Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

mister stønad hos nav, lovlig?


shozo

Anbefalte innlegg

hei

 

var i møte med nav på fredag, der jeg fikk beskjed at vis jeg ikke kommer meg i arbeid innen oktober så mister jeg AAP, og jeg har ikke rett på dagpenger siden jeg ikke tjente nokk penger de siste 3 årene, har vært ute av arbeid i snart 2 år, og før der igjen gikk jeg bare på lærling lønn.. jeg søker på flere jobber men får ikke napp hos noen, er fortiden under hospitering i en bedrift, men spørsmålet var vell om jeg ikke har rett på dagpenger ifra nav når jeg er arbeidsledig? greit nokk skjønner at jeg mister retten på AAP penger, den skjønner jeg.

 

noen som vet om en lov hjemmel som viser at jeg har rett på stønad?

 

håper selvsagt og ikke være arbeidsledig i oktober, men jeg liker å ha ting klart før den tid kommer:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke har krav på dagpenger, ikke kommer deg i jobb etter AAP-periode og ikke er ufør så må du svjv. gå på sosialen. Så noe stønad får du nok.

 

hmm, sosialen? er det nav det da eller? gikk til nav for å spør om jeg kunne søke sosial stønad men det hadde jeg tydligvis ikke krav på:S eneste jeg reagerte på var at hun sa at vis jeg mister AAP og ikke får dagpenger så har jeg ingenting og leve av. dvs at jeg ikke kom til å få noen stønader

 

Samboeren min er i ca samme situasjon. Dagpengene hennes går ut i juli, og hun får ikke napp på noen jobber. Det er forferdelig kjipt, og ikke minst slitsomt siden vi - selv med min lønn ikke lever veldig bra.

 

Ønsker deg lykke til med å finne jobb! :-)

 

takk for svar, ja kjipt for meg, må jo være værre når man er 2 og må leve på en lønn, kan ikke tenke meg at det er noe særlig kjekt:S

Endret av DragnEEL
Lenke til kommentar

Ein skal legge vekt på kva som er formålstjenelig å selge unnda.

 

Dersom det å selge bilen gjer at du ikkje kan komme deg til jobbintervju (bor langt unna kollektivtrafikk) eller at du søker på jobber der det er krav om å disponere eigen bil, så vil det ikkje være samfunnsøkonomisk rett å tinge gjennom eit bilsalg for deretter måtte gi ekstra støtte til taxiutgifter.

 

Det samme gjeld bolig, det kan ofte være dyrare å tvinge gjennom salg og deretter flytting til ein anna bolig enn det er å holde på ein billig og hensiktsmessig plassert bolig.

Lenke til kommentar

oi da, hmm.. har jo ikke lyst til å gå på sosialen, men skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kan få dagpenger, iom at jeg sitter her ufrivillig. når både nav og lege anbefalte og si opp jobben jeg hadde pga psykiske helsen, dvs de 24 mnd ca har jeg gått på AAP, men det går ikke under inntekt til krav for å få dagpenger? er ikke dagpenger nå-dagens "arbeidsledighetstrygd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...