Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Hva har EMK med dette å gjøre? Jeg snakker om de som har vært her i over 3 måneder

 

Du brakte Frankrike og hva de gjorde med sigøynerne der på banen, jeg hadde derfor ingen forutsetninger for å tolke innlegget ditt på noe annet vis enn at du ønsket på lik linje med Frankrike å massedeportere Sigøynere ut av landet. Noe som klart strider mot EMK, om de har vært her i over 3 måneder eller ikke.

De opphold seg ulovlig i landet. Ser ikke noe problem med å sende dem hjem. I likhet med alle andre individer som oppholder seg ulovlig i et land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Noe som forundrer meg, er at det enda ikke har vært noen signaler fra den rumenske ambassaden - er det en indikasjon på at de gir litt blaffen i sine egne innbyggere - det rimer godt med politikken de utsettes for i romania, og det er den egentlige årsaken til at de havner på gata hos oss.

 

Kanskje det er tvangsmidler mot den rumenske stat, vi heller burde satse på?

 

Din rasisme og forutintatthet er bemerkelsesverdig enveiskjørt. Dessuten har ambassadøren hatt et intervju, på nrk. Også hatt kronikk i db.no.

Viktig å lese denne kronikken og håper det kan være med på å avlive myten om at sigøynerne står uten både hjelp og rettigheter i eget hjemland.

 

Hadde du "Vice" leste den før? I så fall litt underlig at du har holdt den hemmelig, i flere dager ...

 

Her er litt forskning angående rammebetingelser for romfolket i Romania.

 

. I Romania og Transilvania er store deler av denne befolkningen ikke inkludert som likeverdige borgere slik rumenere, ungarere og

tyskere og andre minoriteter er det, men har forblitt utenforstående og har

utviklet parallelle samfunn ofte med sterke motstandsstrategier til majoritetssamfunnets institusjoner og verdier. Selv om relativt mange rom-grupper i

dag er velstående og noen er rike, tilhører de aller fleste det sosioøkonomisk

laveste segmentet av befolkningen, særlig gjelder det i Øst-Europa. Mange

bor i slumområder i byen eller i landsbyer som andre grupper har forlatt. På

landsbygda har de aller fleste landsbyer en sigøynerbefolkning i utkanten som

stort sett bor i hus uten innlagt vann og med jordgulv, barna går sjelden på

skole, og de voksne er stort sett arbeidsløse og overlever på en blanding av

dagsarbeid, småsalg, av å utføre tjenester for lokalbefolkningen, av å ale opp

griser og hester, av byttetransaksjoner og av tigging. Til tross for dette bildet

lever rumenske rom, spesielt i landsbyene, i dag som tidligere tett sammen

med og ofte i gjensidige økonomisk avhengighet til majoritetsbefolkningen.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hva har EMK med dette å gjøre? Jeg snakker om de som har vært her i over 3 måneder

 

Du brakte Frankrike og hva de gjorde med sigøynerne der på banen, jeg hadde derfor ingen forutsetninger for å tolke innlegget ditt på noe annet vis enn at du ønsket på lik linje med Frankrike å massedeportere Sigøynere ut av landet. Noe som klart strider mot EMK, om de har vært her i over 3 måneder eller ikke.

De opphold seg ulovlig i landet. Ser ikke noe problem med å sende dem hjem. I likhet med alle andre individer som oppholder seg ulovlig i et land.

 

Greit nok at du ikke ser noe problem i å sende de hjem, men du skjønner vel problemet med å bryte EMK? Det er ikke slik at man kan finplukke den delen av loven man synes passer fint og så overse resten. Hvis det blir vanlig for alle andre europeiske stater å bryte EMK vil den til slutt bli irrelevant. Og jeg kan love deg at hvis dette blir tilfelle, får det langt mer alvorlige konsekvenser for deg og meg enn at et par hundre sigøynere camper rundt i Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Lever dette trollet fortsatt, nærer oppunder hatet sitt mot disse menneskene. Jo mer jeg leser av Pencilcase sine innlegg, jo mer blir jeg overbevist at dette er trolling. Jeg gjetter han egentlig er rasist som ønsker å øke fremmedfrykten.

 

Underbygg saken så den blir vanntett, og puveriser dermed karakteren min. Det synes jeg er helt greit, og du vil sikkert få endel nye venner hvis du får til det.

