Gå til innhold

HTC fokuserer på toppmodeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjort hva? Lagd tynne og kraftige telefoner? Vil ikke akkurat si de ligger særlig langt fram på noen av delen per i dag.

Sysslet med sexy produksjonsmetoder som inbefatter et solid stykke alu.

 

Rikitg, skjønner egentlig ikke helt det snakket om "solid alu", personlig, alle Apple sine produkter med alu er lagd av forskjellige biter med aluminium som er festet sammen, ditto med HTC eller motorola. Hva skal liksom poenget være?

 

AtW

Lenke til kommentar

Rikitg, skjønner egentlig ikke helt det snakket om "solid alu", personlig, alle Apple sine produkter med alu er lagd av forskjellige biter med aluminium som er festet sammen, ditto med HTC eller motorola. Hva skal liksom poenget være?

 

Vell, macbooken min er laget i et solid stykke alu, der den eneste skjøten er under, hvor man må inn med hovedkortet.

 

Objectified har et fin intervju med Jonathan Ive der han forteller om produksjonen av av Unibody.

 

http://www.youtube.com/watch?v=t0fe800C2CU

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke opplegget, misforstå meg rett, det er ikke noe galt med kvaliteten som sådan, men underdelen er lagd av to stykker som er skrudd sammen (pluss tastatur og trackpad som stikker opp), og overdelen er lagd av to deler som er festet sammen rundt skjermen. Det er jo en rimlig standard oppbygning, som virker til å være vanlig på de fleste laptopper jeg har sett ihvertfall (det er dog ofte en varirende mengde luker på undersiden av underdelen)

 

AtW

Lenke til kommentar

Har man ikke perfekte data så må man enten 1. Bruke de beste dataene man får tak i og vurdere utifra det. 2. Ikke si noe som helst om saken.

 

AtW

Nå har jeg ikke nevnt noe om "perfekte data", men ja, det hadde vært hyggelig om folk holdt kjeft litt oftere og ikke uttalte seg om ting de overhodet ikke kan dokumentere eller har peiling på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man ikke perfekte data så må man enten 1. Bruke de beste dataene man får tak i og vurdere utifra det. 2. Ikke si noe som helst om saken.

 

AtW

Nå har jeg ikke nevnt noe om "perfekte data", men ja, det hadde vært hyggelig om folk holdt kjeft litt oftere og ikke uttalte seg om ting de overhodet ikke kan dokumentere eller har peiling på.

 

Problemet i dette tilfellet er jo ikke at man ikke kan dokumentere som sådan, men at du mener dokumentasjonen som eksisterer ikke er god nok. Det blir jo en perspektivsak om man mener man bør uttale seg selv om dokumentasjonen er mindre god enn ønsket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, hvis du sier det så....da får du bare legge fram noenlunde troverdige og representative statistikker og data for hhv. iPhone 4S og Galaxy S2, ikke sant?

 

Vil altså se noe mer interessant enn den dårlige YouTube-videoen som vi har sett så mange ganger før, der rene tilfeldigheter avgjør resultatet når én telefon av hvert slag slippes i bakken under helt ukontrollerbare forhold. Du vet hvordan kollisjonstester av personbiler foregår, ikke sant? Der handler det om kontrollerte forsøk, der man tilstreber standardiserte og helt like testforutsetninger, og måler/dokumenterer/analyserer så mange parametre som praktisk mulig for å kunne si noe fornuftig og sammenlignbart om sikkerheten. Det er ikke så enkelt som å kjøre to biler utfor en klippe på tilfeldige steder og se hvilken som tilfeldigvis ser ut til å bli mest ødelagt.

Lenke til kommentar

Ja, hvis du sier det så....da får du bare legge fram noenlunde troverdige og representative statistikker og data for hhv. iPhone 4S og Galaxy S2, ikke sant?

 

Vil altså se noe mer interessant enn den dårlige YouTube-videoen som vi har sett så mange ganger før, der rene tilfeldigheter avgjør resultatet når én telefon av hvert slag slippes i bakken under helt ukontrollerbare forhold. Du vet hvordan kollisjonstester av personbiler foregår, ikke sant? Der handler det om kontrollerte forsøk, der man tilstreber standardiserte og helt like testforutsetninger, og måler/dokumenterer/analyserer så mange parametre som praktisk mulig for å kunne si noe fornuftig og sammenlignbart om sikkerheten. Det er ikke så enkelt som å kjøre to biler utfor en klippe på tilfeldige steder og se hvilken som tilfeldigvis ser ut til å bli mest ødelagt.

 

Det finnes endel rundt omkring på forumet, om du faktisk er reellt sett interessert i denne problemstillingen. Jeg orker ikke å jobbe med å bevise noe poeng ovenfor deg på den fronten i så måte. At en enkelt youtube video er ett dårlig grunnlag er derimot helt sant, men det finnes altså mere data.

 

Jeg registrerer at du selv har uttalt deg om byggekvaliteten på apples produkter kontra konkurrenten tidligere, også uten sikre data. Om du ønsker å heretter ikke uttale deg om slikt til du får sikre data, eller ønsker å prøve å trekke ut en konklusjon av det beste man har av data, selv om det ikke er perfekt, får være opp til deg. Personlig synes jeg det er mest fornuftig gå for den siste strategien, da man veldig ofte i den virkelige verden dessverre sitter med ufullstendige data.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...