Gå til innhold

Hvordan fjerne gjenstridig msn virus?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått et tricky MSN Live-virus som jeg trenger hjelp til å bli kvitt da det dukker opp og opp igjen. Jeg aner ikke hvilket virus det er!

 

Det hele startet når jeg slo på datamaskinen min i dagtidlig, og det plutselig lå flere beskjeder inne på Facebook om at folk hadde mottatt rare meldinger på MSN Live fra meg i løpet av netten, selv om pc'en min er avslått. Jeg bruker vanlig Windows Live Messenger på pc'en min.

 

Jeg gikk inn webmsn for å sjekke, det så ut til at det hadde blitt lagt til 2 navn i løpet av natten, selv om pc'en min er avslått, disse har jeg selvsagt slettet.

 

Det virker som det er noen som logger seg på min msn og sender meldinger og virus-linker på

engelsk. Dette er selvsagt viruset. Det rare er at folk klarer å kommunisere med viruset.

Maskinen min er en gammel maskin med Windows Xp home, SP3. Jeg bruker Microsoft Security

Essentials

 

Her er hva jeg har gjort for å prøve å fjerne det;

- Kjørt virussjekker på maskinen min, og online virussjekkere uten at de finner noe

- Skiftet passord flere ganger (også fra andre maskiner)

- Kjørt MSN Virus Remover (som enkelte ganger finner noen filer og fjerner de mens andre ganger ikke finner noe)

- Kjørt System Restore (Systemgjennoppretting)

- Kjørt Malwarebytes Anti-Malware (trial)

- Kjørt SuperAntiSpyware Free Edition

- Kjørt CCleaner

- Kjørt Symantec Trojan.Vundo Removal Tool 1.5.1

 

Både Malwarebytes Anti-Malware, SuperAntiSpyware og CCleaner fjerner dritt, og når jeg så

logger meg inn i MSN Live igjen går det noen minutter (alt fra 5 minutter til en time) og så logger det seg plutselig på noen som sender dritt igjen.

 

Nå er jeg frustrert for jeg har forsøkt det over opp til flere ganger men det kommer tilbake.

Dette er derfor et lite rop om hjelp, hva skal jeg gjøre? Jeg er lite lysten på å installere maskinen pånytt, da jeg har brukt flere år på å få den slik jeg vil ha den nå før jeg fikk virus da. Jeg har holdt på i mange timer nå for å få dette til å funke, men aner ikke hvilket virus det er! Hjeeelp.

Endret av abrj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette trenger jo ikke være noe virus. Er mer sannsynlig at eposten din er hacket og at de bruker Web Messenger til å sende epost og meldinger.

 

Sier seg jo selv at når maskinen din er av og folk fortsatt får meldinger fra deg, så er det nok ikke maskinen din som det er noe galt med.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Tips : Nytt Passord på messenger!

Tips 2 : Nytt passord på Facebook.

Tips 3 : Sørg for å ha et kurrant antivirus i bakgrunnen.

 

Prøv å gjøre dette på en helt annen pc enn den du bruker, husk å sørge for å endre på hvordan du kan få i passordet også.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det rare er at jeg nå fikk beskjed av MSNVirusRemoval om at Malwarebyte, eller hva det heter er infisert.

 

Det har ikke blitt sendt meldinger på Facebook i natt, jeg fikk bare beskjed der.

 

MSN Meldingene startet i natt, og når jeg skiftet passord via min egen pc tidligere i dag gikk det baree noen minutter før folk var inne på min msn, endret pålogingen til damenavn, la inn et damebilde og begynte å sende meldinger med viruslinker.

 

For 3-4 timer siden endret jeg passordet til MSN via faderens pc, og slo av nettverket mitt på pc`en min, og etter det har det ikke skjedd noe. Det kan tyde på at det er en tracker i form av virus eller trojan på min pc.

Lenke til kommentar

Eneste løsningen jeg ville følt meg helt trygg på i din situasjon, er enkelt å greit å formatere pc'en.. Hadde rett og slett ALDRI turt å fortsette bruke en pc jeg vet er/har vært infisert av drittvare videre, selv om jeg hadde funnet en måte å tilsynelatende løse problemet på.. Kan jo aldri være sikker på at det ikke ligger igjen noen rester/dritt, som vil våkne til live igjen etterhvert..

 

Så mitt tips er: Backup, bytt msn-passord OG "secret question" på mailen fra en "trygg" pc, formater og reinstall.

 

(Og finne ut hva som kan ha gitt deg viruset, nylig installsert programvare oppdrevet fra snuskete plasser etc? For å hindre deg i å få det igjen, mener jeg..)

 

Og selv om du har brukt mange år på å få den slik du har den nå, og det kanskje føles litt kjipt å måtte gå tilbake til scratch, så.. gud så herlig det er med en helt "ren" pc en gang i blandt!

 

Problem solved!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått et tricky MSN Live-virus som jeg trenger hjelp til å bli kvitt da det dukker opp og opp igjen. Jeg aner ikke hvilket virus det er!

 

! Hjeeelp.

 

Hai,

 

jeg skal hjelpe deg med å rense PCen. Gjør følgende skritt:

 

1. Fullscan med Malwarebytes Anti Malware. Post log.

 

2. Scan med http://www.surfright.nl/en/hitmanpro Post log.

 

3. Post meg en OTL log:

http://www.geekstogo.com/1888/otl-by-oldtimer-a-modern-replacement-for-hijackthis/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...