Gå til innhold

PSData.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor formulerte du hva de burde si?

 

Du har sagt hva du mener ja. Det har jeg sett. Og vi andre har våre meninger.

 

En ting til slutt: jallajalla har kanskje tatt seg en pjallapjalla. Men skarsk har tatt seg en karsk. :grin:

 

Ikke vondt ment. Jeg skjønner at det kan være litt firkantede situasjoner ute og går. Jeg er tildels enig med deg da jeg har kommet utfor det samme selv hos komplett.no. Men da var det snakk om 2 ordrer med vekt på UNDER 10Kg. Jeg ringte dem og fikk slått sammen ordren i en enkelt ordre.

 

Jeg vet ikke hvordan det er hos PS-data men hos komplett kan man faktisk slette ordren før den blir aktivert og opprette en ny. Dersom ordren er aktivert må man ringe for å ordne sammenslåing.

 

Beklager hvis jeg misforsto :sad: Kanskje jeg overså noe i ditt INNLEGG.

 

Sveinl

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 00:02, skarsk skrev:

Alt i orden Sveinl.

Kanskje jeg har tatt meg en karsk. Hvem vet.

Svaret jeg fikk fra PSWeb/PSData antyder at jeg ville fått fire pakker om jeg hadde kommet på to nye varer å bestille, dersom jeg sendte to nye e-post meldinger med varer som jeg kom på i ettertid.


skarsk


 

Hvis det ikke går an å ringe for å ordne en sammenslåing av ordre så synes jeg det er svært firkantet ja.

 

En mail kan jo leses straks. men dette kan glemmes og det kan være for sent når de i ettertid KANSKJE prøver å gjøre noe med det.

 

Tror jeg ville anbefale deg å ringe. Det gjorde jeg. Da fikk jeg til svar at det var kjempebra at jeg gjorde det pga. at de hadde så mange ordrer at de ikke ville oppdaget at akkurat jeg hadde flere ordrer inne.

 

Har tatt meg en karsk jeg oxo. Skål da :wink:

 

Sveinl

Lenke til kommentar

Vil bare si at det ville blitt ueffektivt for "webshop"/lagergutta å ta ut kabinett fra originaleske, åpne sidedeksel og stappe inn varer som kanskje passer inni der :wink:

 

Bestilte fra komplett en del stash og fikk 3 kolli, men dette var sånn "hjem på kvelden" løsning og da betalt jeg samlet frakt for hele greia. Men nå har vel komplett etter min mening litt mer praktisk webshop løsning hvor man kan endre ordre på ettertid, vet ikke om psdata har dette.

Men synes komplett skulle hatt sånn "hente ordre" og mulighet for å legge til handlekurv ting man har glemt istedet for at man må slette hver eneste ting og begynne på nytt :wink:

 

--

Mvh

Alexander L Holm

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 01:15, alexholm skrev:

Vil bare si at det ville blitt ueffektivt for "webshop"/lagergutta å ta ut kabinett fra originaleske, åpne sidedeksel og stappe inn varer som kanskje passer inni der :wink:


Bestilte fra komplett en del stash og fikk 3 kolli, men dette var sånn "hjem på kvelden" løsning og da betalt jeg samlet frakt for hele greia. Men nå har vel komplett etter min mening litt mer praktisk webshop løsning hvor man kan endre ordre på ettertid, vet ikke om psdata har dette.

Men synes komplett skulle hatt sånn "hente ordre" og mulighet for å legge til handlekurv ting man har glemt istedet for at man må slette hver eneste ting og begynne på nytt :wink:


--

Mvh

Alexander L Holm


 

Man KAN ikke stappe inn ekstra varer i kabinettet da kabinettet alene er fra 10 - 15 kilo. Det går bare ikke. Ett kolli er 10 kg og det skal du betale ca. 110 kroner for (spørs fra hvilken landsdel du bestiller fra). De fleste bestiller bigtower og da bør de være glade for å få sendt et par kilo GRATIS. (ikke at du sa det, men bare for å presisere)

 

Men muligheten for å legge til varer på en eksisterende ordre (hvor det er vekt nok igjen på kolliet) er jeg enig.

