Gå til innhold

Noen gode tips til rollespill hvor du styrer flere personer?


Anbefalte innlegg

Hei! :!:

 

Er det noen som har gode tips for spill som oppnår disse punktene?

 

  • Rollespill
  • Eventyr (Sverd, magi...)
  • Flere helter/personer som kontrolleres

 

Spillet Dragon Age er et flott eksempel på hva jeg ønsker å spille. Jeg har desperat prøvd å finne lignende spill rundt omkring på nettet, men tror jeg vil få bedre resultater fra et forum. Jeg ønsker ikke et spill som er alt for gammelt, for eksempel Might & Magic serien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Neverwinter Nights 2 har det du leter etter.

 

Neverwinter Nights 2 er faktisk det eneste spillet jeg selv fant mens jeg søkte på nett. Jeg prøvde det ut men syns det ble litt for... tungvindt. Eller, jeg klarte ikke å like det noe særlig. Selve karakteroppbygningen og karakterutviklingen var ganske rå, men in-game combat og kontrollene reduserte spillopplevelsen litt. Om du har noen andre tips må du bare fyre i vei! :)

Lenke til kommentar

Icewind Dale 1&2 naturligvis også. Spesielt toeren, siden den var det siste Infinity Engine spillet (2002). I motsetning til Baldur's Gate spillene (der du lager én karakter og drar med deg NPCer) og Planescape: Torment (noe av det samme) så lager du alle karakterene i IWD selv også.

 

En annen sak er jo om det faller i smak med tanke på at du syntes NWN2 var tungvint. De bruker jo alle Dungeons & Dragons regelsett, bare forskjellige utgaver. (Alle Infinity-spillene utenom IWD2 bruker 2nd Ed, IWD2 bruker 3rd og NWN2 bruker 3.5 Ed vel.)

 

Fristet til å nevne Jagged Alliance 2 også, men det er lite magi der. :p

(Ikke at det burde stoppe deg!)

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Might & Magic-serien!

 

Når jeg var 8-9 år spilte jeg en del Might & Magic: VI. Det var utrolig morsomt, selv om jeg ikke forstod noe av det som foregikk. For en måned siden lastet jeg ned det samme spillet og spilte timevis før jeg gikk lei... Tror ikke flere av spillene i den serien faller meg i smak lengre, vis jeg ikke tar feil er de ganske like, fra VI - IX?

Lenke til kommentar

Icewind Dale 1&2 naturligvis også. Spesielt toeren, siden den var det siste Infinity Engine spillet (2002). I motsetning til Baldur's Gate spillene (der du lager én karakter og drar med deg NPCer) og Planescape: Torment (noe av det samme) så lager du alle karakterene i IWD selv også.

 

En annen sak er jo om det faller i smak med tanke på at du syntes NWN2 var tungvint. De bruker jo alle Dungeons & Dragons regelsett, bare forskjellige utgaver. (Alle Infinity-spillene utenom IWD2 bruker 2nd Ed, IWD2 bruker 3rd og NWN2 bruker 3.5 Ed vel.)

 

Fristet til å nevne Jagged Alliance 2 også, men det er lite magi der. :p

(Ikke at det burde stoppe deg!)

 

Jeg ser jo mange spill som virker spennende, uten tvil. Men det er et lite.. "problem" som går igjen hos de fleste, som er den ganske gamle grafikken. Jeg forstår selvsagt at hvordan spille ser ut skal ha lite å si, når et slikt spill er så mye mer enn bare grafikken. Men jeg klarer ikke nyte spillet over lengre periode når spillet har så gammeldags utseende, om du(dere) forstår.

 

Ville vært herlig om det var mulig å finne flere "moderne" (2006+) spill i denne sjangeren da... Tusen takk uansett, skal se en del mer på de du foreslo.

Lenke til kommentar

Might & Magic-serien!

 

Når jeg var 8-9 år spilte jeg en del Might & Magic: VI. Det var utrolig morsomt, selv om jeg ikke forstod noe av det som foregikk. For en måned siden lastet jeg ned det samme spillet og spilte timevis før jeg gikk lei... Tror ikke flere av spillene i den serien faller meg i smak lengre, vis jeg ikke tar feil er de ganske like, fra VI - IX?

 

Jeg må innrømme at jeg også spilte dem når jeg var veldig liten, og således egentlig ikke husker så mye annet enn at jeg syntes de var veldig gode når jeg spilte dem. At rollespill i samme serie ligner på hverandre er vel ikke M&M verken de første eller siste til å gjøre?

Lenke til kommentar

Might & Magic-serien!

