Gå til innhold

På tide med en evaluering av bildekritikk


Anbefalte innlegg

Jeg ville tatt med flere grupper til.

1b De som tror de er kunskapsrike, men som ikke er det. Det er alt for lett å være fotoekspert eller "hva som helst ekspert" i et hvilket som helst nettfora.

1c De som er kunskapsrike, men ikke vet det, og er heller ikke gode til å formulere seg.

Hva med de som er usikre på egne evner og kun søker bekreftelse på at de er så flinke som de tror de er; selv om de er langt fra der?

 

Tror vi kan også dele opp trollene i to grupper - som er det uten å selv skjønner det, og de som har trolling som hobby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Slik er det akkurat nå iallefall! Og hva som er hensikten kan en jo lure på. Ikke vet jeg, men selv prøver jeg å kommentere samtidig og så tilslutt skrive den karakteren jeg gir/har gitt! (Ikke alltid jeg har tid til å skrive en kommentar, og da blir også min karakter anonym! Slik er det altså pr. idag). Tror kanskje at det er de fleste her inne som foretrekker det slik, iallefall etter kommentarene å bedømme!

Men nå ser det altså uansett ut til at karakterenes dager snart er talte (eller er de ikke allikevel?)..... :ph34r::cry:

 

Den som var med i sin tid på digit.no, husker vel at karaktergivningen ikke var anonym der. De husker sikkert også "den grønne bølge", venneevalueringer og hevnevalueringer. Det var jo krig nesten hver eneste uke. Faktisk mere underholdning enn det er her nå :).

....men når karakterene nå forsvinner, blir det interessant å se hva som kommer i stedet.

Lenke til kommentar

Slik er det akkurat nå iallefall! Og hva som er hensikten kan en jo lure på. Ikke vet jeg, men selv prøver jeg å kommentere samtidig og så tilslutt skrive den karakteren jeg gir/har gitt! (Ikke alltid jeg har tid til å skrive en kommentar, og da blir også min karakter anonym! Slik er det altså pr. idag). Tror kanskje at det er de fleste her inne som foretrekker det slik, iallefall etter kommentarene å bedømme!

Men nå ser det altså uansett ut til at karakterenes dager snart er talte (eller er de ikke allikevel?)..... :ph34r::cry:

 

Den som var med i sin tid på digit.no, husker vel at karaktergivningen ikke var anonym der. De husker sikkert også "den grønne bølge", venneevalueringer og hevnevalueringer. Det var jo krig nesten hver eneste uke. Faktisk mere underholdning enn det er her nå :).

....men når karakterene nå forsvinner, blir det interessant å se hva som kommer i stedet.

 

Jeg husker veldig godt "den grønne bølge". Det var en vakker tid med masse engasjement. Det gikk litt hardt for seg , og det var motiverende og demotiverende samtidig. Slike tilstander kan fort oppstå igjen, litt avhengig av hvilke retning bildegallerikritikken tar.

Lenke til kommentar

Slik er det akkurat nå iallefall! Og hva som er hensikten kan en jo lure på. Ikke vet jeg, men selv prøver jeg å kommentere samtidig og så tilslutt skrive den karakteren jeg gir/har gitt! (Ikke alltid jeg har tid til å skrive en kommentar, og da blir også min karakter anonym! Slik er det altså pr. idag). Tror kanskje at det er de fleste her inne som foretrekker det slik, iallefall etter kommentarene å bedømme!

Men nå ser det altså uansett ut til at karakterenes dager snart er talte (eller er de ikke allikevel?)..... :ph34r::cry:

 

Den som var med i sin tid på digit.no, husker vel at karaktergivningen ikke var anonym der. De husker sikkert også "den grønne bølge", venneevalueringer og hevnevalueringer. Det var jo krig nesten hver eneste uke. Faktisk mere underholdning enn det er her nå :).

....men når karakterene nå forsvinner, blir det interessant å se hva som kommer i stedet.

