Gå til innhold

Apple lukter på TV-komponenter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Vel så lenge det er guden Apple som kommer med noe er det jo alltid revolusjonerende. selv om andre produsenter har den samme teknologien vet apple å gjøre det sensasjonelt

 

Det er vel absolutt ingen av dagens smart-tv funksjoner jeg er i nærheten av å snu meg etter, så en Apple-TV har absolutt livets rett. Om ikke annet kan de sparke igang resten av produsentene..

Lenke til kommentar

La meg tippe.. en fjernkontroll med touch hvor du kan arrangere kanaler, ha forskjellige vinduer for slikt som film og sport. Lagre serier du ønsker å se, og la den minne deg på dem. Tilby å spole i sendinger som ikke er direktesendt. Integrere funksjonalitet fra IMDB inn i TV'en. Ha trådløs overføring mellom iPhone, iPad og TV. Kunne spille av musikk, bilder, video fra disse kildene. Bruke et Genius-liknende system for å anbefale liknende serier. Få YouTube på TV. Tilby internasjonale programmer. Webkamera for overføring av videosamtaler.

 

Og kanskje til og med en integrert spillkonsoll med støtte for iPad spill.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Knekke koden... ?

 

Vel, lag en TV med knallgodt bilde og nok av innganger for en rimelig penge. Det burde holde. Siden det her er snakk om Apple kan de jo freake ut å slå til med runde hjørner eller noe.

 

La meg tippe.. en fjernkontroll med touch hvor du kan arrangere kanaler, ha forskjellige vinduer for slikt som film og sport

Touch på fjernkontroll ? :sick:

Hvordan pokker kan du da bruke du den uten å flytte øynene fra TV skjermen ?

 

Ja takk til tankestyrt TV uten fjernkontroll!

Lagre serier ... integrert spillkonsoll med støtte for iPad spill.

Alt dette har vi andre bokser til som er bedre egnet. TV (monitor) skal vise bildet for disse. Punktum.

Lenke til kommentar

Vel, syntes det er på høy tid med en oppgradering på TV fronten. Ikke nødvendigvis med tanke på teknologien, for den er jo allerede på plass, men heller distribusjonen. Og er jo der Apple er god.

 

At vi må ta opp TV program for så å spille de av i mens vi spoler over reklamen er ganske uheldig. Spesielt når vi ser hvor smooth ting kan være med nett-TV. Det viktigste med opptak av program i dag er jo at folk kan bestemme hva de vil se, og ikke minst når de vil se det. Det er koden i mine øyne.

 

Så lenge man er avhengig av eksterne dekodere for TV-kanaler, så blir det ikke noen god løsning.

Dersom Apple kunne fått en standard der, så kunne det vært positivt.

 

Problemet med Apple er at de er mer kjent for å utvikle sære standarder, enn å jobbe for de åpne.

Stiller meg bak denne. Problemet med Apple er jo at de ikke utvikler standarder, men lukkede systemer. Mulig de baner vei for andre aktører, men la oss krysse fingrende for at de ikke blir den nye standarden for TV-distribusjon!

 

EDIT: Selv håper jeg inderlig ikke "koden" er en nyvinning av fjernkontrollen :p Det høres bortkasta ut spør du meg. Hvor gøy er det egentlig å snakke til TVn?

Endret av mbergersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette blir en realitet lurer jeg veldig på hvordan grensesnittet kommer til å bli, og hvordan det eventuelt vil bli revolusjonerende. Gitt at det finnes nok kraft i den, er ikke dette noe som bør kunne brukes på alle nåværende TVer via den eksisterende Apple TV?

Forøvrig er det eneste jeg ser etter i en ny TV DLNA med god støtte for formater. Ser for meg at en Apple TV ville brukt mye det samme som iTunes bruker i dag, som blir for snevert.

Lenke til kommentar

Hvis dette blir en realitet lurer jeg veldig på hvordan grensesnittet kommer til å bli, og hvordan det eventuelt vil bli revolusjonerende. Gitt at det finnes nok kraft i den, er ikke dette noe som bør kunne brukes på alle nåværende TVer via den eksisterende Apple TV?

Forøvrig er det eneste jeg ser etter i en ny TV DLNA med god støtte for formater. Ser for meg at en Apple TV ville brukt mye det samme som iTunes bruker i dag, som blir for snevert.

 

Ja, jeg er litt enig, hva har man å hente på en eget apparat kontra dagens appleTV? Jeg tipper, lite.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så lenge man er avhengig av eksterne dekodere for TV-kanaler, så blir det ikke noen god løsning.

Dersom Apple kunne fått en standard der, så kunne det vært positivt.

 

Det finnes allerede en standard. Den heter DVB (S for satelitt, C for kabel og T for bakkenett).

Svært mange TV'er har dette innebygd i dag. Da trenger man bare en CAM og et programkort fra leverandøren (feks. Canal Digital), så slipper man en ekstern dekoder.

Lenke til kommentar

Gjetter på et software grensesnitt som ingen av dagens TV produsenter per i dag kan konkurrere med, muligens bra påvirket av dagens Apple TV hva rent design på menyer angår. Designet på TV`en blir sikkert i Loewe klassen, stilrent med mye bruk av alu. Får ikke håpe de bruker så mye glass.  