 

Når jeg var 8-9 år spilte jeg en del Might & Magic: VI. Det var utrolig morsomt, selv om jeg ikke forstod noe av det som foregikk. For en måned siden lastet jeg ned det samme spillet og spilte timevis før jeg gikk lei... Tror ikke flere av spillene i den serien faller meg i smak lengre, vis jeg ikke tar feil er de ganske like, fra VI - IX?

 

Jeg må innrømme at jeg også spilte dem når jeg var veldig liten, og således egentlig ikke husker så mye annet enn at jeg syntes de var veldig gode når jeg spilte dem. At rollespill i samme serie ligner på hverandre er vel ikke M&M verken de første eller siste til å gjøre?

 

Neida, det er de vel ikke. Men var mer for å unngå at noen foreslo M&M IX, siden det er den nyeste(?) utgaven og den som foreslo det syntes at spillet har noen endringer som kan friste.

Lenke til kommentar

KOTOR 1 og 2 er nemnt tidlegare og kan varmt anbefalast. Gamal grafikk og tungvint oppbygging er ein bøyg for meg når det kjem til spel. Baldur's Gate-spela har diverre ikkje vorte plukka opp av meg endå, men det har mykje med tid å gjere og. Å byrje på nyare spel, der mykje av mekanikken er til dels delt, er ofte lett og intuitivt. Å hoppe frå t.d. Assassin's Creed til Batman AC er ikkje store problemet. Om det er fordi spela er fordumma eller ikkje, er jo ein heilt annan diskusjon.

 

Å plukke fram eldre spel krev godt med tid og rikeleg med motivasjon. Motivasjon som går ut over lysta på eit nytt eventyr. Her må den vere av den meir beinharde sorten. Sit det inne, klarar eg godt å kome i gong med dei meir "tungvinte" spela. Merka til og med her om dagen, at eg trengte noko tid på å kome inn att i Skyrim, som har fått seg ei pause sidan jul, etter å ha spelt gjennom Batman Arkham Asylum + City.

 

KOTOR-spela skal ikkje vere for tunge å kome seg inn i. Grafikken var aldri grensesprengjande, men den er framleis dugande. Mekanikken i spelet er ikkje for tung heller, men baserer seg jo rett nok på terningreglane ein finn i D&D. Kjennest det overkomeleg og du har greit med tid på å "kome i gong", skal KOTOR passe deg godt.

Lenke til kommentar

KOTOR 1 og 2 er nemnt tidlegare og kan varmt anbefalast. Gamal grafikk og tungvint oppbygging er ein bøyg for meg når det kjem til spel. Baldur's Gate-spela har diverre ikkje vorte plukka opp av meg endå, men det har mykje med tid å gjere og. Å byrje på nyare spel, der mykje av mekanikken er til dels delt, er ofte lett og intuitivt. Å hoppe frå t.d. Assassin's Creed til Batman AC er ikkje store problemet. Om det er fordi spela er fordumma eller ikkje, er jo ein heilt annan diskusjon.

 

Å plukke fram eldre spel krev godt med tid og rikeleg med motivasjon. Motivasjon som går ut over lysta på eit nytt eventyr. Her må den vere av den meir beinharde sorten. Sit det inne, klarar eg godt å kome i gong med dei meir "tungvinte" spela. Merka til og med her om dagen, at eg trengte noko tid på å kome inn att i Skyrim, som har fått seg ei pause sidan jul, etter å ha spelt gjennom Batman Arkham Asylum + City.

 

KOTOR-spela skal ikkje vere for tunge å kome seg inn i. Grafikken var aldri grensesprengjande, men den er framleis dugande. Mekanikken i spelet er ikkje for tung heller, men baserer seg jo rett nok på terningreglane ein finn i D&D. Kjennest det overkomeleg og du har greit med tid på å "kome i gong", skal KOTOR passe deg godt.

 

Virker som det er alt for mye gode strategi-rollespill fra 1995-2005 tallet. Finnes det virkelig ingen ordentlige gode spill innenfor denne varianten som er moderne utenom Dragon Age selvsagt? KOTOR og de fleste andre som er nevnt går igjen med det samme jeg nevnte. Det er gode spill, selvsagt, men litt for gamle for meg for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor er de for gamle?

 

Som jeg har nevnt synes jeg ikke eldre spill er så underholdende over lengre periode lenger. Det er både dialog, grafikk og effekter som er sterkt redusert... Om det fantes et bra strategisk-rollespill (real-time/turn-based) som kom ut for under tre år siden vil jeg gjerne høre om det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...