Gå til innhold

? Galaxy S III blir verdens tynneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser heller ikke behovet for å gjøre den så mye tynnere enn sII. Høyere skjermoppløsning og batterikapasitet som minst er like bra som sII (høyere oppløsning, høyere strømforbruk? Eller?) eller bedre. Jeg skjønner at produsentene selger stort kun pga specs på papiret, men jeg har heller ikke fått SGSII til å knele med sine 1,2Ghz. Jeg tipper den bruker omtrent 5%av cpu-tiden på den frekvensen med mitt bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Galaxy S2, og jeg synes den er for tynn. Man merker nesten ikke at man holder i den, og det er ubehagelig for meg å betjene den - spesielt med én hånd. Dette har jeg løst med et deksel som gjør den litt tykkere og generelt gir et bedre grep. Innmaten er fantastisk, men å lage noe tynnere enn dette synes jeg er tåpelig. Med det sagt ser jeg veldig frem til papirtynne telefoner som kan rulles, brettes og hele pakka, men enn så lenge det er en stiv sak i plast, metall og glass skulle jeg helle sett at plassen ble brukt til et bedre batteri, mer lagringsplass og bedre optikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvor tykk er denne målt på det tykkeste punktet? Galaxy S2 er jo hele 9,91mm, men Samsung reklamerer vel med 8,71mm målt på det tynneste punktet?

 

Det blir litt som å si at en cabriolet er like høy som en sedan hvis en ikke regner med taket.

 

Relle mål er en fordel, ellers blir det fort villedene.

Lenke til kommentar

høres faktisk fett ut... :) men synes selv at en "tung? mobil er bedre en lett. (som f.eks. iphone) det føles jo ut som om man kan knekke en gs2 i 2 deler! Det oser ikke akkurat av kvalitet, som innsiden definitivt gjør! (:

 

La oss stå side om side, hvor jeg mister min SGII på bakken og du en iPhone. Evt forsøke å se hvilke som enklest kan ripes med enden på en binders.

 

Etter det kan vi fortsette praten om hvilken telefon som fortjener kvalitetsstempel.

 

Tynn og lett er hva jeg ønsker. SGII er blitt malen for maks tykkelse og minimum størrelse (tommer) jeg ønsker for å ha oppnå optimal brukervennlighet. Er spent på hvem som kommer til å innfri her når telefonen skal byttes ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du at man kan ripe glass og herdet rustfritt stål med enden av en binders? Plastbakstykket på Galaxien ripes nok, men ikke så mye annet.

 

Falltesten kan gå begge veier etter hva jeg har sett. Det kommer helt an på hvilken som treffer mest uheldig. Men ja, iPhonen har sikkert større sjanse for det.

 

Edit: Med større sjanse mener jeg større sjanse til å treffe uheldig. Bare i tilfelle det kunne misforstås :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

For rundt 10 år siden gikk krympehysteriet som verst og resulterte i telefoner på størrelse med fyrstikkesker. Senere innså man at det kanskje var en smule upraktisk likevel. Nå går hysteriet i to retninger: større og tynnere. Når skal folk innse at det er en smule upraktisk det også?

 

 

Synes ikke det er helt sammenliknbar, ja man må ta noen prioriteringsvalg i designene når man gjør ting tynnere, men rent bruksmessig er det ingen ulemper med det, sålenge den ikke like så tynn at den får skarpe kanter. Noe som er lite realistisk. Å krympe telefonen i bredde og høyde går direkte utover bruken, uansett om man har uendelig god teknologi, det gjør ikke å gjøre den tynnere.

 

AtW

Lenke til kommentar
For rundt 10 år siden gikk krympehysteriet som verst og resulterte i telefoner på størrelse med fyrstikkesker. Senere innså man at det kanskje var en smule upraktisk likevel. Nå går hysteriet i to retninger: større og tynnere. Når skal folk innse at det er en smule upraktisk det også?
Synes ikke det er helt sammenliknbar, ja man må ta noen prioriteringsvalg i designene når man gjør ting tynnere, men rent bruksmessig er det ingen ulemper med det, sålenge den ikke like så tynn at den får skarpe kanter. Noe som er lite realistisk. Å krympe telefonen i bredde og høyde går direkte utover bruken, uansett om man har uendelig god teknologi, det gjør ikke å gjøre den tynnere.

Designvalget tykkelse går defintitivt ut over valgmulighetene de har for kameramoduler og tilgjengelig volum for batteriet. I tillegg må de legge inn flere og kraftigere avstivninger enn så lenge kretskort og skjerm ikke tåler å bøyes. Det kan jo endre seg. Men fysiske mål er definitivt en begrensning på kameradelen og batterikapasiteten på dagens telefoner er ikke akkurat strålende. Batterivolumet kan selvsagt utvides i bredde og høyde, men jeg synes dagens telefoner allerede stanger i taket angående lommevennlighet på grunn av høyde og bredde. Derfor mener jeg tykkelse er den eneste praktiske måten å øke batterikapasiteten på, i tillegg til høyere energitetthet i batteriene.

Lenke til kommentar

Jaja folkens, ang størrelse/tykkelse/tyngde.

 

Man kan se på spesifikasjoner og le, men har man ikke erfaringen, så kan man egentlig ikek annet enn å synse.

 

Jeg har en 5" Samsung og en HTC på 4.3".

Samsungen er tynnere og større, men den er lettere.

 

I lommen føles samsungen minst, i bruk føles HTC naturligvis minst.

Man kan så spørre seg om ikke 5" er for stort, men faktisk er det nedsig å se på 4.3" etter man har brukt 5". Har man gamet litt wordfeud på 5", samt surfet litt på nett etc. så er 4.3" kjipt/for smått.

 

Ellers, ang de som vil ha tykkere mobiler:

Dere kan jo håpe på at motorola sin kommer til europa også, de skal jo lansere en tykkere versjon av razr-modellen (bedre batterilevetid). Samsung Galaxy Note skal vel også leve lenger enn de øvrige mobilene i denne klassen. Dog., tror jeg nok Tegra3 mobilene med hvilkejkerne vil ha en del overtak :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...