 

Men kutt ut å oppføre deg som en liten kylling, som bare kommer å legger igjen litt "avføring" her i tråden.

Lenke til kommentar

Hadde du "Vice" leste den før? I så fall litt underlig at du har holdt den hemmelig, i flere dager ...

Jeg leste den ikke før ett par dager siden, men det er da ikke snakk om å holde ting hemmelig?? Jeg har allerede brukt veldig mye tid i denne tråden og jeg kan ikke poste alt, eller endog få med meg alt som blir skrevet om emnet, verken her eller i aviser.

Her er litt forskning angående rammebetingelser for romfolket i Romania.

. I Romania og Transilvania er store deler av denne befolkningen ikke inkludert som likeverdige borgere slik rumenere, ungarere og

tyskere og andre minoriteter er det, men har forblitt utenforstående og har

utviklet parallelle samfunn ofte med sterke motstandsstrategier til majoritetssamfunnets institusjoner og verdier. Selv om relativt mange rom-grupper i

dag er velstående og noen er rike, tilhører de aller fleste det sosioøkonomisk

laveste segmentet av befolkningen, særlig gjelder det i Øst-Europa. Mange

bor i slumområder i byen eller i landsbyer som andre grupper har forlatt. På

landsbygda har de aller fleste landsbyer en sigøynerbefolkning i utkanten som

stort sett bor i hus uten innlagt vann og med jordgulv, barna går sjelden på

skole, og de voksne er stort sett arbeidsløse og overlever på en blanding av

dagsarbeid, småsalg, av å utføre tjenester for lokalbefolkningen, av å ale opp

griser og hester, av byttetransaksjoner og av tigging. Til tross for dette bildet

lever rumenske rom, spesielt i landsbyene, i dag som tidligere tett sammen

med og ofte i gjensidige økonomisk avhengighet til majoritetsbefolkningen.

Igjen, borgerne har de samme rettigheter som vanlige borgere, endog flere da det finnes hjelpeprogram rettet direkte mot dem. Men man kan ikke tvinge hjelp på folk. Selv her i Norge ble store ekstraressurser rettet mot dem, men de var rett og slett ikke interesserte. Det er ikke tvil om at de lever under dårlige forhold, men det i seg selv er ingen grunn til å legge skylden på andre for.

(Hva er forøvrig utsagnet du siterer over basert på? Hvem sitt utsagn er det?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og pendelen dreier til stadighet litt i riktig retning ...

 

Flere tar til motmæle

Men han finner samtidig lyspunkt i debatten. Ifølge Pedersen virker det som om flere tar til motmæle, nå enn før.

– Flere enn tidligere står opp mot ytringer som de misliker og som de får vondt i magen av å lese og høre. Det synes jeg i bunn og grunn er et uttrykk for at vi kanskje er mer bevisste enn det vi har vært tidligere, sier AUF-lederen.

Lenke til kommentar

Dersom jeg skulle gitt noe ville det vært mat. Stikke inn på matbutikken og kjøpe et ferskt grovbrød eller noe som er ordentlig innpakka slik at de ser at jeg ikke har tukla med maten. En bollepakke er jo praktisk, men det er ikke særlig sunt :hrm:

I en undergang der jeg går hver dag så sitter det en litt eldre kvinne, og om hun virkelig trenger penger eller ikke, er ett ledd i noe større eller gud-vet hva, det vet jeg ikke. Ettersom jeg har lagt merke til at hun ofte sitter der så hilser jeg når jeg går forbi (hun kjenner igjen meg, jeg kjenner igjen henne, hilse = vanlig folkeskikk). Og jeg merker jeg er nysgjerrig! Hvem er hun? Hvor kommer hun fra (ser ikke skandinavisk ut)? Hva tenker hun om verden? Om Norge? Om SEG SELV og SIN situasjon? Hva slags drømmer hadde hun som lita jente, hva drømmer hun om idag? Har hun familie? Hvor er de isåfall, og føler hun at hun har sviktet dem?

Denne kvinnen har fått meg til å tenke en hel del på uteliggere, både norske og utenlandske, de som er alene og organiserte. Og det har egentlig bare gjort det mer komplisert å være et medmenneske. For dette er enkeltindivider, med en fortid og forhåpentligvis en fremtid. De trenger hjelp, samtidig som vi ikke kan og burde sy puter under armene på dem. Vi burde hjelpe dem som trenger det, til å hjelpe seg selv. De er mennesker, akkurat som deg og meg, og selv om de kanskje har måtte lære seg til undertrykke sin egen verdighet, så betyr det ikke at de ikke har noen.

