk bra men av samfunnsmessig sløvhet så kunne jeg ikke fortsette lenger

 

Det jeg spiser er det jeg prioriterer først og så lenge jeg bruker alt jeg får på mat fordi jeg er veldig aktiv og begynner å få ganske store muskler som bare suger til seg alt jeg spiser og får i meg så går minst 3-400 kroner til mat hver dag så da kan jeg sette av 200 kroner hver mnd og da tar det minst 50 år og da er jeg nok mest sannsynlig dau.

 

Det er riktig det du sier at de kaster penger etter folk men det skal også fungere som en arbeidsformidling og da sier det seg selv at man kan forvente seg å få hjelp der. Grunnen til at jeg må gå på NAV har jeg nevnt i et innlegg og det står egentlig i førsteposten om du leser en gang til.

 

Ikke glem at vi er forskjellige da og sitasjonen er garantert ikke den samme. Om vinteren så må jeg også bruke flere hundre kroner i reisepenger bare for å få handla maten jeg trenger.

 

 

HALLO ? ? ? ?

 

Kan ikke si jeg skjønner denne selv. Har du vokst opp blant ulver og dermed ikke hatt tilgang til offentlige tilbud som obligatorisk skolegang?

hva er det du ikke skjønner?

Endret av hernil
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig kutta kontakten helt. Det gjelder slektninger.

 

Selvfølgelig. De har vel prøvd å gi deg en realitycheck, men du er så opptatt av å fastholde det feilaktige bildet du har av virkeligheten at enhver som utfordrer det ignoreres. Du graver deg bare enda lengere ned i frykt for å måtte innse realiteterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dere er fryktelig stygge mot TS.

 

Til TS: Du trenger hjelp. Det er en forferdelig situasjon å leve i for deg, men du VIL få det bedre. Det første du bare må gjøre, er å komme deg til legen din. Det er ikke flaut, og hele oppturen/prosessen vil starte der. Værre er det egentlig ikke, men jeg vet av erfaring hvor forbaska vanskelig første skrittet er.

 

Det siste du bør gjøre, er å høre på alle de over her som ikke har peiling på hvordan det er å slite.

 

Lykke til!

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig kutta kontakten helt. Det gjelder slektninger.

 

Selvfølgelig. De har vel prøvd å gi deg en realitycheck, men du er så opptatt av å fastholde det feilaktige bildet du har av virkeligheten at enhver som utfordrer det ignoreres. Du graver deg bare enda lengere ned i frykt for å måtte innse realiteterne.

Hva er det du egentlig prøver på?

 

Jeg er faktisk mindre virkelighetsfjern enn de aller fleste. Jeg har talt i andre poster om hvorfor folk blir virkelighetsfjerne. Jeg er den som sier det som er fakta og det som er riktig uansett og det er mange som har problemer med å innse at det faktisk er jeg som har rett.

 

Jeg må nesten spørre deg; kan du fortelle meg hvorfor du tror at jeg er virkelighetsfjern i stedet for å hoppe over begrunnelsen?

 

I motsettning til deg så kan jeg begruynne alt jeg sier fordi jeg sier aldri noe som er sånn rett ut i fra det blå. Jeg tror nesten jeg må rapportere deg også. Det du kom med her er skrevet mer for at det skal være negativt enn at et skal være positivt. Du prøver bare å forlede meg men du er så talentløs at det fungerer ikke på meg så da får du holde deg til din egen verden.

 

Jeg har opplevd virkeligheten og jeg lever i den hele tiden. Jeg vet at det er mange som sliter med å skille mellom fantasi og virkelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<<< Hæ?? >>>

Så.... Du kunne jo gitt konkrete eksempler. Og slik jeg har opplevd er folk frie til å være den de er og blir ofte hedret for det, eksempelvis kjenner jeg mange som er emo/goth/neo-punk i sine utsender, de får allikavel jobber, (punker lege har jeg tilgodes å se, men sykepleier med grønt hår tok blodprøve av meg her om dagen).

 

Og norsk byråkrati er stort firkantet og treigt, men grådig er det ikke. Jeg har jobber for kommunen som konsulent et par ganger, og jeg har hatt mye med nav å gjøre etter jeg ødela ryggen, og selv om reglene satt er uten slingringsmon er det allikavel stor mangel på grådighet. Faktisk har jeg møtt mye hjelpsomme mennesker, som gjør sitt ytterste for å hjelpe meg. Mye mer enn jeg hadde forventet.

 

Hvis du gir et dårlig førsteinntrykk så gjør noe med det, går du på jobbintervju kledd som en punker vil du ikke møte mye aksept, ikke fordi du er punker men fordi det er vanliug å kle segg opp for et interju, (hovedregelen er en halv grad mer formelt en arbeidsklær i den jobben).

 

Jeg tror jeg gir meg her, jeg prøver å svare fornuftig, men det er ærlig talt en trådstart uten mye klarhet i hva den skal gjøre...

 

-frank

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...