Gå til innhold

*Tips* Relativt billig hdd funnet *Tips*


Cloud

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Til dere der ute som venter på at hdd prisene skal falle tilbake til det "normale" kan det være lurt å sjekke ut dustin home.

Kom over en 3 TB Seagate disk til 1039,-

Nesten like billig som da jeg sist kjøpte 2TB disker til 650,-

 

 

I dag:

Seagate Barracuda 3TB 7200RMP = 1039 (0,346kr/GB)

 

Før hdd krisen:

Seagate Barracude 2TB 5900RPM = 650 (0,325kr/GB)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koster forøvrig 958 for samme disken om du handler med studentrabatt, men de har den ikke på lager for øyeblikket.

http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-3tb-7200rpm-sata-600-64mb/product/5010617331

 

Husk på at harddiskprisene er fremdeles "over normalen" kontra før flommen i Thailand. For et års tid siden fikk du 2 TB-disker til under 500 kr.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nåja, jeg ville vel heller sagt under 700 kr. Det var vel ikke før utpå sommeren snurredisker duppet under 250kr per TB for 2TB-disker.

</pedantpirk>

 

Kjenner ikke til den Seagate-disken, men prisen er ikke verst. Jeg fikk varsel om Samsung 2TB F4-disker til 749 fra prisjakt.no i går og var i god gang med å brenne av et par lapper. Dessverre var det nok noen som hadde leiftastet eller noe, prisen steg til 1250 i dag.

Lenke til kommentar

Synd jeg ikke fant meg en billigere harddisk:

Hitachi Deskstar 7K4000 4TB SATA3

64MB, 7200RPM, 6GB/S Huff jeg får vel vente da. Men jeg hadde håpet å kjøpe en slik harddisk snart under 2000 kr.

 

Har selv 3 TB av en litt eldre serie som begynner å bli litt smått.

Men er jo ikke noe krise akkurat.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

6GB/S

6 Gb/s. Gigabit per sekund, ikke gigabyte per siemens ;)

 

Har selv 3 TB av en litt eldre serie som begynner å bli litt smått.

Regner med du har plass til mer enn én disk i maskinen din, og at du følgelig ikke ha en disk som er større enn den du har fra før?

 

Best pris per GB akkurat nå (som er på lager) iflg. prisjakt.no er Seagate Barracuda Green 2TB hos Komplett. Smekk inn en slik om du trenger mer plass, i tillegg til den du har fra før :)

 

Disker rangert etter pris/GB hos prisjakt.no

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...