Gå til innhold

Bruke to parkeringsplasser?


jarah

  

65 stemmer

  1. 1. Parkerer du på to plasser?

    • Ja
      3
    • Nei
      56
    • Noen ganger
      6


Anbefalte innlegg

har hendt at jeg har planta både knytnever i panser og lagt dyyype fotavtrykk i døren til noen som parkerer som et rævhøl... anbefaler at du parkerer ordentlig for å ungå andre parkerings-nazier som meg...

 

Men se saken fra min side da, om du har en rad med biler, med oppmerkede parkeringsplasser. Så har den første bilen i rada, parkert dobbelt. For å få plass til flest mulig biler, så parkerer jo neste også skjevt. Så følger neste etter, etc.

Skal du da plante knyttneven i alle bilene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hendt at jeg har planta både knyttnever i panser og lagt dyyype fotavtrykk i døren til noen som parkerer som et rævhøl... anbefaler at du parkerer ordentlig for å unngå andre parkerings-nazier som meg...

 

Men se saken fra min side da, om du har en rad med biler, med oppmerkede parkeringsplasser. Så har den første bilen i rada, parkert dobbelt. For å få plass til flest mulig biler, så parkerer jo neste også skjevt. Så følger neste etter, etc.

Skal du da plante knyttneven i alle bilene?

har aldri sett at en hel rekke på parkeringplassen står skjevt.

men jeg nøler sjeldent med å ødelegge dagen for de som parkerer skjevt.

 

noe som dette bryr jeg meg ikke om

http://4.bp.blogspot.com/_mqIbwfBgWZw/SMYDG-HQa7I/AAAAAAAAAFk/mzCCJTmOriY/s400/krogermainstreet02.jpg

 

dette fortjener en bulk.

http://www.avgjoemagazine.com/wp-content/uploads/2009/04/double-parked1-300x176.jpg

Lenke til kommentar

Teoretisk situasjon: Ein dust (A) dobbeltparkerer for å få betre plass rundt bilen sin. A går inn og handlar. I mellomtida kjem ein annan bilist (B) og leitar etter parkeringsplass. Den einaste ledige plassen er ved sidan av han som har dobbeltparkert. For å få plass, må B sjølv dobbeltparkere over stripene. B går også inn og handlar. I mellomtida kjem bilførar A tilbake og køyrer heim. Før B kjem ut frå butikken, har herr tankelaus (C ) sett den dobbeltparkerte bilen til B og etterlatt ein knyttneve i panseret og eit djupt fotavtrykk i bildøra. B kjem ut frå butikken og er fortvila over at nokon har ramponert bilen hans.

Endret av Kjell Arne Steinsvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

har aldri sett at en hel rekke på parkeringplassen står skjevt.

men jeg nøler sjeldent med å ødelegge dagen for de som parkerer skjevt.

 

noe som dette bryr jeg meg ikke om

http://4.bp.blogspot.com/_mqIbwfBgWZw/SMYDG-HQa7I/AAAAAAAAAFk/mzCCJTmOriY/s400/krogermainstreet02.jpg

 

dette fortjener en bulk.

http://www.avgjoemagazine.com/wp-content/uploads/2009/04/double-parked1-300x176.jpg

 

Det fyrste eksempelet der er forresten eit velkjent triks for å unngå slike kjøpesenter bulker. Ved å parkere diagonalt på parkeringsplassen så gir du maksimal avstand til dørene på bilane som er på den andre sida.

 

Husk også at faren for bulk er størst på passasjersida samt bakdørene. Den som kjøyrer prøver vanligvis å unngå å skade bilen sin, men passasjerane og spesielt unger viser ikkje samme grad av hensyn.

Lenke til kommentar

Jeg for min del håper "tøffe" dovahkiin bæsjer på leggen en dag og bulker en bil han ikke burde ha bulket. Helst tilhørende en person med balltre av tre og tilhørende spiker.. og som i likhet med tøffingen her ikke nøler med å agere.

