Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

 

Kjøpte en samsung laptop fra dem (ja .. samsung var dritt valg, ikke mye for pengene).. 

 

Musa fucka opp hele pcn, og e trudde det var maskina i seg selv.. sendte den i retur, 7 dager etterpå hadde e ny i kassa, hadde samme problem på denne maskina og! bestemmte meg for å ta penger tilbake, 6dager etterpå var de på konto :) Men her var det min feil, USB musa jeg hadde hadde driver i musa i seg selv som fucka om pcn og fikk den til å "freeze" med at den trudde jeg hadde mange knapper inni av ganga :) Kjempe fornøyd med Netonnet selv.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om jeg selv, du, Christian Thorkildsen, ExpensiveGameFinder eller alle andre i denne tråden har positive eller negative erfaringer med butikk X. Når man på prisjakt.no får flere titalls, hundretalls og tusentalls omtaler, gir det et mer nøyaktig bilde.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

 

...så er ikke komplett altfor greie å ha med å gjøre når en råtten PSU de har hatt på salg dreper et ebay-kjøpt serverkort. Fikk til svar at det var hovedkortet som hadde tatt livet av PSUen (!). Nei, de har sine svin på skogen - og er like mye ute etter å tjene penger som alle andre. PS var greie da jeg sopet inn rimelige demovarer for 4-5 år siden, som ofte ble reklamert på, så har intet negativt å si om deres reklamasjonsprosesser. DI har top notch in-store-service, og de har vært greie med meg når jeg har bedt om tjenester, men de har tilbudt meg nedgradering ved RMA TO ganger, den siste dog marginal - men likevel. Slapp heldigvis unna sistnevnte ved å betale et mellomlegg opp til 970, men burde nok betalt mindre enn det som tilfellet var.

 

Sålenge det ikke er "collateral damage" føler jeg komplett er best her, men det er pga hentebusystemet - ikke fordi de er noe bedre enn konkurrentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om jeg selv, du, Christian Thorildsen, ExpensiveGameFinder eller alle andre i denne tråden har positive eller negative erfaringer med butikk X. Når man på prisjakt.no får flere titalls, hundretalls og tusentalls omtaler, gir det et mer nøyaktig bilde.

 

som sakt, sier ingenting at det endrer prisen på en bruktvare, det er det det er snakk om. Og jeg selv har ikke problemer med disse angitte butikkene. Og det vill ikke kjøper heller når de kjøper et brukt produkt. Kun nypris, og hvor billigt de får det er som regel 90% fokuset dems.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om jeg selv, du, Christian Thorildsen, ExpensiveGameFinder eller alle andre i denne tråden har positive eller negative erfaringer med butikk X. Når man på prisjakt.no får flere titalls, hundretalls og tusentalls omtaler, gir det et mer nøyaktig bilde.

Jeg er enig!

 

Tror det likegreit er å ende diskusjonen her og bare bli enige? Bra. 

 

Ikke akkurat en luring, men 16K for 780Ti og I7 4770K?

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55923809&searchclickthrough=true&searchQuery=780Ti

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

 

...så er ikke komplett altfor greie å ha med å gjøre når en råtten PSU de har hatt på salg dreper et ebay-kjøpt serverkort. Fikk til svar at det var hovedkortet som hadde tatt livet av PSUen (!). Nei, de har sine svin på skogen - og er like mye ute etter å tjene penger som alle andre. PS var greie da jeg sopet inn rimelige demovarer for 4-5 år siden, som ofte ble reklamert på, så har intet negativt å si om deres reklamasjonsprosesser. DI har top notch in-store-service, og de har vært greie med meg når jeg har bedt om tjenester, men de har tilbudt meg nedgradering ved RMA TO ganger, den siste dog marginal - men likevel. Slapp heldigvis unna sistnevnte ved å betale et mellomlegg opp til 970, men burde nok betalt mindre enn det som tilfellet var.

 

Sålenge det ikke er "collateral damage" føler jeg komplett er best her, men det er pga hentebusystemet - ikke fordi de er noe bedre enn konkurrentene.

 

Fort svar, drepte et 780 Classy til 5K da jeg kjøpte det, Psu drepte det, fikk nytt uten problemer. Mine erfaringer har vært gode iallefall. Så baserer det jeg sier på mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om jeg selv, du, Christian Thorkildsen, ExpensiveGameFinder eller alle andre i denne tråden har positive eller negative erfaringer med butikk X. Når man på prisjakt.no får flere titalls, hundretalls og tusentalls omtaler, gir det et mer nøyaktig bilde.

 

Det kan gi et hint om oddsen for trøbbel med rma hos de forskjellige butikkene. Men prisjakts karaktersystem har sine svakheter, og gir på ingen måte et fullgodt svar. Om de beholder systemet slik det er nå vil det enda gå flere år før butikkene konkurrerer på lik fot.

