Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennefellen; Oppskrytt eller full krise?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen jenter så er det sikkert sånn at når han har kommet i vennesonen så blir han der, men i f.eks mitt tilfelle så liker jeg å være venn med personen jeg eventuelt kunne bli sammen med.

 

Karen jeg ha vært sammen med i over to år nå var i ''vennefellen'' i flere år først, så jeg vil si at det er oppskrytt og en unødvendig frykt. Gutter burde ikke være redd for å være venn med jenta før man går steget videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er jente, og jeg mener ikke at det trenger å være full krise.

Har en venn som prøvde seg på meg. Jeg hadde aldri sett på han som noe annet enn en venn, og da ble det veldig rart. Jeg måtte jo pent bare forklare han det, at vi var så gode venner at det føltes rart, og at jeg ville ikke miste han som venn. Han sa han skjønte det, og siden da har det ikke skjedd noe.

 

Greia er at jeg har jo tenkt en del på det i ettertid. Og hadde han prøvd seg igjen, så hadde jeg definitvt gjengjeldt det.

Var ikke helt mentalt forberedt på det som skjedde, men nå er jeg det... Og for en idiot jeg er som avviste han :wallbash::ermm: Lurer på om jeg fortsatt har en sjans...

Lenke til kommentar

Jeg er jente, og jeg mener ikke at det trenger å være full krise.

Har en venn som prøvde seg på meg. Jeg hadde aldri sett på han som noe annet enn en venn, og da ble det veldig rart. Jeg måtte jo pent bare forklare han det, at vi var så gode venner at det føltes rart, og at jeg ville ikke miste han som venn. Han sa han skjønte det, og siden da har det ikke skjedd noe.

 

Greia er at jeg har jo tenkt en del på det i ettertid. Og hadde han prøvd seg igjen, så hadde jeg definitvt gjengjeldt det.

Var ikke helt mentalt forberedt på det som skjedde, men nå er jeg det... Og for en idiot jeg er som avviste han :wallbash::ermm: Lurer på om jeg fortsatt har en sjans...

 

Med mindre han har funnet seg en annen har du en stor sjangs. Bare ta en prat med han, si det rett ut.

 

Postet av anonym: 2853a3101c6fe7ce891b9feeab37000f

Lenke til kommentar

Jeg er jente, og jeg mener ikke at det trenger å være full krise.

Har en venn som prøvde seg på meg. Jeg hadde aldri sett på han som noe annet enn en venn, og da ble det veldig rart. Jeg måtte jo pent bare forklare han det, at vi var så gode venner at det føltes rart, og at jeg ville ikke miste han som venn. Han sa han skjønte det, og siden da har det ikke skjedd noe.

 

Greia er at jeg har jo tenkt en del på det i ettertid. Og hadde han prøvd seg igjen, så hadde jeg definitvt gjengjeldt det.

Var ikke helt mentalt forberedt på det som skjedde, men nå er jeg det... Og for en idiot jeg er som avviste han :wallbash::ermm: Lurer på om jeg fortsatt har en sjans...

Om dere to er sammen i noe som kan minne om en romantisk setting er det bare å gi ham et kyss. Hopp i det, ta sjansen! Tenk hvor bra dette kan ende for dere begge!

 

Postet av anonym: 84d37f987483a233ff8014574f6ae633

Lenke til kommentar

Jeg har havnet i vennefellen mer enn et par ganger, og min erfaring er at dette nødvendigvis ikke trenger å være negativt. Det virker slik i starten, det føles jo som et plaster på såret når man aller helst ville vært noe mer enn "bare venner". Om man tar dette pent og ikke går helt i kjærlighetssorg/hat-modus, vil jeg påstå at man fortstatt kan ha en ganske stor sjanse til å i alle fall få et seksuelt forhold, om ikke mer enn det, med personen det er snakk om.

 

Noen ting i livet tar ofte litt tid, og det gjelder forhold også. Havnet nylig i vennefellen med en jente jeg hadde noe på gang med, og hun sa det så enkelt som at "Må finne ut noen ting på egen hånd, og det tror jeg du også må. Kanskje blir det oss igjen om et års tid, eller kanskje en måned". Så enkelt, livet går videre.