 

Sveinl

 

_________________

Chieftec Scorpio bigtower :grin:

ABIT KG7 :smile:

AMD XP1600+ :smile: Taisol CGK760 :smile:

Point of view GF3 :grin:

768 MB TwinMOS DDR :grin:

SB Live 1024 Value :sad:

56x Acer :grin:

24x Plextor :grin:

60 GB WD :smile:

ADSL 704/128 :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-09 01:29 ]

Lenke til kommentar

Fan te skryt da:)

Quote:


On 2002-02-09 01:26, Sveinl skrev:

________________

Chieftec Scorpio bigtower
:grin:
ABIT KG7 :smile:

AMD XP1600+ :smile: Taisol CGK760 :smile:

Point of view GF3
:grin:
768 MB TwinMOS DDR
:grin:
SB Live 1024 Value :sad:

56x Acer
:grin:
24x Plextor
:grin:
60 GB WD :smile:

ADSL 704/128 :smile:


 

Har du gule runde 90cm lange Ide kabler? Lurer litt på hvilken skjerm du har? he he he

 

Mener at Psdata bare gjør som alle andre webshopper. For at vi skal ha billig hardware så må logistikk kostnadene minimaliseres. Skarsk du er nokk ikke den eneste kunden..! Ordrer lages etterhvert som de tikker inn til bedriften.(Har selv jobbet på et Bama lager, studerer nå logistikk)

 

Ingen som drikker vin...skål.

Lenke til kommentar

----------------------------------------------

Quote

 

PSdata kunne løst denne saken enkelt;

 

Kjære kunde. Bare løs bare ut begge pakkene, så krediterer vi deg dine merutgifter på kr 116,56 neste gang du handler hos oss.

mvh

skarsk

---------------------------------------

Hvor mye tror du da PSData hadde tjent på handelen?

De lever da av effektivitet (ikke barmhjertighet), og da begynne å pakke opp kabinetter å legge inn ting for at DU skal spare noen få kroner. Dette er helt på tryne spør du meg.

Av et salg på 1000 kr sitter de igjen med kansje 150 i ren fortjeneste. Da må orderen effektueres kjapt.

Hilsen Ac-Cobra

Lenke til kommentar

Syntes dette er en fille sak. Har en par ganger gjort feil under intasting, sent tilleggsbestilling. dette har ordnet seg automisk eller at jeg har ring. Da har det ordnet seg med engang. PS data har også rask responstid ved support. Billig priser. At de skal splite opp eksempel ett kabinett, for å legge inn utstyr. Koster jo tid penger. Tillegg kan man begynne å lure om dette er produkt som har kommet i retur fra andre. Hvor går du ikke å handler i den lokal PS sjappa

hvis du vil unngå frakt?

Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne her at pakken kabinettet er pakket inn i er beregnet for bare kabinetter og ikke masse annet rusk og rask noen skulle finne på å kaste inn der.

 

Garantien fra leverandør gjelder også bare ved at varen blir sendt slik det er forsvarlig å gjøre.

 

Synes PS Data opptrer seriøst og hyggelig for at de tilbyr kunden (Skarsk) 116kr tilbake uten at det er deres feil.

 

Ett lite tips, skulle du ha gjort tabben og glemt noe du skulle ha lagt til ordren din, RING webshoppen. Da blir det ordnet med engang. Email kan bli oversett og glemt blant mange andre ordre.

 

Telcontar

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har bestilt masse fra PS-Data, og har mange ganger, sist nå på mandag, ringt etterpå og fått slengt med noe jeg ikke kom på da jeg bestilte hoverordren. Når det gjelder å legge ting inne i kabinetter, er det noe ingen jeg har handlet hos gjør. Har bestilt en del kabinetter hos Multicom, og en gang bestilte jeg en liten printserver samtidig, men den kom i egen eske. Hvordan skulle de transportsikre det som ligger inne i kabinetter? Med sånne hersens isoporkuler som er så statisk elektrisk at de sitter fast overalt(også på nevene)? Betaler gladelig for å slippe det. Når det gjelder selve transporten, så er det ingen nåde hos postgutta. Det slenges alle veier. Hvordan skulle man sikre at det som lå inne i et kabinett ikke slo borti alle metallkanter inne i kabinettet, og både risiketre å bulke brønnene, og at delene blir ødelagte? Hvem skulle betale for alle returene som kom da? Hvis et salgsfirme som oppererer i et slikt prispresset marked som de gutta vi kjøper hos, får for lang behandlingstid (les montering/demontering av kabinetter etc.) pr ordre, vil vi måtte betale for det. Hvis de ikke tjener penger på det de gjør, så går de dukken, og hvem skal vi returnere ting til når de ryker? Det sier seg selv med de prisene de oppererer med at de må holde kostnadene nede.