Det var vel slik engang i riktig gamle digit-dager (før 2009?)...., men uansett , uavhengig om det blir med/uten karakterer, det være seg anonyme eller ikke, så blir det interessante tider framover ja!!! :dremel::thumbup:

Lenke til kommentar

Jada tomsi, Jeg skjønner at du har satt trollstempel på meg. Men greit nok det. Man trenger jo ikke bry seg om hva jeg mener

 

Det tar du nok feil, selv om det kanskje kom uheldig ut, Tomsi er ikke types som kamuflerer utsagnene sine :)

Kjenner ikke han jeg, og bryr meg heller ikke om han stempler meg. Å kalle folk for troll er egentlig bare enkel hersketeknikk som benyttes for å fremheve seg selv. Men det er klart at man får ikke flere folk på bildegalleriene med slike uttalelser. Det oppstår fort en gruppe som regjerer, med den konsekvens at mange trekker seg unna, eller det oppstår en ny grønnbølge-krig.

Lenke til kommentar

Jada tomsi, Jeg skjønner at du har satt trollstempel på meg. Men greit nok det. Man trenger jo ikke bry seg om hva jeg mener

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er ikke deg jeg tenker på når jeg snakker om troll. Du har et helt annet synspunkt på bildekritikken enn meg, men det er helt ok.

 

Jeg bare slang meg på din utvidelse av listen. Beklager hvis du tok det personlig.

Lenke til kommentar

Jada tomsi, Jeg skjønner at du har satt trollstempel på meg. Men greit nok det. Man trenger jo ikke bry seg om hva jeg mener

Jeg kan med hånden på hjertet si at det er ikke deg jeg tenker på når jeg snakker om troll. Du har et helt annet synspunkt på bildekritikken enn meg, men det er helt ok.

 

Jeg bare slang meg på din utvidelse av listen. Beklager hvis du tok det personlig.

Hmm

Lenke til kommentar

Saken er vel den, etter min mening da, at det i mange "små" nettforum ofte oppstår liten takhøyde. Man får en elitegruppe som kommer i en posisjon der man styrer det meste. Alle andre som mener noe annet blir stemplet. Les blir uønsket. Og man får en oppfattelse av at denne elitegruppen representerer flertallet eller representerer reglene. Forumstroll er litt todelt, siden de kan deles inn i provokatører og sabotører eller de blir rett og slett misforstått. Budskapet mitt, som tydeligvis faller i dårlig jord og ikke respekteres, er at det er for mye snakk om regler. Regler kan virker kvelende eller forvirrende. Det er mange brukere som bare ønsker å drive med hobby´n sin, og få kommentarer hjelp osv.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt med flere grupper til.

1b De som tror de er kunskapsrike, men som ikke er det. Det er alt for lett å være fotoekspert eller "hva som helst ekspert" i et hvilket som helst nettfora.

1c De som er kunskapsrike, men ikke vet det, og er heller ikke gode til å formulere seg.

Hva med de som er usikre på egne evner og kun søker bekreftelse på at de er så flinke som de tror de er; selv om de er langt fra der?

 

Tror vi kan også dele opp trollene i to grupper - som er det uten å selv skjønner det, og de som har trolling som hobby.

Det der syns jeg er selvmotsigende. Først er de usikre på egne evner, deretter søker de bekreftelse på at de er flinke. Da er de jo ikke usikre på egne evner allikevel. Men uansett.. det er jo hvordan vi blir oppfattet av andre som er poenget i det du skriver. Er det ikke?

 

Forresten. Det er litt morsomt å se hvor mange negative båser man kan havne i her inne. Syns den ene betegnelsen er værre enn den andre. Heldigvis er ikke forum noe man drive med på heltid.

Lenke til kommentar

Saken er vel den, etter min mening da, at det i mange "små" nettforum ofte oppstår liten takhøyde. Man får en elitegruppe som kommer i en posisjon der man styrer det meste. Alle andre som mener noe annet blir stemplet. Les blir uønsket. Og man får en oppfattelse av at denne elitegruppen representerer flertallet eller representerer reglene.

 

Siden vi snakker om bildekritikk og du har en liten torn i siden mot Akamister, tar jeg meg den friheten og mot-argumenterer det du sier.

 

Jeg håper du ikke mener at Akam sine brukere er en elitegruppe som har fritt spillerom, faktisk så var det Digit sine brukere som dikterte hvordan dagens bildekritikk har blitt til, med liten innvirkning fra Akam sine brukere selv om vi kom med flere innspill som ble forkastet.