 

Jeg er ikke uenig i noe du skrive på et generelt grunnlag, men samtidig er det viktig å huske at på overflaten kan skinnet bedra. Jeg tror oppriktig det er sunt for ens egen del å være i det minste litt kynisk når man møter ukjente elementer med en del spørsmål. Går man verdenen i møte med spørsmål som kun er behagelig å svare på for motparten og kun behagelig for deg å stille vil man ikke bli noe klokere. Tvert imot vil man fort innse at man blir utnyttet.

 

Absolutt viktig å tenke seg litt om. Jeg vet ikke om jeg er enig i at man skal være kynisk, jeg er mer en skeptiker :wee: Å møte verden med en idè om at alt skal være enkelt og behagelig funker dårlig for meg ihvertfall. Når man snakker med folk, eller hører om livet til andre, hendelser osv. så er det ingen grunn til å ikke spørre seg selv om 1)er dette 100% sant? 2)hvor mange sider er det egentlig av denne saken? 3)hva har denne personen å vinne på å lyve kontra å fortelle sannheten? 4)hva slags agenda har formidleren?

Det er sikkert mange flere ting man kan spørre seg om også...

Lenke til kommentar

Og pendelen dreier til stadighet litt i riktig retning ...

 

Flere tar til motmæle

Men han finner samtidig lyspunkt i debatten. Ifølge Pedersen virker det som om flere tar til motmæle, nå enn før.

– Flere enn tidligere står opp mot ytringer som de misliker og som de får vondt i magen av å lese og høre. Det synes jeg i bunn og grunn er et uttrykk for at vi kanskje er mer bevisste enn det vi har vært tidligere, sier AUF-lederen.

Det er vel helt vanlig at ekstremistiske ytringer går begge veier.. :shrug:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hadde du "Vice" leste den før? I så fall litt underlig at du har holdt den hemmelig, i flere dager ...

Jeg leste den ikke før ett par dager siden, men det er da ikke snakk om å holde ting hemmelig?? Jeg har allerede brukt veldig mye tid i denne tråden og jeg kan ikke poste alt, eller endog få med meg alt som blir skrevet om emnet, verken her eller i aviser.

Her er litt forskning angående rammebetingelser for romfolket i Romania.

. I Romania og Transilvania er store deler av denne befolkningen ikke inkludert som likeverdige borgere slik rumenere, ungarere og

tyskere og andre minoriteter er det, men har forblitt utenforstående og har

utviklet parallelle samfunn ofte med sterke motstandsstrategier til majoritetssamfunnets institusjoner og verdier. Selv om relativt mange rom-grupper i

dag er velstående og noen er rike, tilhører de aller fleste det sosioøkonomisk

laveste segmentet av befolkningen, særlig gjelder det i Øst-Europa. Mange

bor i slumområder i byen eller i landsbyer som andre grupper har forlatt. På

landsbygda har de aller fleste landsbyer en sigøynerbefolkning i utkanten som

stort sett bor i hus uten innlagt vann og med jordgulv, barna går sjelden på

skole, og de voksne er stort sett arbeidsløse og overlever på en blanding av

dagsarbeid, småsalg, av å utføre tjenester for lokalbefolkningen, av å ale opp

griser og hester, av byttetransaksjoner og av tigging. Til tross for dette bildet

lever rumenske rom, spesielt i landsbyene, i dag som tidligere tett sammen

med og ofte i gjensidige økonomisk avhengighet til majoritetsbefolkningen.

Igjen, borgerne har de samme rettigheter som vanlige borgere, endog flere da det finnes hjelpeprogram rettet direkte mot dem. Men man kan ikke tvinge hjelp på folk. Selv her i Norge ble store ekstraressurser rettet mot dem, men de var rett og slett ikke interesserte. Det er ikke tvil om at de lever under dårlige forhold, men det i seg selv er ingen grunn til å legge skylden på andre for.

(Hva er forøvrig utsagnet du siterer over basert på? Hvem sitt utsagn er det?)