 

De kjøper sikkert panel fra en annen produsent (Samsung?), så personlig tviler jeg på noe revolusjon hva bildekvalitet angår. Sannsynligvis kommer entusiastene fortsatt til å gå andre veier. Kanskje overrasker de med 4K oppløsning, men jeg tviler på første generasjon.

 

Det jeg er mer skeptisk til er den lukkede Apple verden som ser ut til å gjennomsyre alt de tar i. Begrenset formatstøtte, krav til iTunes, muligens vanskelig for andre gode innholdsleverandører å bli integrert i systemet, sterkt tilrettelagt for at "alt" av innhold kjøpes/leies av Apple.

 

Men så kommer folk til å kjøpe det uansett fordi de allerede har en iPad de nå kan styre TV`en med.

 

Blir dog spennende å se hva de kommer opp med....

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

La meg tippe.. en fjernkontroll med touch hvor du kan arrangere kanaler, ha forskjellige vinduer for slikt som film og sport. Lagre serier du ønsker å se, og la den minne deg på dem. Tilby å spole i sendinger som ikke er direktesendt. Integrere funksjonalitet fra IMDB inn i TV'en. Ha trådløs overføring mellom iPhone, iPad og TV. Kunne spille av musikk, bilder, video fra disse kildene. Bruke et Genius-liknende system for å anbefale liknende serier. Få YouTube på TV. Tilby internasjonale programmer. Webkamera for overføring av videosamtaler. Og kanskje til og med en integrert spillkonsoll med støtte for iPad spill.

 

Jeg tror faktisk du er veldig inne på noe her. Alt dette finnes allerede, men nå kommer Apple og revolusjonerer markedet ved å fortelle alle at dette er mulig. Men jeg er faktisk ganske sikker på at det er omtrent de tingene her, om kanskje ikke alle, så i hvert fall en del av dem, som kommer. Og hver eneste ting klarer de å kalle revolusjonerende og nyskapende, som vanlig.

Lenke til kommentar
Så lenge man er avhengig av eksterne dekodere for TV-kanaler, så blir det ikke noen god løsning.Dersom Apple kunne fått en standard der, så kunne det vært positivt.
Det finnes allerede en standard. Den heter DVB (S for satelitt, C for kabel og T for bakkenett).Svært mange TV'er har dette innebygd i dag. Da trenger man bare en CAM og et programkort fra leverandøren (feks. Canal Digital), så slipper man en ekstern dekoder.

 

Si det litt høyere og klarere til GET (UPC) i Oslo og andre steder. Om kundene ikke klarer å slå det igjennom så kanskje Apple kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt dette har vi andre bokser til som er bedre egnet. TV (monitor) skal vise bildet for disse. Punktum.

 

De aller fleste ønsker ikke forskjellige bokser. De ønsker enkelhet.

 

Å ha en boks vil jeg si på mange måter er en del enkelre enn å ha det integrert i TVen (med fokus på en boks, flere bokser blir bare rot)

 

AtW

Lenke til kommentar
La meg tippe.. en fjernkontroll med touch hvor du kan arrangere kanaler, ha forskjellige vinduer for slikt som film og sport. Lagre serier du ønsker å se, og la den minne deg på dem. Tilby å spole i sendinger som ikke er direktesendt. Integrere funksjonalitet fra IMDB inn i TV'en. Ha trådløs overføring mellom iPhone, iPad og TV. Kunne spille av musikk, bilder, video fra disse kildene. Bruke et Genius-liknende system for å anbefale liknende serier. Få YouTube på TV. Tilby internasjonale programmer. Webkamera for overføring av videosamtaler. Og kanskje til og med en integrert spillkonsoll med støtte for iPad spill.
Jeg tror faktisk du er veldig inne på noe her. Alt dette finnes allerede, men nå kommer Apple og revolusjonerer markedet ved å fortelle alle at dette er mulig. Men jeg er faktisk ganske sikker på at det er omtrent de tingene her, om kanskje ikke alle, så i hvert fall en del av dem, som kommer. Og hver eneste ting klarer de å kalle revolusjonerende og nyskapende, som vanlig.

 

Du har helt rett, stort sett kan alt dette gjøres i dag og det bare virker :). At Apple kommer til å si at dette er en nyhet og at menigheten deres jubler er som forventet, men det som forundrer meg er den mangel på kunnskap som det virker å være blant Hardware, ITavisen og DinSide.no etc. om de muligheter som eksisterer den dag i dag.

Lenke til kommentar

Touch på fjernkontroll ? :sick:

Hvordan pokker kan du da bruke du den uten å flytte øynene fra TV skjermen ?

Ved å ha faste plasser for funksjonene som trenger det / brukes oftest, eventuelt lage dem til fysiske knapper. Det er en tilvendingssak og lett gjørebart.

Alt dette har vi andre bokser til som er bedre egnet. TV (monitor) skal vise bildet for disse. Punktum.

Er det noe poeng i å ha flere bokser med ulik funksjonalitet framfor en som gjør alt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...