Gå til innhold

PSData.no


Anbefalte innlegg

Gjengir korrespondanse pr. mail til PSData:

 

Lørdag, 020202 bestilte jeg et Chieftech miditower fra dere, og søndag 030202 kom jeg på at jeg

også skulle bestilt en Unex USB Hub. Ved 2. bestilling oppgir jeg referansenr. fra 1. bestilling, og ber om

å få sistnevnte med i 1. pakke.

 

Idag mottok jeg to Utleveringsbilag, dvs to pakker med hver sin porto og evt. gebyrer.

Hvis det skal være så byråkratisk å bestille fra PSData, må jeg se meg om etter en annen webshop.

 

Pakke nr. 2 vil evt. bli hentet eller går i retur etter at jeg har fått svar fra dere.

 

mvh

skarsk

 

Svar fra PSData på min e-mail:

 

Heisann

 

Beklager dette men det er dessverre ikke vi som bestemmer reglene for

hvordan varene skal sendes, vi kjører sporing og forsikring på våre varer når

de blir sendt jorda rundt, derfor må det også sendes forsvarlig i henhold til postens

regler, et kabinett skal gå som et kolli og ingen varer kan dessverre legges oppi, og en hub hadde

heller ikke fått plass (isipor rundt for beskyttelsen)

derfor ble hub'en sendt alene som et kolli.

 

De nevnte heller ingenting om at De måtte bli sendt i sammen ellers så ville De ikke ha varen,

De skrev at De ønsket en Hub i tillegg.

 

De har 14 dagers returrett, visst De vil returnere varen. Frakten må dekkes

frem og tilbake.

 

Beklager dette og håper De forstår hendelsen.

Med Vennlig hilsen

PS Web AS

N.N.

 

Jeg sender tilsvar til PSData:

 

PSData:

"et kabinett skal gå som et kolli og ingen varer kan dessverre legges oppi"

 

Min kommentar:

Det går an å feste en liten pakke på utsiden av en større, for å spare kunden for ekstra utgifter.

 

PSData:

"De nevnte heller ingenting om at De måtte bli sendt i sammen ellers så ville De ikke ha varen,

De skrev at De ønsket en Hub i tillegg."

 

Min kommentar:

For noe tøv. Det er lov å bruke hodet. Sett at jeg kom på enda flere varer i helga, to varer til som jeg skulle ha,

og bestilt de via to e-mailer til.

Da sender altså PSData fire pakker til meg? Dere har gjort en feil, og vil ikke innrømme det.

----------------------------------------

PSdata kunne løst denne saken enkelt;

 

Kjære kunde. Bare løs bare ut begge pakkene, så krediterer vi deg dine merutgifter på kr 116,56 neste gang du handler hos oss.

---------------------------------------

mvh

skarsk

 

Jeg kommer nok til å fortsette å handle hos PSData selv om de opptrer litt "smålig" etter min vurdering.

Hvis ikke bestillinger er A4, så går det litt surr oppi hodet på de ansatte ser det ut til?

(Jeg hentet begge pakkene)

 

Hva synes dere?

Har PSData rett eller har jeg rett?

 

Ingen lange avhandlinger takk!

Skriv kort og konsist uten for mye filosofi.

 

 

 

 

_________________

skarsk

-PIII 933MHz

-Abit VT6X4

-384MB PC133 RAM

-IBM 40GB

-CanoScan 2700F

-Minolta Color Page Pro L

-Nikon CP995

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-02-08 20:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jao, ett smart hode ville kanskje tenkt slik; kjøper man ferdig bygget PC, følger det f.eks. hovedkort, grafikkort, lydkort, HD, CD, ram, og CPU i samme kolli.. Men regler er jo til for, for at de at de er der.. Dette ble ikke seriøst for fem øre :smile:

Men, på den andre siden, PSdata tjener jo ikke fem øre ved å behandle kunder på denne måten.

 

[ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-02-08 20:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 20:47, the_ruthless skrev:

Ting som skjermer og kabinetter sendes hver for seg. Sånn er det bare. Jeg har jaffal akseptert det...



 

Dette er helt riktig. Kabinett og skjerm sendes for seg, resten pakkes i en stor eske. Slik har det vært alle plassesr jeg har handlet.

Lurer faktisk på om ikke dette står beskrevet under betingelsene de fleste plasser.

Lenke til kommentar

SAA sa:

PSData opplyser tydelig om at de sender kabinet som egen koli på hjemmesiden sin. Jeg syntes ikke det er noen vits i å henge ut en seriøs nettbutikk på denne måten. Dette her er bare en fillesak.