 

Oppdatert norsk forskning (NOVA) - som jeg har linket til 3 ganger før. Og sokm har blitt brukt x ant. ganger i tråden. I tillegg er det minst 3 linker til debatt-nyhetsprogrammer (NRK) hvor ekspertisen bekrefter det jeg påstår, nemlig at romfolket er en diskriminert minoritet i mange av sine europeiske hjemland. De som har fått det best til, er Spania - der har jeg ikke funnet opplysninger om diskriminering av romfolk. Tror det kan være endel av grunnen for at Spania får det langt bedre til enn eks. romania, bulgaria og ungarn.

Lenke til kommentar

Problemet til sigøynerne er at folk er generelt xenofobiske, spesielt til folk som tilsynelatende har tigging og nasking som hovednæringsvei.

 

Der hvor jeg bor (vestlandet) har jeg sett sigøynere tigge samt drikke øl og urinere i offentligheten på høylys dag. Sant skal sies, jeg har ikke oppsøkt dem for å undersøke de positive aspektene...

 

Hvis det er hele grunnlaget ditt for å karakterisere hele folket, synes jeg det er veldig tynt!?

 

Og å bruke "tilsynelatende" er lite konkret, også - så kan man også lure på om det nå egentlig er dem som har det største problemet. Jeg for min del synes vi nordmenn er passe hysteriske og mangler mye av bakkekontakten, i disse tidene. Så det kan vikre som at problemet ligger mest hos oss selv.

 

Jeg sier ikke at jeg skjærer alle over en kam, men jeg skjønner godt at folk gjør det. Det at de har ingenting og får ingenting fra NAV e.l. vil også få folk til å anta at de må tigge og stjele for å overleve.

 

Snodig uttalelse fra denne sigøynerkongen Karoli, mener han at dette ikke er sigøynere eller fikk han bare ikke vervet dem til sin egen gruppe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og pendelen dreier til stadighet litt i riktig retning ...

 

Flere tar til motmæle

Men han finner samtidig lyspunkt i debatten. Ifølge Pedersen virker det som om flere tar til motmæle, nå enn før.

– Flere enn tidligere står opp mot ytringer som de misliker og som de får vondt i magen av å lese og høre. Det synes jeg i bunn og grunn er et uttrykk for at vi kanskje er mer bevisste enn det vi har vært tidligere, sier AUF-lederen.

Det er vel helt vanlig at ekstremistiske ytringer går begge veier.. :shrug:

 

Hvem bryr seg om hvilken side ytringen kommer fra - det er ytringene og viljen til å gå over stokk og stein, som er saken, mener nå jeg. Ingen nevnt og ingen glemt - idiotiet befinner seg "overalt"

 

Men det virker som det blir litt mindre av det for hver dag som går, og kunnskapen og ettertanken får gjøre "jobben sin".

Lenke til kommentar

Haha, d

Lever dette trollet fortsatt, nærer oppunder hatet sitt mot disse menneskene. Jo mer jeg leser av Pencilcase sine innlegg, jo mer blir jeg overbevist at dette er trolling. Jeg gjetter han egentlig er rasist som ønsker å øke fremmedfrykten.

 

Underbygg saken så den blir vanntett, og puveriser dermed karakteren min. Det synes jeg er helt greit, og du vil sikkert få endel nye venner hvis du får til det.

 

Men kutt ut å oppføre deg som en liten kylling, som bare kommer å legger igjen litt "avføring" her i tråden.

 

Haha, du har enda ikke sendt meg en melding på innboks, så kylling vet jeg ikke om du er rette person å kalle noen. Egentlig så sier selvsagt overskriften alt. Men en trenger ikke akkurat å være noe geni for å se at du troller. Debatten er legitim, men du som debattant er helt ute på jordet. Regner med det er flere enn meg som ser dette.. hmm.. Retorikk er noe du mangler. Og er du uenig med noen blir dem kalt alt mulig. Troll er du, imponerende provoserende sådan, likevel et troll uten noen form for legitimitet. Du klarer ikke å underbygge noe av det du sier, men krever dette av alle andre.. :nei2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Snodig uttalelse fra denne sigøynerkongen Karoli, mener han at dette ikke er sigøynere eller fikk han bare ikke vervet dem til sin egen gruppe?

 

Ja, jeg tror han for det meste vil ha tingene til å handle om seg selv. En person som kaller seg selv "sigøynerkonge" - stiller jeg meg veldig tvilende til ...

