Gå til innhold

Kastet ut av USA etter spøk på Twitter


Anbefalte innlegg

Noe som man også er rimlig tett om man tar bokstavelig.

Men ikke fullt så tett dersom noen faktisk mener det bokstavelig. Igjen: Hvorfor klarte de ikke å overbevise grensevaktene? Hadde de oppført seg normalt er det ingenting som tilsier at de ikke skulle blitt sluppet inn.

Og jeg skjønner ikke poenget ditt i andre avsnitt? Skal de ta skylda for uprofesjonell oppførsel blant grensevakter? Deres jobb er å se om de er egnet for å innreise i landet, ikke kaste de ut om de ikke kommer overens med de. Det vi vet er at yndighetene allerede har dokumentert at de er kjøtthuer i dette tilfellet, derfor antar jeg at de fortsatte å være kjøtthuer når de tok inn folkene til avhør.

Om de selv har oppført seg som kjøtthuer under avhør og vært lite samarbeidsvillige, så er nok veien veldig kort til å bli avvist. Om det er vanskelig å få god informasjon ut fra de reisende eller om det er det minste tvil vil jeg tro at reglene sier at de skal avvises.

Baller til hva da? Drive maktoverbruk mot turister? Plage folk?

Hvem har drevet maktoverbruk eller plaget turister? Igjen: er dette basert på noe annet en anekdotene til de forsmådde turistene?

 

Om man vil vite litt mer om hvordan ting kan foregå på grensekontrollen så er det flere serier på TV som omhandler grensekontroller i diverse land. Der er det svært interessant å se hvordan mange reisende hisser seg enormt opp over tollernes/grensevaktenes spørsmål: "Det er ikke måte på hvilke drittsekker og kjøtthuer disse grensevaktene er" til tross for at de oppfører seg høflig og helt etter reglene. Enkelte reisende blir tilsynelatende svært fornærmet og føler seg dårlig behandlet fordi de må gjennomgå vanlig rutinekontroll. Maktoverbruk!

 

Sikkerhetskontrollen/immigrasjonskontroll er verken tid eller sted for å tøyse og tulle. Om man ikke samarbeider er det forståelig at de ikke gidder å kaste bort ressurser på deg.

 

Det er ingen grunn til å anta at noe slikt er ment bokstavelig. Man evner ikke å tolke språk -> man er tett.

 

Som nevnt, den ene parten har dokumentert oppførst seg som kjøtthuer, derfor antar jeg at sannsynligheten er stor for at de fortsatte medd et.

 

De har ikke blitt stoppet i tollen for rutinekontroll, de har blitt holdt tilbake en natt, og sendt ut av landet. Ja, enkelte blir svært fornærmet i disse seriene, men at grensevaktene alltid er så høflige er jeg ikke helt enig i, de er jo formelt sett høflige, i den forstand at de bruker høflighetsfraser og snakker rolig, men det er ikke nødvendigvis det samme som å være høflig. Det finnes selvfølgelig idiotiske turister også, eller turister uten rent mel i posten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt, den ene parten har dokumentert oppførst seg som kjøtthuer, derfor antar jeg at sannsynligheten er stor for at de fortsatte medd et.

For det første så vet vi svært lite om saken. Om de i det hele tatt ble hanket inn pga. påståtte hendelse er ikke dokumentert i det hele tatt. For det andre, det er ikke de samme personene som evt. "fanger opp twitterblogger" som hanker inn og avhører de reisende. Mao. om det er kjøtthuer som jobber der skal man ha usedvanlig uflaks om man møter på mange av dem. Og å tro at alle som jobber der er kjøthuer og ikke kan høre på fornuft er ikke realistisk.

 

Om jeg blir stoppet på grensa og sendt tilbake av legitime årsaker vil jeg sikkert bli lettere forbannet. Om jeg da koker sammen en morsom og utrolig historie og selger den til avisen kan jeg i praksis si akkurat hva jeg vil, og det vil bli tatt for sannhet, da den aldri vil bli bekreftet eller avkreftet av den andre parten.

Lenke til kommentar

Som nevnt, den ene parten har dokumentert oppførst seg som kjøtthuer, derfor antar jeg at sannsynligheten er stor for at de fortsatte medd et.

For det første så vet vi svært lite om saken. Om de i det hele tatt ble hanket inn pga. påståtte hendelse er ikke dokumentert i det hele tatt. For det andre, det er ikke de samme personene som evt. "fanger opp twitterblogger" som hanker inn og avhører de reisende. Mao. om det er kjøtthuer som jobber der skal man ha usedvanlig uflaks om man møter på mange av dem. Og å tro at alle som jobber der er kjøthuer og ikke kan høre på fornuft er ikke realistisk.

 

Om jeg blir stoppet på grensa og sendt tilbake av legitime årsaker vil jeg sikkert bli lettere forbannet. Om jeg da koker sammen en morsom og utrolig historie og selger den til avisen kan jeg i praksis si akkurat hva jeg vil, og det vil bli tatt for sannhet, da den aldri vil bli bekreftet eller avkreftet av den andre parten.

