Gå til innhold

[Løst] Skal til Oslo på shopping, trenger hjelp til hvilke butikker


jarah

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er da en gjennomsnittlig nordlending som skal på tur til Oslo - kan ikke si meg særlig kjent når det kommer til hvilke butikker jeg må innom for å få kjøpt det jeg vil ha.

 

Leter etter en butikk som selger:


  •  
  • Tiger of Sweden jeans (herre)
  • Skikkelige solbriller til langrenn, rundt 300-400 kr
  • En god v-hals og en grå cardigan (disse trenger ikke være i øvre prissjiktet - ps kraftig overkropp, ikke noe taiwan-størrelser)
     

Håper det er noen innfødte sjeler som gidder svare :-)

 

På forhånd takk!

Endret av maggabo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ToS-butikken i Hegdehaugsveien og ToS-avdelingen på Steen og Strøm har sikkert et greit utvalg av jeansene deres. Jeg pleier å bruke Oslo Sportslager til langrennsutstyr, men det er mulig det er bedre å gå til en optiker. Jeg bruker aldri solbriller til sport, så jeg er nok ikke den beste til å svare på det spørsmålet. 3-400 er nok uansett lite om du skal ha et par skikkelig gode briller.

Lenke til kommentar

Briller til langrenn får man vel i alle sportsbutikker nå for tiden. Bare dra til gmax, xxl(eller noe liknende). Bliz lager gode solbriller til langrennsbruk, og de koster alt i fra 200 til tusenlappen. De billigere til 200 kroner beskytter ikke øynene like godt, er tyngre og glassene blir lettere knust. Skal du ha noe skikkelig må du opp til ca 900 kroner. Da slipper du alle problemene 200-kroners brillen har.

 

edit: Hvis du ikke skal ha snøstopper+solbrille i ett da. Á la Johaug på bildet mitt har. Da er det jo Cesco som gjelder, men det blir fort dyrt.

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Manger butikker i Oslo. Høyer på Egertorget, Follestad i Akersgata, Aspeli på Aker Brygge, Acne og Filippa K i Øvre Slottsgate, Ferner Jacobsen i Stortingsgaten og Zara i Bogstadveien er vel hvertfall noen steder å begynne :)

 

Edit: Noen av butikkene er selvsagt ganske dyre, men verdt å få med seg.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...