 

Prisjakt bestemte seg jo for å selge systemet sitt til butikkene slik at de kunne oversvømme systemet med positive karakterer til seg selv. Da blir det forskjeller i forhold til hvor lenge en butikk har hatt det nye systemet sammenliknet med en annen butikk. Skal man se på karakterene så må man fremdeles inn og lese erfaringene. Personlig blir jeg ikke 10 stjerner imponert over at varen blir levert til riktig pris. Dessverre så må man nå sile seg gjennom 100 vis av akkurat slike butikkerfaringer nå. Og det er fort gjort å skaffe seg et skjevt bilde av hva man faktisk kan forvente, om man bare kikker på karakterverdien. Jeg skrev en post om dette for en stund tilbake. MPX og Komplett burde jo ha samme karakter ikke sant? Viste seg at det skilte tror det var mer enn 2 stjerner mellom de, fordi den ene brukte det nye systemet, mens den andre gjorde ikke...

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om jeg selv, du, Christian Thorildsen, ExpensiveGameFinder eller alle andre i denne tråden har positive eller negative erfaringer med butikk X. Når man på prisjakt.no får flere titalls, hundretalls og tusentalls omtaler, gir det et mer nøyaktig bilde.

 

Nå endrer jo ting seg over tid, så at butikk X har dårlig rating der har i realtieten null å si når mesteparten av den er basert på opplevelser flere år tilbake. Tar du PS som et eksempel er det kun to reviews fra det siste året der, hvorav en sutrer over en Samsung med lang leveringstid - og en annen som gir 4/10 uten å engang ha handlet der... Verdi for en fremtidig kunde: null komma null null. Ofte gis det jo bunnkarakterer for flisespikkeri av sorten "varen kom fra Sverige og brukte tre dager ekstra", også - slikt vås undergraver systemet.

 

Den eneste av de større aktørene som virker litt fishy pdd er Dustin, som har fått endel pepper den siste tiden på den siden. Likevel er de på 6.69 i snitt, selv om de på de siste 50 har kun 4.3 i snitt (opp til ca et halvt år tilbake i tid) - mot 9.32 på den siste "fulle" siden, som da tilsvarer perioden rett etter åpning her i landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

 

...så er ikke komplett altfor greie å ha med å gjøre når en råtten PSU de har hatt på salg dreper et ebay-kjøpt serverkort. Fikk til svar at det var hovedkortet som hadde tatt livet av PSUen (!). Nei, de har sine svin på skogen - og er like mye ute etter å tjene penger som alle andre. PS var greie da jeg sopet inn rimelige demovarer for 4-5 år siden, som ofte ble reklamert på, så har intet negativt å si om deres reklamasjonsprosesser. DI har top notch in-store-service, og de har vært greie med meg når jeg har bedt om tjenester, men de har tilbudt meg nedgradering ved RMA TO ganger, den siste dog marginal - men likevel. Slapp heldigvis unna sistnevnte ved å betale et mellomlegg opp til 970, men burde nok betalt mindre enn det som tilfellet var.

 

Sålenge det ikke er "collateral damage" føler jeg komplett er best her, men det er pga hentebusystemet - ikke fordi de er noe bedre enn konkurrentene.

 

Fort svar, drepte et 780 Classy til 5K da jeg kjøpte det, Psu drepte det, fikk nytt uten problemer. Mine erfaringer har vært gode iallefall. Så baserer det jeg sier på mine erfaringer.

 

 

...og in the end vil det jevne seg ut blant de aller fleste :) Jeg handler fortsatt fra Komplett - men skal sies at jeg gnidde meg godt i hendene da de måtte oppgradere et 680 til 970, mest fordi de påkostet meg en oppgradering tvungent. Tilsvarende vil jeg ikke anbefale deg (eller andre) å svarteliste nettbutikker uten videre, men heller kjenne litt ekstra skadefryd når de må "punge ut".

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

80.000kr hos netonnet tilsvarer 120.000kr hos komplett :) Om det er så ille som en skal ha det til kan en jo bare kjøpe nye varer for de 40.000 kronene en sparer ved å handle der?  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

80.000kr hos netonnet tilsvarer 120.000kr hos komplett :) Om det er så ille som en skal ha det til kan en jo bare kjøpe nye varer for de 40.000 kronene en sparer ved å handle der?  :rofl:

 

 

Nei.

 

https://prisguiden.no/liste/153352/shops

 

2,5%

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

80.000kr hos netonnet tilsvarer 120.000kr hos komplett :) Om det er så ille som en skal ha det til kan en jo bare kjøpe nye varer for de 40.000 kronene en sparer ved å handle der?  :rofl:

 

 

Nei.

 

https://prisguiden.no/liste/153352/shops

 

2,5%

 

Get recked Otl  :cool:

 

Neida, Komplett er dyrere, men frakten hjelper på 150Kr, også liker jeg pickuppoint og 45 dagers Retur. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor mye har han måtte reklamert på?

Det er det som er nøkkelen, akkurat reklamasjons prosessen.. Om det aldri går i stykker er jo en ting. Men når først ting går til helvete så er ikke alltid bedriftene så glade for å ha deg som kunde, om jeg kan si det slik.

80.000kr hos netonnet tilsvarer 120.000kr hos komplett :) Om det er så ille som en skal ha det til kan en jo bare kjøpe nye varer for de 40.000 kronene en sparer ved å handle der? :rofl:

Nei.

 

https://prisguiden.no/liste/153352/shops

 

2,5%

Til din ingo så var det ikke sånne ting han kjøpte men men
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...