Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en slår seg av når jeg spiller... WHY?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kan være mange ting som gir sånne problemer.

det blir veldig mye lettere å komme med tips og forslag hvis du kommer med litt mer informasjon, som f.eks:

hva slags maskinvare er det snakk om?

er det bare ved spilling?

virker det som om det er tilfeldig eller regelmessig hvor lenge du kan spille før maskinen slår seg av?

får du blåskjerm?

osv, ingen informasjon er irrelevant.

Lenke til kommentar

det kan være mange ting som gir sånne problemer.

det blir veldig mye lettere å komme med tips og forslag hvis du kommer med litt mer informasjon, som f.eks:

hva slags maskinvare er det snakk om?

er det bare ved spilling?

virker det som om det er tilfeldig eller regelmessig hvor lenge du kan spille før maskinen slår seg av?

får du blåskjerm?

osv, ingen informasjon er irrelevant.

det skjer KUN ved spilling.

det er tilfeldig hvor lenge jeg kan spille, jeg har aldri fått "the blue screen of death"

Lenke til kommentar

det blir veldig mye lettere å komme med tips og forslag hvis du kommer med litt mer informasjon, som f.eks:

hva slags maskinvare er det snakk om?

^ this

 

For meg høres det ut som overoppheting eller for svak/ustabil PSU.

 

Om du f.eks. har prøvd å sette inn et GTX 560 Ti i en HP-maskin med 300W PSU skjønner jeg godt at du får disse problemene.

Lenke til kommentar

Hvis feilen har oppstått i senere tid (les: de siste dagene) vil jeg si meg enig med Runarbs.

 

Det er oftest støvansamlinger som tetter kjøleribba på sjermkortet og gjør at dette overoppheter, og maskinen starter på nytt for å beskytte seg. Kjøp trykkluft på boks og blås reint skjermkortet ditt. Hold på vifta så denne ikke spinner helt vilt, da dette kan ødelegge lagrene i den.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med min maskin. Jeg har byttet nesten alt av deler, og nå er det bare prosessoren som står igjen, som jeg nå har sendt inn.

 

Anbefaler at du feilsøker alt som kan feilsøkes.

 

- Sjekk for støv som nevnt over

- Prøv å få låne en annen strømforskyning

- Kjør testprogram for å se om du kan gjenskape problemet ved å stresse komponenter

- Last ned og brenn ut memtest86

 

Om ikke problemet løser seg etter det

 

- Fjern alle unødvendig komponenter(Harddisker som ikke har systemfiler, cd/dvd/bd rom, rambrikker, ekspansjonskort osv)

- Test prosessor i en annen pc

 

(Regner med du har en stasjonær pc, om du har laptop så tar du backup av tingene du trenger, og leverer den inn for reparasjon instedenfor å bytte på deler)

 

Kan du legge ut liste over hvilken deler som står i pc'en?

Lenke til kommentar

det blir veldig mye lettere å komme med tips og forslag hvis du kommer med litt mer informasjon, som f.eks:

hva slags maskinvare er det snakk om?

^ this

 

For meg høres det ut som overoppheting eller for svak/ustabil PSU.

 

Om du f.eks. har prøvd å sette inn et GTX 560 Ti i en HP-maskin med 300W PSU skjønner jeg godt at du får disse problemene.

 

 

Har samme problemet med min maskin. Jeg har byttet nesten alt av deler, og nå er det bare prosessoren som står igjen, som jeg nå har sendt inn.

 

Anbefaler at du feilsøker alt som kan feilsøkes.

 

- Sjekk for støv som nevnt over

- Prøv å få låne en annen strømforskyning

- Kjør testprogram for å se om du kan gjenskape problemet ved å stresse komponenter

- Last ned og brenn ut memtest86

 

Om ikke problemet løser seg etter det

 

- Fjern alle unødvendig komponenter(Harddisker som ikke har systemfiler, cd/dvd/bd rom, rambrikker, ekspansjonskort osv)

- Test prosessor i en annen pc

 

(Regner med du har en stasjonær pc, om du har laptop så tar du backup av tingene du trenger, og leverer den inn for reparasjon instedenfor å bytte på deler)

 

Kan du legge ut liste over hvilken deler som står i pc'en?

 

 

btw... dette over ^ er fullstendig uforståelig for meg.

 

jeg kan åpne den og fjerne støv og se om det virker.

Lenke til kommentar

Dersom du har null peiling ville eg vert forsiktig med kva du gjer.

 

Dersom du skal åpne PCen, så må du gjere følgande først:

 

1. Ta ut strøm

2. Trykk på av/på knappen ( evt vent 30sek+ )

3. Ta av sidedøra

4. Sjekk om det er støvete inni, ved vifter osv.

5. For reingjering av støv så er det ofte greiast å bruke luft på boks dersom det er støv ved komponenter, dersom det kun er på sjølve vifta kan du fint bruke støvsuger eller liknande ( Vel og merke så lenge dei står vekke frå komponentane. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...