 

Selvsagt kan den ene parten fare med løgn, men det kan den andre også. Hvorfor antar du at den ene parten lyver?

 

AtW

Lenke til kommentar

Høres ekstremt ut og meget firkanta. Men igjen. Skulle ønske Norske myndigheter hadde baller til å gjøre det.

 

Baller til hva da? Drive maktoverbruk mot turister? Plage folk?

 

AtW

 

Kaste ut potensielle trusler mot landets sikkerhet. For det er nok av dem her! Du har vel vært med lenge nok i gamet nå til å forstå hva jeg mente? Eller...

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Har for lenge siden sluttet å dra til USA. Jeg har en masse historier som jeg selv har opplevd om hva som skjer når du drar folk ut fra ghettoen og gir de kuler og makt.

 

Til og med foretningsfolk og kunnskaps-formidlere kvier seg for å dra dit så de får bare ha det så godt.

 

Morsomt når de innførte visum-plikt for brasilianske borgere så tok det nøyaktig 2 dager så var det visum plikt for yankees i Brasil. HAHAHA

Lenke til kommentar

Høres ekstremt ut og meget firkanta. Men igjen. Skulle ønske Norske myndigheter hadde baller til å gjøre det.

 

Baller til hva da? Drive maktoverbruk mot turister? Plage folk?

 

AtW

 

Kaste ut potensielle trusler mot landets sikkerhet. For det er nok av dem her! Du har vel vært med lenge nok i gamet nå til å forstå hva jeg mente? Eller...

 

Mener du disse to hadde vært en trussel mot landet sikkerhet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvsagt kan den ene parten fare med løgn, men det kan den andre også. Hvorfor antar du at den ene parten lyver?

Fordi hele historien, slik den ble gjengitt, virker helt hinsides. Men det trenger ikke være bevisst, direkte løgn inne i bildet. Mangelfull oppfattelse av situasjonen kan føre til de mest utrolige misforståelser.

Når en historie virker helt utrolig, og man attpåtil kun har hørt den ene siden av saken, så burde bjeller ringe.

Lenke til kommentar

Har for lenge siden sluttet å dra til USA. Jeg har en masse historier som jeg selv har opplevd om hva som skjer når du drar folk ut fra ghettoen og gir de kuler og makt.

 

Til og med foretningsfolk og kunnskaps-formidlere kvier seg for å dra dit så de får bare ha det så godt.

Herre min hatt, du er klar over at du snakker om et land på størrelse med Europa med over 300 millioner innbyggere? Det er ikke snakk om én kontinuerlig ghetto.

Lenke til kommentar

Høres ekstremt ut og meget firkanta. Men igjen. Skulle ønske Norske myndigheter hadde baller til å gjøre det.

 

Baller til hva da? Drive maktoverbruk mot turister? Plage folk?

 

AtW

 

Kaste ut potensielle trusler mot landets sikkerhet. For det er nok av dem her! Du har vel vært med lenge nok i gamet nå til å forstå hva jeg mente? Eller...

 

Mener du disse to hadde vært en trussel mot landet sikkerhet?

 

AtW

 

Det har jeg da aldri sagt? Poenget her er hvor høyt sikkerheten holdes i USA. Og i kontrast hvor forsvinnende liten vi har i dette landet. Vi kan vel nesten slå fast at vi ikke har noen nasjonal sikkerhet og beviser det med hvordan landet vårt blir brukt som skjulested for Al Qaida medlemer og andre ekstremenister. Vi beskytter dem til og med. Enda de ved flere anledninger har truet vår og andres sikkerhet.

 

Så jeg sier ja takk til litt Homeland Security i dette landet selvom de kanskje til tider kan være litt vel dramatiske og firkantet.

 

Tenk litt på dette.

 

Bør man skyte først å spørre etterpå? Eller spørre først å risikere og bli skutt selv?

 

Satt på spissen selvfølgelig.

Endret av Revox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så jeg sier ja takk til litt Homeland Security i dette landet selvom de kanskje til tider kan være litt vel dramatiske og firkantet.

 

Tenk litt på dette.

Meh... Rent statistisk har det vel gått med noen ti-talls tusen liv mer i jakten på terror enn som resultat av terror her i verden.

Økonomisk er kostnadene ved sikkerhets tiltakene langt høyere enn hva matrielle tap ved terror noengang ville vært (jeg ser her bort fra evt. tap grunnet tåpelig frykt i befolkningen).

 

For min del kan de kutte ut alt sikkerhetstullet, det er bare skuespill for folket uansett.

 

Dersom det var en haug med terrorister her i landet burde det i det minste gå med en buss eller T-Bane vogn nå og da dersom det var noe tak i dem. Evneveike folk antagelig.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Så jeg sier ja takk til litt Homeland Security i dette landet selvom de kanskje til tider kan være litt vel dramatiske og firkantet.