Men han benytter vel muligheten for å få fjeset sitt ut i media, han også

Lenke til kommentar

Hva har EMK med dette å gjøre? Jeg snakker om de som har vært her i over 3 måneder

 

Du brakte Frankrike og hva de gjorde med sigøynerne der på banen, jeg hadde derfor ingen forutsetninger for å tolke innlegget ditt på noe annet vis enn at du ønsket på lik linje med Frankrike å massedeportere Sigøynere ut av landet. Noe som klart strider mot EMK, om de har vært her i over 3 måneder eller ikke.

De opphold seg ulovlig i landet. Ser ikke noe problem med å sende dem hjem. I likhet med alle andre individer som oppholder seg ulovlig i et land.

 

Greit nok at du ikke ser noe problem i å sende de hjem, men du skjønner vel problemet med å bryte EMK? Det er ikke slik at man kan finplukke den delen av loven man synes passer fint og så overse resten. Hvis det blir vanlig for alle andre europeiske stater å bryte EMK vil den til slutt bli irrelevant. Og jeg kan love deg at hvis dette blir tilfelle, får det langt mer alvorlige konsekvenser for deg og meg enn at et par hundre sigøynere camper rundt i Oslo.

På hvilken måte bryter det EMK å sende sigøynere som er her ulovlig, hjem? Kan jeg bare dra til, la oss si England, og bare oppholde meg der så lenge jeg vil uten oppholdtillatelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Haha, d

Lever dette trollet fortsatt, nærer oppunder hatet sitt mot disse menneskene. Jo mer jeg leser av Pencilcase sine innlegg, jo mer blir jeg overbevist at dette er trolling. Jeg gjetter han egentlig er rasist som ønsker å øke fremmedfrykten.

 

Underbygg saken så den blir vanntett, og puveriser dermed karakteren min. Det synes jeg er helt greit, og du vil sikkert få endel nye venner hvis du får til det.

 

Men kutt ut å oppføre deg som en liten kylling, som bare kommer å legger igjen litt "avføring" her i tråden.

 

Haha, du har enda ikke sendt meg en melding på innboks, så kylling vet jeg ikke om du er rette person å kalle noen.

 

Vil du virkelig fortsette å true meg - jeg trodde du hadde gitt deg med det?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Litt mer relevant informasjon om vårt integreringsarbeide her i landet:

Link

6. Regjeringens handlingsplan for å bedre levekårene for Rom i Oslo

Handlingsplanen kom endelig på bordet våren -09 etter et sterkt engasjement fra SEIFs sin side, som allerede fra starten av prosjektet ”En plass i samfunnet - også for meg” i 2003 påpekte behovet for en slik plan for å oppnå en reell forbedring av rom-folkets livssituasjon.

Et år har nå gått, og etter det SEIF kjenner til er det kun et tiltak i handlingsplanen som er blitt igangsatt, nemlig voksenopplæringstilbudet til unge rom. SEIF vet svært lite om hvordan dette tiltaket fungerer, men hører at noen rom går der. Interne rivaliteter har nok ført til en vanskeligere rekruttering til dette tiltaket. Her må det også nevnes at SEIF ikke har fått noe konkret informasjon fra det offentlige som vi kunne ha videreformidlet til våre hjelpesøkende rom.

Det offentlige har heller ikke benyttet seg av vår kontakt og kompetanse verken når det gjelder utarbeidelse av handlingsplanen eller iverksettelse av tiltakene. Bare for å nevne myndighetenes tilsidesettelse av SEIFs kompetanse: i handlingsplanen blir SEIF nevnt i to bisetninger, uten av våre rapporter blir referert i litteraturlisten.

Som nevnt i vår siste rapport, er kvinneperspektivet fullstendig fraværende i denne handlingsplanen. Ingen av tiltakene er rettet direkte mot kvinnene og pikebarna, selv om det er disse to målgruppene som har størst behov for et betydelig løft. Andre europeiske handlingsplaner vektlegger nettopp kjønn- og kvinneperspektivet i alle sine tiltak. I disse handlingsplanene anses rom-kvinnen som en sentral aktør i arbeidet for forbedringen av gruppens helhetlige situasjon. Kvinneperspektivet går som en rød tråd gjennom mange av tiltakene, der rom-kvinnens helt spesifikke behov står i fokus. I satsingsomårder som skolegang, arbeid og sosial inkludering er det utarbeidet tiltak rettet direkte mot kvinnene som skal bidra til en sterkere grad av bevisstgjøring og integrering.

