Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Februar 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var tur for å mate fugler og fikk tatt et par bilder - fugler i flukt er ikke lett med manuell fokus! :)

(Blir høyere ISO og kortere lukkertid neste gang..)

 

Fikk flere skarpe, men syntes det ble noe over dette:

post-71211-0-12698500-1330288376_thumb.jpg

ISO 100, 125mm, f/2.5, 1/1000s

 

Mating

post-71211-0-18640700-1330288371_thumb.jpg

ISO 100, 50mm, f/2, 1/400s

 

Portrett

post-71211-0-69004000-1330288381_thumb.jpg

ISO 800, 125mm, f/5, 1/400s

Endret av Trondster
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke så fryktelig fornøyd med disse da de svevde alt for høyt oppe (akkurat her kom de halvveis på skuddhold, men bildene er brutalt beskåret), men det er nå engang noe ørnegreier, tror jeg. Kanskje det er falk. Ikke om jeg vet. Flotte fugler. Det var to stykker som fløy sammen over AoNang med jevne mellomrom. En kveld jeg sto nede og forsøkte meg på noen solnedgangsbilder, tok de fisk like foran meg, med med vidvinkel på kameraet var det ikke annet å gjøre enn å nyte synet. :) Disse er fra dagtid, og tilfeldigvis hadde jeg 280mm på kameraet da de gikk 100 meter lavere enn normalt. Dessverre gikk alt så fort at jeg verken rakk å legge over til følgefokus eller rask skuddtakt.

 

 

Eagle.jpg

 

untitledshoot-5464-Edit.jpg

Endret av Keyzer28
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dessverre gikk alt så fort at jeg verken rakk å legge over til følgefokus eller rask skuddtakt.

 

Du bruker 7D ser jeg, det jeg har gjort er og legge følgefokus, 1/1000sec TV, auto-iso, utvidet fokuspunkter "zone AF" samt serieskudd på C3, grunnen for C3 er at jeg da kan vri kontroll hjulet helt til enden uten og behøve å ta øyet vekk fra søkeren i denne type situasjoner.

Lukkertiden ar satt på et gjenomsnitt som jeg anser som mest fornuftig, når man først har satt kontrollhjulet på C3 er det forholdsvis enkelt og øke/senke lukkertiden.

 

Vårtegn

 

Kødd :)

Lenke til kommentar

Dessverre gikk alt så fort at jeg verken rakk å legge over til følgefokus eller rask skuddtakt.

 

Du bruker 7D ser jeg, det jeg har gjort er og legge følgefokus, 1/1000sec TV, auto-iso, utvidet fokuspunkter "zone AF" samt serieskudd på C3, grunnen for C3 er at jeg da kan vri kontroll hjulet helt til enden uten og behøve å ta øyet vekk fra søkeren i denne type situasjoner.

Lukkertiden ar satt på et gjenomsnitt som jeg anser som mest fornuftig, når man først har satt kontrollhjulet på C3 er det forholdsvis enkelt og øke/senke lukkertiden.

 

 

Takk for tips, og det skal jeg gjøre. Eneste jeg har lagt inn på C-hjulene er en HDR-sak jeg aldri bruker. Tipset om C3 for bare å kunne vri, var smart. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...