 

[ Denne Melding var redigert av: Slowcooler på 2002-02-28 00:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 01:15, alexholm skrev:

Vil bare si at det ville blitt ueffektivt for "webshop"/lagergutta å ta ut kabinett fra originaleske, åpne sidedeksel og stappe inn varer som kanskje passer inni der :wink:


 

Må si meg enig her....Skarsk, hvor mange nye kabinetter har du tatt ut av eske? Ikke mange tror jeg, for hvis du hadde gjordt det, ville du nok skjønt hvorfor. Det er pes rett og slett! Ingen andre webshopper jeg vet om gjør det heller.

Og hvis de skulle gjøre det, måtte de jo tatt store ekspedisjonsgebyr, hvor lang tid tror du det tar å åpne pakka, ta ut kabinettet (uten å ødelegge isoporen), fjærne plasten, skru opp kabinettet, legge inn evt deler, sikre disse så de ikke blir utsatt for støt, så pakke driten sammen igjen....tar fort 20 min. det....og hvis alle skulle klage like mye som deg, og få det som de vil, hvor mye tid i løpet av et år tror du det ville blitt? Just accept the way the world is!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 00:02, skarsk skrev:

Alt i orden Sveinl.

Kanskje jeg har tatt meg en karsk. Hvem vet.

Svaret jeg fikk fra PSWeb/PSData antyder at jeg ville fått fire pakker om jeg hadde kommet på to nye varer å bestille, dersom jeg sendte to nye e-post meldinger med varer som jeg kom på i ettertid.


skarsk


 

Jeg har ved flere anledninger handlet hos PSData, og etterhandlet, og etterhandlet....

Men jeg har hele tiden referert til tidligere fakturanummer/referansenummer og fått varene sendt i samme kolli :grin:

Men det stemmer at det tidligere sto at skjermer og kabinett ville sendes som egen pakke, da disse som regel ble sendt direkte.. (uåpnet)

Men http://www.Microplex.no åpner og legger inn andre elementer i de kabinettene de sender, dersom kunden bestiller flere komponenter :grin:

Det går jo an å kreve at slik info står på samme siden som man bestiller kabinettene fra, så misforståelser kan unngåes.

Og jeg synes at ditt alternative svar burde være selvfølgelig fra PSData sin side :grin:

Ikke gi Deg !!

Lenke til kommentar

Sorry skarsk men PSdata har nok rett.

 

Ja dette med og sende kabinetter og skjermer i egne pakker/kolli har jo alle webbutikkene praktisert i alle år.

 

Så hent sakene du , husk psdata er virkelig en god webbutikk med rask levering og god service , ja jeg tørr påstå den beste servicen i norge :smile:

så du vil vel ikke miste en sånn service og rask levering bare fordi du glemte/ikke viste att kabinettet blir sendt i eget kolli fra webbutikk med den orginalpakkningen som den levert med fra produsenten.

 

Ja det er jo bare skjermer og kabinetter som blir sendt direkte fra webbutikk til deg med den orginalembalasjen/esken som de kom med fra fabrikken.

Ellers blir jo annen hardware pakket hos webbutikken.

 

Skjønner du pointet ? masse ekstra arbeid og åpne orginaleskene til skjerm og kabinett da de er stiftet igjen og jeg hadde personlig syntes det var rart og uforsvarlig hadde jeg fått masse datautstyr slengt ned i kabinettet fra webbutikken.

 

Nei husk det er fin elektronikk vi prater om og det MÅ være forsvarlig pakket med støtsikker pakning/foring og det blir det ikke i ett hardt kabinett.

 

så drit i det og glemm hele saken. ellers vil du jo måtte gå til "krig" mot alle webbutikkene i hele verden og tape til slutt !

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-03-05 09:40 ]

Lenke til kommentar

Oppsummering:

 

- Kabinett sendes ALLTID for seg selv

- Skjerm sendes ALLTID for seg selv

 

Hvis en har 2 forskjellige ordrer med småting (ikke Kabinett/Skjerm) og disse naturlig kan gå sammen, er det mulig og kontakte de fleste butikkene på telefon. Dermed slått sammen tingene.

 

Noe uklart? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...