 

SAA. Jeg trenger din hjelp til å vise meg at PSData sender kabinett som eget kolli. Jeg kan ikke finne det på deres hjemmeside.

 

Jeg henger ikke ut PSData. Jeg sier at jeg fremdeles kommer til å handle der. Jeg anser PSData som en seriøs webshop, men at de kanskje har gjort en glipp?

 

Det hadde vært en fordel om at de som sender innlegg leser og forstår hva som står i mitt innlegg.

 

skarsk

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2002-02-08 21:57 ]

Lenke til kommentar

On 2002-02-08 21:26, skarsk skrev:

 

SAA. Jeg trenger din hjelp til å vise meg at PSData sender kabinett som eget kolli. Jeg kan ikke finne det på deres hjemmeside.

 

 

 

Det ser ut til at PSData har fjernet denne informasjone nå under "salgsbetingelser". Det bør selvfølgelig stå der. Men det ble opplyst om at det ble to kolli når jeg kjøpte et kabinet + diverse annet utstyr av PSData for ca 2mnd siden. Beklager at jeg ikke sjekket dette først.

 

Men jeg er fremdeles enig med de andre her om at det er helt normalt at et kabinett sendes som eget kolli.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er normalt.

 

Et tomt kabinett kan fylles med andre varer. Fraktutgifter utgjør i dag en ganske stor del av utgifter med å bestille varer som må sendes pr. post eller annen forsendelsesmåte.

 

Derfor er det viktigere i dag enn tidligere å sende varer på en måte som sparer kjøperen (som skal betale regningen) for unødige utgifter.

 

Nylig mottok jeg nye portotakster som er enda dyrere enn i fjor.

 

Skal det lønne seg å bestille fra webshop, må de sørge for å pakke varer slik at det er regningssvarenede for kjøperne å bestille varer fra dem.

 

skarsk

Lenke til kommentar

Skal jeg forstå det slik:

 

Hvis jeg bestiller et kabinett, et hovedkort, skjermkort, lydkort, harddisk og div. småting og en skjerm, så skal jeg godta å betale frakt og omkostninger for tre pakker - løse ut tre Utleveringsskjemaer med hver sin porto, avgifter og frakt?

Dette høres fornuftig ut og godtas av alle?

 

skarsk

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 22:56, skarsk skrev:

Skjønner ikke at det er normalt.


Et tomt kabinett kan fylles med andre varer. Fraktutgifter utgjør i dag en ganske stor del av utgifter med å bestille varer som må sendes pr. post eller annen forsendelsesmåte



 

Du kan ikke seriøst mene at webshoppene skalpakke opp kabinettet ditt, skru det opp, pakke resten av varene inn i kabinettet, skru det sammen, pakke det sammen igjen, for at du skal spare en hundrelapp i porto?

Lenke til kommentar

Hallo!!!

 

Smålig?

 

"Kjære kunde. Bare løs bare ut begge pakkene, så krediterer vi deg dine merutgifter på kr 116,56 neste gang du handler hos oss."

 

Synes dette var STORSINNET jeg.

 

Du kan da ikke forlange at arbeidsflyten til web-shoppen skal stoppes pga. at du ikke greier å bestille alt samtidig?

 

Dessuten har de sikkert mange ansatte på lageret som jobber effektivt med å få unna ordrene. Og ja... de jobber i helgene også. Da har de ikke tid til å vente på en mulig endring av din ordre. Og hvis de bruker strekkodeløsning på uttak av varer så må du regne med at de overfører dette til lagersystemet fra 1 til 2 dager senere.

 

OG..... ett kolli er ca 10Kg.

 

Se litt lyst på det. De har trossalt tilbudt seg å spandere porto på deg neste gang. :wink: Og da mener de SELVSAGT ett kolli (til opplysning så du ikke driter deg ut hvis du bestiller mere enn 1 kolli)

 

SveinL

 

_________________

Chieftec Scorpio bigtower :grin:

ABIT KG7 :smile:

AMD XP1600+ :smile: Taisol CGK760 :smile:

Point of view GF3 :grin:

768 MB TwinMOS DDR :grin:

SB Live 1024 Value :sad:

56x Acer :grin:

24x Plextor :grin:

60 GB WD :smile:

ADSL 704/128 :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-08 23:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 23:21, skarsk skrev:

Skru det opp og i sammen Thor.

Chieftech-kabinettet er uten skruer. Det åpnes med et håndgrep.


skarsk


 

FAKTISK IKKE!! Når kabinettet kommer fra fabrikken er begge sideplatene skrudd fast med to skruer. Det er først når disse er skrudd opp at døren kan åpnes med håndtaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...