 

Når det gjelder takhøyde vil jeg være litt personlig mot deg, siden jeg har følelsen at du faktisk ikke tolererer så mye og tar alt argumentasjon som en personlig kritikk mot deg selv. Hvis du synes dette blir litt for personlig så beklager jeg det, men jeg sier det jeg mener når behovet er til stede.

Lenke til kommentar

Saken er vel den, etter min mening da, at det i mange "små" nettforum ofte oppstår liten takhøyde. Man får en elitegruppe som kommer i en posisjon der man styrer det meste. Alle andre som mener noe annet blir stemplet. Les blir uønsket. Og man får en oppfattelse av at denne elitegruppen representerer flertallet eller representerer reglene.

 

Siden vi snakker om bildekritikk og du har en liten torn i siden mot Akamister, tar jeg meg den friheten og mot-argumenterer det du sier.

 

Jeg håper du ikke mener at Akam sine brukere er en elitegruppe som har fritt spillerom, faktisk så var det Digit sine brukere som dikterte hvordan dagens bildekritikk har blitt til, med liten innvirkning fra Akam sine brukere selv om vi kom med flere innspill som ble forkastet.

 

Når det gjelder takhøyde vil jeg være litt personlig mot deg, siden jeg har følelsen at du faktisk ikke tolererer så mye og tar alt argumentasjon som en personlig kritikk mot deg selv. Hvis du synes dette blir litt for personlig så beklager jeg det, men jeg sier det jeg mener når behovet er til stede.

 

Jeg har nok formulert meg uklart og misvisende, beklager det. Vil gjerne oppklare.

Jeg har ikke noe imot akamister.

Jeg sikter ikke til noen spesielle brukere eller grupper i dette. Om man kommer fra digit eller akam er uvesentlig.

Innlegget mitt være mere av generell karakter, og at elitegrupper ofte oppstår i forum. Det er bitte litt avgjørende hvordan tonen er i forumet, men mest avgjørende hvordan man aksepterer og respekterer hverandres synspunkter og meninger.

 

Jeg er ikke enig med deg i din oppfattelse av meg. Jeg har 100% aksept og respekt for andres meninger, men må jo selvfølgelig hevde mine egne meninger når jeg først uttaler meg. Uten uenigheter stopper verden. Jeg tar ikke ting personlig, men akkurat den meldingen fra tomsi virket rimelig klar.

 

Jeg tok tydeligvis feil, og beklager det, tomsi. Håper vi legger det bak oss

Lenke til kommentar

Det der syns jeg er selvmotsigende. Først er de usikre på egne evner, deretter søker de bekreftelse på at de er flinke. Da er de jo ikke usikre på egne evner allikevel. Men uansett.. det er jo hvordan vi blir oppfattet av andre som er poenget i det du skriver. Er det ikke?

Er det selvmotsigende? Det er kanskje det, eller så har jeg sannsynligvis forklart meg dårlig. Jeg tenker nok mer på folk som har lavt selvbilde og som søker bekreftelse på deres evner via f.eks. bildekritikken. Og da får de bekreftelse når godordene regner ned over dem. Jeg tror mange av de takler dårlig å få motgang, kritikk e.l.

 

Forresten. Det er litt morsomt å se hvor mange negative båser man kan havne i her inne. Syns den ene betegnelsen er værre enn den andre. Heldigvis er ikke forum noe man drive med på heltid.

Tror det var mer et hint om at se# sin liste var ufullstendig. Nå er det faktisk veldig få personer av disse typene på dette forumet. Heldigvis.

Lenke til kommentar

Her skjer det jo ting! Høres ut som det er en del endringer som vil komme som passer meg fint. Kanskje jeg etter hvert da vil rote meg mer inn på BK delen.

 

Jeg tolker det dit hen at de ansvarlige for nettsidene ikke er fornøyd med trafikken og kvaliteten på bildekritikksidene. At de da ønsker å gjøre endringer, er helt naturlig i mine øyer. Så kan vi være enig eller uenig i endringene så mye vi vil, endringene kommer. Hvis endringene ikke fører til mer trafikk eller gir økt verdi for Akam på en eller annen måte, så er jeg helt sikker på at det vil komme ytterlige endringer. Med andre ord, vi må bare smøre oss med tålmodighet og se hvordan det utvikler seg.

 

Jeg for min del ønsker endringene velkommen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...