Gå til innhold

Ingeniører


Skovskyn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typen ingeniørutdanning vil være av stor betydning.

 

Men vanligvis så blir det mykje meir interesant etter dei 2-3 fyrste semestera. Då er du ferdig med den kjedelige delen av realfaga som du må igjennom.

Deretter blir det fortsatt jobbing med realfag, men då i form av arbeid som er målretta til den ingeniørutdanninga du tar.

 

Teoretisk matematikk er ikkje det mest spennande å holde på med, men så fort du starter å rekne på ting som er av praktisk betydning så blir det mykje artigare.

Lenke til kommentar

Selvsagt betyr typen ingeniørutdanning noe. Tror du en petrolium- og software-ingeniør gjør samme jobben?

"Software Engineering" = Programvareutviklng.

 

Ellers er jeg enig med denne posten.

 

Programvareutvikling = Software Development.

Er dette et engelsk-kurs eller må jeg begynne å dra frem ordentlige ingeniør-grader som går ut på å utvikle programvare?

 

Trådstarter kan begynne med en tørr ingeniør-utdanning som jeg regner med at han/hun snakker om, eller så finnes det geologi-, software- eller design-ingeniører.

 

Å prakke alle ingeniør-linjene under ordet "ingeniør" er som å prakke alle filmer under ordet "film".

Lenke til kommentar

Er ikkje meningen å stjele tråden, men har eit kjapt spørsmål ang. tema ingeniør...

Er det viktig å være kreativ i dette yrket? Hvis man f.eks. ikkje er veldig kreativ, bør man da tenke på eit anna yrke eller er det fortsatt håp?

 

Dette har meir med kva jobb du skaffer deg enn det har med ingeniørutdanninga å gjere.

 

For dei fleste ingeniørar så er ikkje kreativitet så veldig viktig, desverre så er det slik at også i dette yrket går mykje av arbeidsoppgåvene ut på gjennomføre prosjekt etter godt utprøvde løysningar.

 

Men dersom du skaffer deg ein jobb der du skal lage løysninger for ting som ikkje er gjort før så er nok kreativitet ganske viktig.

 

Ofte er det også slik at ingeniører jobber i team, då er det ofte viktigare at folk er forskjellige enn at dei er like. Dersom alle er kreative så er det veldig nytting for teamet å ha ein som er meir nøktern i framgangsmåten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikkje meningen å stjele tråden, men har eit kjapt spørsmål ang. tema ingeniør...

Er det viktig å være kreativ i dette yrket? Hvis man f.eks. ikkje er veldig kreativ, bør man da tenke på eit anna yrke eller er det fortsatt håp?

 

Dette har meir med kva jobb du skaffer deg enn det har med ingeniørutdanninga å gjere.

 

For dei fleste ingeniørar så er ikkje kreativitet så veldig viktig, desverre så er det slik at også i dette yrket går mykje av arbeidsoppgåvene ut på gjennomføre prosjekt etter godt utprøvde løysningar.

 

Men dersom du skaffer deg ein jobb der du skal lage løysninger for ting som ikkje er gjort før så er nok kreativitet ganske viktig.

 

Ofte er det også slik at ingeniører jobber i team, då er det ofte viktigare at folk er forskjellige enn at dei er like. Dersom alle er kreative så er det veldig nytting for teamet å ha ein som er meir nøktern i framgangsmåten.

Takk for flott svar :)

Lenke til kommentar

Selvsagt betyr typen ingeniørutdanning noe. Tror du en petrolium- og software-ingeniør gjør samme jobben?

"Software Engineering" = Programvareutviklng.

 

Ellers er jeg enig med denne posten.

 

Programvareutvikling = Software Development.

Er dette et engelsk-kurs eller må jeg begynne å dra frem ordentlige ingeniør-grader som går ut på å utvikle programvare?

 

Trådstarter kan begynne med en tørr ingeniør-utdanning som jeg regner med at han/hun snakker om, eller så finnes det geologi-, software- eller design-ingeniører.

 

Å prakke alle ingeniør-linjene under ordet "ingeniør" er som å prakke alle filmer under ordet "film".

 

Det er relevant å prakke alle filmer som "film" hvis man spør etter hvilken TV man vil kjøpe, hvis man vil se film.

 

OP spurte om ingeniører driver med mye realfag - ja det gjør de. Alle sammen uten unntak.

Lenke til kommentar

Mye realfag i studietida, men jobben bestemmer hvor mye matte du vil holde på med i framtida.

 

Har du lyst å bli ingeniør så lar du ikke realfagene stoppe deg. Det er mange andre fag også :)

 

Kan bare snakke for elektroingeniør utdanningen.

Men skjønner du ikke matematikken, skjønner du ingen av de andre fagene heller.

Absolutt alle fag i utdanningen er basert på matte (bortsett fra fellesfag som jus/ledelse).

Lenke til kommentar

Mye realfag i studietida, men jobben bestemmer hvor mye matte du vil holde på med i framtida.

 

Har du lyst å bli ingeniør så lar du ikke realfagene stoppe deg. Det er mange andre fag også :)

 

Kan bare snakke for elektroingeniør utdanningen.

Men skjønner du ikke matematikken, skjønner du ingen av de andre fagene heller.

Absolutt alle fag i utdanningen er basert på matte (bortsett fra fellesfag som jus/ledelse).

.. og jeg bare om Maskin. :) Men den vanskelige mattematikken fant jeg i faget mattematikk. I de andre fagene (med anvendt mattematikk) var det langt lettere utregninger. Elektro kan jo være unntaket da!

Lenke til kommentar

.. og jeg bare om Maskin. :) Men den vanskelige mattematikken fant jeg i faget mattematikk. I de andre fagene (med anvendt mattematikk) var det langt lettere utregninger. Elektro kan jo være unntaket da!

 

Ja er enig med deg der. Anvent matematikk er mye lettere enn teoretisk matematikk.

Men sliter du med matteforståelse på videregående nivå så kan jo veien være ganske lang.

Så da bør man være motivert.

 

Men jeg kjenner til en som hadde 2 i matte på videregående som nå er har doktorgrad ;)

Så matte er nok et modningsfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...