Ved gjennomgang av regjeringens handlingsplan ser vi at de fattige alenemødrene, ungdommen og da spesielt pikebarna ikke står i fokus. Deres stemme er neppe blitt hørt, selv om de står for et reelt ønske om endring og integrering. Det er disse menneskene vi har skrevet om i våre mange rapporter: alenemødre som til tross for mange utfordringer satser på barnas skolegang, en ny generasjon foreldre som kjemper for at deres barn skal få det de aldri fikk, at mindreårige ikke skal bli arrangert inn i ekteskap og at barn ikke skal føde barn.

Lenke til kommentar

Oppdatert norsk forskning (NOVA) - som jeg har linket til 3 ganger før. Og sokm har blitt brukt x ant. ganger i tråden. I tillegg er det minst 3 linker til debatt-nyhetsprogrammer (NRK) hvor ekspertisen bekrefter det jeg påstår, nemlig at romfolket er en diskriminert minoritet i mange av sine europeiske hjemland. De som har fått det best til, er Spania - der har jeg ikke funnet opplysninger om diskriminering av romfolk. Tror det kan være endel av grunnen for at Spania får det langt bedre til enn eks. romania, bulgaria og ungarn.

Tja oppdatert og oppdatert. Du kritiserte en kilde som ble lagt fram tidligere som var 1 år gammel. Ta en kikk på referanselisten til rapporten og sjekk alderen på mesteparten som rapporten er basert på. Nå har jeg ikke lest hele rapporten, men jeg vil tippe at det er lite, eller aller helst, ingenting fokusert på hjelpeprogrammer og ekstraressurser som brukes mot sigøynerne i hjemlandet?

Og hva er egentlig "ekspertisen" til disse folkene du refererer til? Jeg hørte på et par av disse 1830programmene dine uten at det kom noe nytt fram der. De som talte sigøynernes sak var stort sett SV'ere og alminnelige folk som hadde engasjert seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

På hvilken måte bryter det EMK å sende sigøynere som er her ulovlig, hjem? Kan jeg bare dra til, la oss si England, og bare oppholde meg der så lenge jeg vil uten oppholdtillatelse?

 

Nei det blir noe helt annet. Problemet er at man kan ikke f.eks sette opp en konvoi med busser og lesse alle menneskene man mener er her på ulovlig grunnlag for å sende de sammen ut av landet. EMK forbyr kollektiv utvisning av utlendinger og sågar har de krav på individuell behandling.

 

Det var derfor jeg reagerte når du brakte frem Frankrike som eksempel. I prinsippet har du rett i at folk som er her ulovlig skal utvises, men man kan ikke bruke hvilke som helst metoder for å gjøre dette.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Oppdatert norsk forskning (NOVA) - som jeg har linket til 3 ganger før. Og sokm har blitt brukt x ant. ganger i tråden. I tillegg er det minst 3 linker til debatt-nyhetsprogrammer (NRK) hvor ekspertisen bekrefter det jeg påstår, nemlig at romfolket er en diskriminert minoritet i mange av sine europeiske hjemland. De som har fått det best til, er Spania - der har jeg ikke funnet opplysninger om diskriminering av romfolk. Tror det kan være endel av grunnen for at Spania får det langt bedre til enn eks. romania, bulgaria og ungarn.

Tja oppdatert og oppdatert. Du kritiserte en kilde som ble lagt fram tidligere som var 1 år gammel. Ta en kikk på referanselisten til rapporten og sjekk alderen på mesteparten som rapporten er basert på. Nå har jeg ikke lest hele rapporten, men jeg vil tippe at det er lite, eller aller helst, ingenting fokusert på hjelpeprogrammer og ekstraressurser som brukes mot sigøynerne i hjemlandet?

Og hva er egentlig "ekspertisen" til disse folkene du refererer til? Jeg hørte på et par av disse 1830programmene dine uten at det kom noe nytt fram der. De som talte sigøynernes sak var stort sett SV'ere og alminnelige folk som hadde engasjert seg?

 

Da tror jeg det ligger i hva du vil få med deg. Jeg kan ikke hver bidige dag hjelpe til med diverse dokumenter som ligger der til alles benyttelse, og gjenta fakta som du kunne fått med deg, hvis du hadde lest de med litt mer uhildede briller.

 

Du får heller forholde deg til det du synes er mest riktig, selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...