Gå til innhold

Problemer med dekning og lyd på Sony Ericsson Xperia Active


Anbefalte innlegg

Er det flere som opplever ekstremt dårlig dekning med denne telefonen??? Jeg har samme operatør og sim kort som jeg hadde i min gamle telefon og da hadde jeg aldri problemer med dekningen. jeg får også veldig mye klager når jeg prater med folk at de ikke hører meg. Plutselig er jeg langt vekk og de hører bare mumling. Jeg fatter ikke hvordan denne telefonene kunne få 5 og 6 i de testene jeg leste! Telefonen er 3 uker og jeg er ikke fornøyd i dele hele tatt. Er det flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Testene går mest på om den er enkel i bruk, har en fin skjerm, og takler kule spill. Dekning og slike ting blir ikke lenger prioritert i tester, og det er synd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syns Xperia Active er ekstremt treg på å bytte mellom nett! Når man beveger seg ut av WiFi-dekning kan det ta 20-30 sek før pakkedata kobles opp, og ved bytte mellom HSDPA og EDGE mister jeg ofte dekningen i 5 alt fra 5 til 30 sekunder - dvs ALL dekning, så man heller ikke kan bli oppringt eller motta meldinger.

Opplever også daglig å ikke få overført data selv om telefonen sier at den har tilkobling. Dette siste problemet hadde jeg i liten grad med Galaxy S2 også, men problemene ved nettbytte har jeg ikke hatt med noen andre telefoner.

 

Totalt sett ikke så veldig fornøyd med Xperia Active, bortsett fra byggekvaliteten..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det flere som opplever ekstremt dårlig dekning med denne telefonen??? Jeg har samme operatør og sim kort som jeg hadde i min gamle telefon og da hadde jeg aldri problemer med dekningen. jeg får også veldig mye klager når jeg prater med folk at de ikke hører meg. Plutselig er jeg langt vekk og de hører bare mumling. Jeg fatter ikke hvordan denne telefonene kunne få 5 og 6 i de testene jeg leste! Telefonen er 3 uker og jeg er ikke fornøyd i dele hele tatt. Er det flere som sliter med det samme?

 

Jeg kan bekrefte at jeg opplever det samme som deg når det gjelder lyden som min samtalepartner opplever. Tror ikke dette har noe med dekning å gjøre.

 

Har testet litt, og det ser ut til å endre seg om man åpner lokket til ladekontakten, blir litt bedre da.

 

Noen samtaler så hører min fru ikke et ord av hva jeg sier, bare mumling.

Lenke til kommentar

Opplever det samme som dere, virker som det er ok noen ganger, men oftest må jeg stå og rope som en tulling for å bli hørt.

 

Har merket meg at når jeg bruker den med handsfree er lyden helt fin, tyder på at problemet ligger i mikrofonen.

 

Skal ta med tlf. til en forhandler og høre hva de sier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Alle? telefoner har et menyvalg hvor man kan velge mellom klar tale eller noe lengre batteritid. Mulig den er slått av, dvs at man kan slå på valget for klar tale.

 

Oppdater den også, om det ikke er gjort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha forsøkt å bytte sim kort (etter anbefaling fra forhandler) har jeg nå sendt tlf. inn til rep. og fått beskjed om at jeg får ny tlf.

Når jeg får den gjenstår å se, da butikken jeg leverte den inn i sa at de ventet på erstatningtlf, og at Sony Ericsson kune være ekstremt trege....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei

De siste dagene har samboeren min hatt problemer med ekko/ulyd når hun skal ringe. Lyden er skikkelig høy, akkurat som 2 walkietalkier som er helt inntil hverandre (min nærmeste sammenligning). Når jeg klemmer på baklokket forsvinner lyden, den forsvinner også hvis jeg åpner ladeluken/hodetelefonutgangen. Noen om vet hva dette kan skyldes? Telefonen er oppdatert til ICS og har fått nytt simkort for en tid tilbke. Håper noen har noen tips:-) ellers er det vel bare sende den inn på rep:-\

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg kan bekrefte at jeg opplever det samme som deg når det gjelder lyden som min samtalepartner opplever. Tror ikke dette har noe med dekning å gjøre.

 

Har testet litt, og det ser ut til å endre seg om man åpner lokket til ladekontakten, blir litt bedre da.

 

Noen samtaler så hører min fru ikke et ord av hva jeg sier, bare mumling.

Jeg har en SONY Xperia Acro S LT26w. Mikrofonen er kjempesvak. Kan der være noe Sony har gjort for å holde den vanntett som er problemet? Mottaker av samtale hører meg veldig svakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...