 

Tenk litt på dette.

Meh... Rent statistisk har det vel gått med noen ti-talls tusen liv mer i jakten på terror enn som resultat av terror her i verden.

Økonomisk er kostnadene ved sikkerhets tiltakene langt høyere enn hva matrielle tap ved terror noengang ville vært (jeg ser her bort fra evt. tap grunnet tåpelig frykt i befolkningen).

 

For min del kan de kutte ut alt sikkerhetstullet, det er bare skuespill for folket uansett.

 

Dersom det var en haug med terrorister her i landet burde det i det minste gå med en buss eller T-Bane vogn nå og da dersom det var noe tak i dem. Evneveike folk antagelig.

 

Mest sannsynlig bare spørsmål om tid. Ikke nødvendivis bombing men kriminaliteten generellt. Se hvordan det går med Malmø. Oslo er på strak kurs inn i samme gate.

 

Homeland security er ganske ekstreme. USA kunne nok løsne litt på paranoia'en sin men Norge burde bli litt mer paranoid. Politikerene våre er vel naive

Lenke til kommentar

 

 

Det har jeg da aldri sagt? Poenget her er hvor høyt sikkerheten holdes i USA. Og i kontrast hvor forsvinnende liten vi har i dette landet. Vi kan vel nesten slå fast at vi ikke har noen nasjonal sikkerhet og beviser det med hvordan landet vårt blir brukt som skjulested for Al Qaida medlemer og andre ekstremenister. Vi beskytter dem til og med. Enda de ved flere anledninger har truet vår og andres sikkerhet.

 

Så jeg sier ja takk til litt Homeland Security i dette landet selvom de kanskje til tider kan være litt vel dramatiske og firkantet.

 

Tenk litt på dette.

 

Bør man skyte først å spørre etterpå? Eller spørre først å risikere og bli skutt selv?

 

Satt på spissen selvfølgelig.

 

Så hva er det egentlig du mener de har "baller til" i denne saken? Kaste ut folk som ikke er en trussel mot sikkerheten? Mener du forøvrig at USA er ett sikrere land enn norge?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Det har jeg da aldri sagt? Poenget her er hvor høyt sikkerheten holdes i USA. Og i kontrast hvor forsvinnende liten vi har i dette landet. Vi kan vel nesten slå fast at vi ikke har noen nasjonal sikkerhet og beviser det med hvordan landet vårt blir brukt som skjulested for Al Qaida medlemer og andre ekstremenister. Vi beskytter dem til og med. Enda de ved flere anledninger har truet vår og andres sikkerhet.

 

Så jeg sier ja takk til litt Homeland Security i dette landet selvom de kanskje til tider kan være litt vel dramatiske og firkantet.

 

Tenk litt på dette.

 

Bør man skyte først å spørre etterpå? Eller spørre først å risikere og bli skutt selv?

 

Satt på spissen selvfølgelig.

 

Så hva er det egentlig du mener de har "baller til" i denne saken? Kaste ut folk som ikke er en trussel mot sikkerheten? Mener du forøvrig at USA er ett sikrere land enn norge?

 

AtW

 

De har baller til å faktisk kaste ut noen de mener kan være en potensiell trussel for deres sikkerhet ja. Det skjer ikke her.

 

Hvorvidt disse 2 personene som er omtalt i denne saken er en trussel eller ikke har ikke noe med poenget mitt å gjøre.

 

USA er nok ikke et så veldig sikkert sted sånn sett nei men det er også fordi de har gjort seg selv til et veldig stort mål. Noe de selvfølgelig er klar over og derfor også kjører nulltoleranse mot utenlandske personer som sier eller gjør "mistenkelige" ting på vegne av deres sikkerhet.

 

Norge er ikke så utsatt som USA er men tror en del undervurderer hvilken rolle vi har i verdenssammenhengen. Vi dilter etter USA i de fleste avgjørelsene de tar og støtter dem militært (mest symbolsk selvfølgelig). Det blir selvsagt lagt merke til av militante ekstreminister (noe de har bevist gjennom trusselvideoer publisert av Al Jazzerra. Så blir det for vanskelig for terrornettverkene å gå etter USA kan de fort finne på og ta en av de andre nasjonene som støtter USA. Ergo oss. Eller England (som forøvrig har vært offer for dette tidligere) etc

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Nå trenger man ikke være en trussel mot landets sikkerhet for å bli nektet adgang. Dersom man feks. mistenkes for å skulle bryte loven på en eller annen måte blir man sendt rett ut igjen. Hvis jeg møter opp på grensekontrollen og forteller dem at jeg skal naske en sjokolade fra første og beste butikk jeg finner, så åker jeg nok rett hjem igjen. Hvis jeg heller ikke kan gjøre rede for mine planer, er blakk, mangler returbillett etc. kan dette også være årsaker til å bli sendt hjem igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...