Endret av Illus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Teoretisk situasjon: Ein dust (A) dobbeltparkerer for å få betre plass rundt bilen sin. A går inn og handlar. I mellomtida kjem ein annan bilist (B) og leitar etter parkeringsplass. Den einaste ledige plassen er ved sidan av han som har dobbeltparkert. For å få plass, må B sjølv dobbeltparkere over stripene. B går også inn og handlar. I mellomtida kjem bilførar A tilbake og køyrer heim. Før B kjem ut frå butikken, har herr tankelaus (C ) sett den dobbeltparkerte bilen til B og etterlatt ein knyttneve i panseret og eit djupt fotavtrykk i bildøra. B kjem ut frå butikken og er fortvila over at nokon har ramponert bilen hans.

 

Akkurat det jeg mente, bare bedre skrevet. +1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbeltparkering er unødvendig og veldig egoistisk gjort! Det ødelegger for andre og skaper irritasjon! Selv når jeg kjørte Transporteren på jobb dobbeltparkere jeg aldri (sett bort i fra en gang når jeg skulle stenge førerdøren til en som hadde tatt min reserverte plass, da stod jeg over streken)

 

Er du redd for bilen, parkert langt borte, gjerne slik at du har vegg på ene siden og legg deg helt inntil denne. Min far er ikke noe spesielt glad i og gå langt fra bilen og har alltid parkert nærme inngangen, ikke en gang har han fått bulk..

 

 

 

Teoretisk situasjon: Ein dust (A) dobbeltparkerer for å få betre plass rundt bilen sin. A går inn og handlar. I mellomtida kjem ein annan bilist (B) og leitar etter parkeringsplass. Den einaste ledige plassen er ved sidan av han som har dobbeltparkert. For å få plass, må B sjølv dobbeltparkere over stripene. B går også inn og handlar. I mellomtida kjem bilførar A tilbake og køyrer heim. Før B kjem ut frå butikken, har herr tankelaus (C ) sett den dobbeltparkerte bilen til B og etterlatt ein knyttneve i panseret og eit djupt fotavtrykk i bildøra. B kjem ut frå butikken og er fortvila over at nokon har ramponert bilen hans.

 

Hadde jeg vært bilist B, så hadde jeg parkert ved neste hele ledige parkerings plass. Er faktisk lite idioti av personen som parkere skeivt pga bil A gjør det!

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Om det er einaste ledige plassen då? Og om bil A står berre litt over linja, så også B vert tvinga til å kome litt over linja?

Skal ein berre drite i å handle og køyre ein annan plass, eller skal ein klemme seg inn og stikke ut 20 cm på eine sida? I så fall risikerer ein jo at idiot C kjem og sparkar inn døra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har hendt at jeg har planta både knytnever i panser og lagt dyyype fotavtrykk i døren til noen som parkerer som et rævhøl... anbefaler at du parkerer ordentlig for å ungå andre parkerings-nazier som meg...

Hallo! Det var bare ironi at jeg oppfordret folk til å sparke i bilene altså :p

 

Men de som får slike skader pga feilparkering lærer sikkert ihvertfall.

Lenke til kommentar

Om det er einaste ledige plassen då? Og om bil A står berre litt over linja, så også B vert tvinga til å kome litt over linja?

Skal ein berre drite i å handle og køyre ein annan plass, eller skal ein klemme seg inn og stikke ut 20 cm på eine sida? I så fall risikerer ein jo at idiot C kjem og sparkar inn døra.

 

Det finnes som regel alltid alternativer, jeg hadde iallefall valgt noe annet.

Lenke til kommentar

Om det er einaste ledige plassen då? Og om bil A står berre litt over linja, så også B vert tvinga til å kome litt over linja?

Skal ein berre drite i å handle og køyre ein annan plass, eller skal ein klemme seg inn og stikke ut 20 cm på eine sida? I så fall risikerer ein jo at idiot C kjem og sparkar inn døra.

Jeg hadde bare kjørt litt rundt på parkeringsplassen.

"Vanligvis" så blir det jo en ledig plass etterhvert.

 

Om h*n stod litt over linjen hadde ikke betydd noe i mitt tilfelle, hadde ikke parkert ved siden av h*n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...