Gå til innhold

budsjett - GTX 570, eller bla opp for et HD 7950?


niqen

Anbefalte innlegg

topic sier vel det meste.. er på et ganske så stramt budsjett, og det gjenstår nå kun å bestemme seg for et skikkelig skjermkort.

 

bruksområdet er hovedsaklig tiltenkt battlefield 3. vil gjerne at dette spillet skal kunne kjøres noksp optimalt uten store vansker.

 

jeg har sett litt på GTX 570 directcu II, samt et sapphire HD 7950.

 

prisforskjellen er på litt over en rikslapp, og jeg bare lurer på om dere har noen formening, om det faktisk er verdt og kjøpe et 7950, eller om jeg kanskje heller bør nøye meg med et GTX 570, og heller oppgradere skjermkortet etter en stund (og når prisene har gått litt ned her og der).

 

takker for alle tips/råd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vel si at jeg "har pengene", men går jeg for et 7950 snakker vi brød og vann den neste måneden.. blir litt lettere å gå for et 570, og det ser vel egentlig ikke ut som om det er et dårlig alternativ til battlefield 3. oppgradere kan jeg jo evt gjøre i etterkant.

 

får se hva jeg gjør, men kan liksom ikke bruke penger en ikke har.. :p

 

kommer sikkert til å kjøre battlefield 3 på high, så regner nesten med at et 570 takler det ganske lett.

 

er vant til å spille battleifield 3 på playstation 3 i 576p i 30fps.. kommer uansett til å bli som natt og dag ;)

 

hadde egentlig tenkt å legge av litt ekstra til et 7950, men ettersom nvidia snart slipper nye kort er det kanskje like greit å vente litt og se hvordan prisene legger seg.. evt kjøpe et 570 og ha det frem til en oppgradering blir nødvendig.. og eentuelt når prisene da har gått ned litt ^^

Lenke til kommentar

Om det er DETTE du mener, så ser jeg ikke noen nettbutikker som har det inne på lager for øyeblikket. Vurderer dette kortet jeg også :thumbup:

 

yes! er dette jeg sitter og "ruger" litt på, om det blir nettop dette kortet kommer vel litt an på når det eventuelt blir tilgjengelig igjen hos dustin, men håper det kommer inn snart.. hvis ikke så blir det vel noe litt dyrere, som f.eks EVGA GeForce GTX 570 HD 2560MB PhysX.

 

men får krysse fingre og tær for at ASUS kortet blir tilgjengelig snart igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...