Gå til innhold

Den offisielle PS Vita tråden


Xposure

  

190 stemmer

  1. 1. Skal du anskaffe PS Vita?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Elkjøp kjører forresten tilbud på 2 vita spill til 249kr, derfor jeg kjøpte de 3 siste på lista der.

Link??

 

Svar på orginalspørsmål: 2, jeg skal kjøpe to PSVita. En til meg og en til my lady. Hun er like glad i trophies som meg, så da måtte vi har hver vår konsoll. Når prisen ble hyggelige 2000,- så var det ikke noe stor grunn til ikke å slå på stortromma.

 

Er litt usikker på spill jeg skal ha, men er ganske sikker på Ridge Racer. Har enda ikke rundet Uncharted 3, så å kjøpe et nytt blir litt ivrig. Everybody's golf blir nok spillet jeg spiller med min kjære. Escape Plan virker ganske artig.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen som selger den billigere enn elkjøp? (1990,-)

Nei, det tror jeg ikke. Mulig du kan spare noen kroner hvis du importerer fra USA eller noe, men da kan det ta lang tid før du får den.

 

Er litt usikker på spill jeg skal ha, men er ganske sikker på Ridge Racer.

Håper du er klar over at du kun får med 3 baner og 5 biler på Ridge Racer. Resten blir utgitt som DLC (ikke gratis, vel og merke).

Lenke til kommentar

Karakterer er bunn og grunn en guide på hva kan være dårlig for de, det er dermed ikke sagt at det er fasiten. Det er opptil hver enkelt å se om spillet var virkelig ræv eller var bra.

 

Skal ha spillet lett (fikk det til 160kr).

Kjøper ikke spill basert på hva andre gir i karakterer, da hadde jeg hatt noe kjedelig spillbiblotek.

Tror jammen jeg skal skaffe også Escape Plan fordi det ser ganske kult ut spør du meg.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Sony vet å lage bra reklame!

 

Jeg liker ikke reklamen; den forteller utrolige lite om hva konsollen faktisk er i stand til. For den gjennomsnittlige person kan den se ut som en eller annen mobil, eller en PSP med noen ekstra knapper. Det skal likevel sies at den var litt stilig, og vi får se om den leder til bedre salg.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg har en tendens til å kjøpe nye gadgets som kommer på markedet, men når det gjelder PS Vita er jeg litt usikker. Hvordan er det med eksklusive spill på denne konsollen? En av de større svakhetene med PSP følte jeg at nettop var at mye av spillbiblioteket besto av rereleases av PS2-spill.

 

Er det noe jeg savner så er det en saftig bunke med eksklusive PS Vita titler, slik som tilfelle har vært med Nintendo's håndholdte gjennom tidene. Jeg har allerede en PS3, så kommer samme spill til både PS3 og Vita vil jeg nok heller gå for PS3-varianten.

 

 

Jeg stiller også spørsmål til hvor relevant det er med håndholdte-spillkonsoller i dag. De fleste har allerede stort TV-apparat med tilhørende spillkonsoll i sin bolig, og ved spilling på buss/båt/tog ser jeg for meg at enkle mobilspill i mange tilfeller passer ypperlig. I tillegg har de fleste en smarttelefon i lommen sin når de forlater huset, og jeg ser for meg at det sett i forhold er sjelden at folk går med en 3DS/PSP-sak i lommen til vanlig.

 

Ble litt offtopic det siste avsnittet, men jeg følte for å lufte tankene litt :)

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg har en tendens til å kjøpe nye gadgets som kommer på markedet, men når det gjelder PS Vita er jeg litt usikker. Hvordan er det med eksklusive spill på denne konsollen? En av de større svakhetene med PSP følte jeg at nettop var at mye av spillbiblioteket besto av rereleases av PS2-spill.

 

Er det noe jeg savner så er det en saftig bunke med eksklusive PS Vita titler, slik som tilfelle har vært med Nintendo's håndholdte gjennom tidene. Jeg har allerede en PS3, så kommer samme spill til både PS3 og Vita vil jeg nok heller gå for PS3-varianten.

 

 

Jeg stiller også spørsmål til hvor relevant det er med håndholdte-spillkonsoller i dag. De fleste har allerede stort TV-apparat med tilhørende spillkonsoll i sin bolig, og ved spilling på buss/båt/tog ser jeg for meg at enkle mobilspill i mange tilfeller passer ypperlig. I tillegg har de fleste en smarttelefon i lommen sin når de forlater huset, og jeg ser for meg at det sett i forhold er sjelden at folk går med en 3DS/PSP-sak i lommen til vanlig.

 

Ble litt offtopic det siste avsnittet, men jeg følte for å lufte tankene litt :)

 

Tror ikke det blir noen mangel på eksklusive spill til PS Vita med det første. Allerede ved lansering har vi jo en rekke stilige spill som kun kommer til Vita, som f.eks. Uncharted: Golden Abyss, og Unit 13 et par uker senere. Sony har også gått ut med å si at de ønsker å lansere et storspill hver måned, slik at forbrukerne alltid har noe å spille. Assassin's Creed, Call of Duty og Bioshock er blant seriene som har planlagt å utgi et eksklusivt spill til Vita.

 

Jeg vil si at det også i dag fins et marked for dedikerte, håndholdte spillkonsoller. En masser av folk foretrekker kraftige og storslåtte spill på farten, fremfor enklere spill til smarttelefoner. Blant annet pendlere vil muligens være på utkikk etter en PS Vita. Konsollen kan også være et alternativ til eldre barn som ikke har noen spillkonsoll/egen TV.

Endret av Xposure
Lenke til kommentar

Synes ikke minnekortene til Sony er så dyre når jeg tenker meg om. Jeg skal ta et eksempel på hvorfor jeg synes ikke det er dyrt: Jeg kjenner flere folk som ikke bruker hode når man kjøper ting.

Han ene kammeraten av meg hadde iPhone 4S 16GB og sa han ville oppgradere til 32GB. Da tok han og solgte iPhone 4S for 2000kr og måtte ut med godt over 2800kr for kun oppgradere minne. Er det dyrt den han gjorde, eller ikke? Kan svare på meg selv, ja det er dyrt og mye dyrere en PS Vita med minnekort på 16-32GB

 

Folk som poster her vet aldri om hvor mye man bruker uten du vet det. Er ikke bare PS Vita som gjør med slike ting du må kjøpe utenom, er også konsoller som gjør slikt, veldig normalt men dumt i lengden.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

I følgje førsteposten så bør du ha minnekort.

- Minnekort er nødvendig for de aller fleste spill. Koster mellom 199,- (for 4 GB) og 449,- (for 16 GB).

 

Gamer.no skriv og om dette i sin test:

Utover det droppar PS Vita UMD-diskformatet til PSP og brukar i staden minnekort slik Nintendo har gjort sidan Nintendo DS. Eventuelt kan du i staden velje å laste ned spela direkte til maskina gjennom PlayStation Store, sidan Sony har lova at alle Vita-spel skal bli tilgjengelege der. Dette krev derimot ei ekstra utgift i form a minnekort, sidan maskina ikkje har innebygd harddisk. Eit minnekort kan det derimot vere lurt å skaffe uansett, sidan enkelte spel krev det for lagring.

http://www.gamer.no/artikler/104763/vi-tester-playstation-vita/

Endret av ttt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...