 

Men det er jo av og til slik at man merker ganske godt at "Kan vi ikke heller bare være venner" er en annen måte å si "Jeg vil virkelig ikke ha noe med deg å gjøre på den måten", og da er det jo litt kjipt ^^, Har forresten observert at mange blir sammen etter flere års vennskap, så det er heller ikke noe problem. Egentlig gir det jo mer mening enn å bli sammen med én gang, uten å ha "kjent" hverandre først.

Lenke til kommentar

Bedriv aktiviteter som raskt eskalerer fra venneting til kjæresteting. F.eks. inviter venninnen bort til deg på kveldstid, del en flaske vin (om det er noe du kunne gjort), spis noe god mat. Og jeg snakker ikke om en slik face2face med bordduk og innleid kelner med fiolinmusikk, men et casual-måltid som tilfeldigvis har vin osv.

 

Deretter se en film (ikke action, horror og romantisk er bra), og så kan dere jo sitte tett inntil hverandre. I en slik situasjon er det, alt etter som (vurder selv), akseptert for deg å stryke henne i håret eller på armen, og da kan du se om hun begynner å gjøre noe av det samme, eventuelt hvordan hun reagerer om du stopper ("Fortsett med det" :)). Om alt går bra kan du kysse henne på pannen etc., og så eskalere litt og litt.

 

Utfordringen for de fleste vil vel være å eskalere for mye og så "ro seg vekk" på en måte som bevarer vennskapet om hun ikke skulle være interessert i noe mer enn vennskap. Dette avgjøres jo veldig av hvordan hun er som person, og hvor trygg dere er på hverandre til å kunne si f.eks. "Beklager, fikk bare så lyst til å kysse deg", osv.

 

Noen jenter deler nok gutter i sin omgangskrets inn i "venner" og "potensielle kjærester". Er man i vennefellen er man kanskje "uaktuell" for en jente på den måten, og da gjelder det å komme inn i andre kategorien ved å få hun på slike tanker.

Lenke til kommentar

Vennefellen er der en mann/gutt befinner seg i perioden hvor han fortsatt har et håp om at noe skal skje mellom ham og jenten. På det punktet hvor mannen innser at det ikke kommer til å skje noe, blir det ikke lenger mulig å være venner :whistle:

 

Men for å være seriøs, jeg tror at om en gutt er venn med en jente han i over gjennomsnittlig høy grad har lyst til å ja, rett og slett knulle, så kan det føre til frustrasjon etter en stund om dette ikke skjer, noe som igjen kan føre til at gutten gradvis avslutter vennskapet. Men det blir nok lettere for gutten å ha vennskap med jenter etter hvert som han blir eldre og/eller får seg noen hakk i sengekanten (seksuell erfaring), og blir mer "trygg" på seg selv.

 

Tror ikke det er et problem for gutter flest over 17-18-årsalderen å ha mer eller mindre "vanlige" vennskap med jenter.

Lenke til kommentar

du havner bare i vennefellen hvis du fortjener å være der. det hele er at du ikke har bygget opp noe attraksjon med jenta. du må berøre jenter fra første øyeblikk. med berøring mener jeg at du må ta på henne, vise at du fysisk har ingen problemer med å være nær henne. de som ender i vennesonen (har vært der selv og lært av mine feil) har som oftest ikke bygget opp noen som helst form for attraksjon. du må tenke på å aldri oppføre deg som en storebror. få vil ha sex med storebroren sin.

 

for å redde seg kan du slutte å initiere kontakt, når dere først gjør noe virk avslappet og vis kun interesse i det hun har å si. ikke le av det hun sier med mindre det faktisk er veldig morsomt og mobb henne litt uten å le. hun skjønner at du kødder og det skaper igjen attraksjon. du skal på en måte være douchebag uten å være det. sjekk ut david deangelos cocky comedy for mer om akuratt dette.

 

hvis du gjør det og ALDRI igjen forteller henne at du liker henne men heller viser det vil du, hvis du er heldig, komme deg ut av friendzone om noen mnd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...