Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken 4x4 under 500.000,-?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at Pajero har mindre bakkeklaring enn Amarok. Den føles treigere på veien, og den er langt fra så god å sitte i som Amarok. Den koster også omtrent 150.000,- mer.

 

Pajeroen har ikke engang et ratt som kan justeres i lengderettningen, og det blir for dumt på en bil i den klassen synes jeg.

 

I Amarok har man ingen skillevegg som hindrer seteryggen, og man sitter faktisk akkurat som i en personbil. Sidestøtte i setene er også bedre i Amarok.

 

Nå er jo dette to forskjellige biler, men jeg synes rett og slett ikke Pajero'en er verdt prisen.

Lenke til kommentar

Ja Amarok er skikkelig tøff, men Pajeroen blir på en måte mer riktig med tanke på plass bak under tak. Det pickup planet kommer vel sjelden til å bli brukt...

 

Nissan'en blir litt for lav og ikke så "offroad aktig" og skulle jeg hatt Nissan'en så skulle det vert med V6'er og da blir den dyr når ekstrautstyret er tatt med. Nesten 100.000,- dyrereenn Amarok'en og det er den IKKE verdt, og det er nok V6'eren og de norkse avgiftene som kan ta skylden for det.

 

Nei, den fås ikke i bensin. Hvor langt lasteplanet er vet jeg ikke, men det er litt kortere på en King Cab som vi skal ha (fire dører med åpen plass bak setene) For å være ærlig synes jeg den ser best ut som King Cab. Manskal vist få densom SIngle Cab snart, for dem som trenger større lasteplass og null plass inni.

 

Den jeg kjørte var manuell giret, men blir nok Automat på meg. Synes Automat blir mer "riktig" og DSG kassene til VW er jo veldig bra.

Lenke til kommentar

Er enig i at Amarok'en ser best best ut.

Men jeg har fortsatt ikke glemt Navara V6 231HK'eren...

 

Pajero'en har jeg nok utelukket... Den priser seg litt ut i forhold til de andre, og sittekomforten er heller ikke den beste. Sikkert et rivjern i løypa, men man skal jo tross alt sitte i den over lenger tid også.

 

Jeg synes bare at Amarok'en hadde fortjent LITT mer krefter. Den er ikke direkte slapp, men jeg synes en bil i dette kaliberet (med tanke på at VW tudelighvis vil vise at dem er størst ved å lage en bil som ruver over dem andre rent størrelsesmessig) hadde fortjent en litt større motor.

 

Skal se om jeg får prøvekjørt en Navara V6'er i dag... og jeg er redd for at motorkraften i denne blir fristende...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

De skryter jo voldsomt av 190 hesteren til Navara, vil ikke tro at V6'eren er noe verre.

 

Syns også Amaroken godt kunne hatt flere motorvalg, samt en konfigurator på nett :tease:

 

New V6 diesel engine

 

The new direct injection V6 turbodiesel has been developed by the Renault Nissan Alliance to deliver high levels of performance with strong economy, competitive emissions and class-leading refinement. Actually the same basic engine as used in the Infiniti EX30d.

 

The key element of the new V6 – with an unusual vee angle of 65 degrees – is the material chosen for the engine block. Alliance development engineers chose Compacted Graphite Iron (CGI), a material that offers all the benefits of cast iron, including high levels of stiffness and noise absorption, without the weight penalty. And while CGI is heavier than a pure alloy block there is no need to add stiffening ribs or extra sound deadening material so the weight gain is comparatively modest.

 

Power output is 170 kW (231PS) while the torque output of 550 Nm leads the class. Better still, peak torque is achieved from as low as 1,700 rpm and is available all the way to 2,500 rpm, while as much as 500 Nm is available from a mere 1,500 rpm. Idle speed is an exceptionally low 650 rpm with none of the vibrations and noise usually associated with a diesel.

 

The result is strong low-end performance with comfortably refined delivery and exemplary throttle response. In addition, the engine helps provide strong towing performance, the Pathfinder capable of towing a 3500 kg braked trailer with Navara having a 3000 kg limit.

 

Emissions and fuel efficiency targets included achieving Euro 5 compliance. In addition to the gains made by the changes to the combustion chamber, the V9X engine also incorporates a number of innovative features.

 

Among these is the adoption of an overcooled Exhaust Gas Recirculation (EGR) system which reduces NOx emissions. The system incorporates an integrated exhaust gas bypass in the EGR cooler which quickly helps to achieve the optimum temperature after start up so that the full cooling capacity can be used. This features a low temperature water circuit for the EGR cooler to reduce still further the temperature of the exhaust gas and lower carbon monoxide and hydro carbon emissions.

 

Equally significant is the treatment of the tailpipe emissions. The system comprises a metallic oxidation catalytic converter offering lower pressure loss compared to a ceramic system and an exothermic catalyst and a catalytic diesel particulate filter (DPF) in the same container. The latter arrangement works in conjunction with a seventh fuel injector which is positioned in the exhaust.

 

This is activated while the particulate filter is being regenerated – a process of which the driver is completely unaware – but significantly means the opportunity for unburnt fuel to pollute the engine oil is removed. It also allows the filter to be regenerated in low-load conditions, such as idling, and therefore achieves a high efficiency level under all driving conditions. It also helps stretch oil change intervals to 20,000 kms.

Kilde: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/nissan/navara-2005/?section=good

Lenke til kommentar

Mercedes'en er som sagt for lav, samt for dyr.

Landrover har jeg blitt advart mot, så blir ikke den vertfall :)

 

Jeg skal lease bilen, så den blir nok ikke bygget om på noe måte utover det som kan gjøres av møller/fabrikken selv.

 

Men kufanger med ekstralys (xenon), stigtrinn, bøyle bak etc. skal sef. være med :)

Lenke til kommentar

Men kufanger med ekstralys (xenon), stigtrinn, bøyle bak etc. skal sef. være med :)

1+

 

Gjør veldig mye med en "offroader" det der :-)

Har sett den med og uten, så det er ingen tvil der nei :)

Kunne dog tenkt meg vinterdekk med "kant" som går på utsiden av de orginale felgene. Noen som vet hvor man får tak i slike dekk, eller får mer innformasjon rundt dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...