Gå til innhold

Slik blir Nvidias nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Men microsoft må vel være idioter om de velger å bruke FEKS Radeon HD 6670 2GB GDDR5 (spesialbygget) og så forventer at det vil gi Xbox 720 en levetid på 10 år.

Jeg tipper at MS og andre ikke har særlig tro på at tradisjonelle konsoller vil ha i nærheten av en slik levetid denne runden, ergo er dette en naturlig utvikling. Ellers må det sies at hva slags spec vi får er langt fra bekreftet.

 

Tradisjonell stuekonsoll er en utrydningstruet art i dag.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste generasjon konsoll blir nok brukt i hovedsak som media avspiller tror jeg og mye av fokuset kommer og ligger der. Blir nok stort fokus også på andre medier som musikk, film og internett bruk som ikke rører spilling direkte. Men en APU fra amd er vel ingen uting eller? Er ikke den langt kraftigere en dagens konsoller?

 

Men tilbake til emnet litt så synes jeg nok den siste grafen fra arni90 ser mer reel ut en tidligere antydninger med ca 10-15 % bedre ytelse en hva ATI kan oppvise til idag.

Lenke til kommentar

Men en APU fra amd er vel ingen uting eller? Er ikke den langt kraftigere en dagens konsoller?

Det kommer ikke til å skje, i likhet med forrige generasjon så tror jeg alle tre konsollene kommer til å ha CPU'er basert på en PowerPC arkitektur, kanskje ARM, men jeg tviler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tilbake til emnet litt så synes jeg nok den siste grafen fra arni90 ser mer reel ut en tidligere antydninger med ca 10-15 % bedre ytelse en hva ATI kan oppvise til idag.

Et HD 7970 på samme klokkefrekvens vil yte bedre gjennomsnittlig, BF3 med 4xAA kjører typisk mye bedre på Nvidia-kort og det samme går for Dirt 3.

Spørsmålet er om kortet kommer med så høye klokkefrekvenser (1050/1425 er relativt høyt og spiser sikkert en del strøm) og om dette er hva vi kan forvente i alle spill.

 

Det går også rykter om at det skal være en fremvisning som Gearbox + Nvidia står bak i morgen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Men en APU fra amd er vel ingen uting eller? Er ikke den langt kraftigere en dagens konsoller?

Det kommer ikke til å skje, i likhet med forrige generasjon så tror jeg alle tre konsollene kommer til å ha CPU'er basert på en PowerPC arkitektur, kanskje ARM, men jeg tviler...

x86 er egentlig den "beste" kandidaten, men PowerPC blir trolig valgt av Sony ivertfall. For kraftige konsoller er ARM uaktuelt en del år fremdeles, prototyper av 64-bits ARM skal komme i 2014, og vil fremdeles ligge et godt stykke under konkurrentene ytelsemessig.

 

Hvis APU brukes i konsoll så blir det en svak konsoll, ingenting i nærheten av dagens bedre dedikerte løsninger. Men hvis APU brukes så blir det nok x86.

Lenke til kommentar

Det jeg har plukket opp på ryktebørsen er at intel vil slippe en mindre og billigere konsoll for mere lek og moro. kinect møter wii. jeg tenker liten og billig = lav TDP = lav ytelse.

 

sony ønsker og spinne vidre på cell, litt skeptisk til det :)

 

 

selv ønsker jeg en 250W konsoll@ 22/28nm med masse POWER :yes:

 

er uansett veldig skeptisk til fremtiden da svake konsoller setter begrensinger.

Lenke til kommentar

Størst mulig andel av den effekten bør reserveres for GPUen. En CPU som tillater to relativt høyt klokkede kjerner og to lavere er mer enn tilstrekkelig. PlayStation 3s Cell var kraftigere enn nødvendig, og kommende generasjon vil være mindre CPU-avhengig, så det viktigste blir at kall fra CPU til GPU går så raskt som mulig, utover det er det ikke nødvendig med mange høyt klokkede kjerner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Når man leser dette i april 2014, og tenker på at den nye Maxwell baserte GeForce 800 serien er underveis, så er det morsomt å tenke på all hypen rundt Kepler og GeForce 600 serien før den kom

Litt morsomt å tenke på at GK 110 kjernen ikke ble tatt i bruk (riktignok i forbruker-utgavene) før GTX Titan dukka opp tidlig i 2013.. og deretter brukt i GTX 780(Ti).. litt morsomt å tenke på hvordan et GK 110 basert GTX 680 ville blitt..

Nå i dag vet man at GTX 660Ti og oppover fikk GK 104 mens de mindre seriene tok i bruk GK 106 og GK 107

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...