Gå til innhold

Tips til bra singelplayer/rpg spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass effect 1 er vedlig bra, men hold deg unna 2eren, det er ekremt kjedelig og de har fjerna nesten alt som var bra med eneren.

 

Du bør også spille Morrowind som er det beste av TES spillene, viss du laster ned mods får det også vedlig bra grafikk.

 

Knights of the old republic 1 og 2 er også veldig gode, men langt fra så opene som TES og Fallout.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Two Worlds 2

 

Jeg likte også Fallout 3 og New Vegas, og ikke minst Mass Effect 1+2.

 

"Middelalder" spill har jeg egentlig ikke hatt helt sansen for, men Two Worlds 2 har jeg sløst bort aaaalt for mange timer på i fjor sommer.. Virkelig nydelig grafikk, og et kult magi system! Finnes også en utvidelse (Pirates of the Flying Fortress) til det, og en multiplayer-del jeg aldri har prøvd.

Lenke til kommentar

Vennen min fikk meg til å begynne å spille BF3, så det har jeg bare spilt i det siste. Men skal prøve Mass Effect 3, burde jeg spille 1 og 2 også? Mez tanke på historien.

HELT klart MÅ du spille ME1 og 2 for historiedelen.

 

Han er ikke "nødt", da både 2ern og 3ern er tilrettelagt for nye spillere. Det er dog anbefalt. Men jeg tror de færreste synes det er gøy å rushe igjennom 1ern og 2ern nå rett i forkant av 3ern. Da hadde jeg rett og slett bare gått lei spillet og historien. Tar fort 30 timer pr spill

Lenke til kommentar

Må det være på PC? Jeg spiller for tiden Wizardry: Labyrinth of lost souls på PS3. Det koster bare 75 spenn på PSN, men har en ganske stor demo også. Det er old-school rollespill på sitt beste, komplett med "trykk en tast for å gå ett steg frem", turbaserte kamper, lite historie og så videre. Om du har spilt spill som Eye of the beholder, Lands of lore og de gamle Might & Magic-spillene er det absolutt å anbefale. Om de navnene ikke sier deg så mye er det bare å droppe det. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Morrowind kan kanskje være interessant, om du ikke har prøvd det enda. Etter min mening den beste i serien :)

 

Hvis du synes den gamle grafikken er litt for plain, så kan den

.

Fikk morrowind sånn plat edition eller noe for noen år siden i julegave, men da jeg begynte å spille det var det alt for uvante kontroller for en typisk m&m og arcanum fan som meg.

plukket det opp igjen for 1-2 uker siden, spilte battlemage (selv lagd class naturlivis), det var DA det gikk opp for meg: dette spillet er meget bra laget, men balancen er helt fucka!

Øks må være det latterligste våpenet noensinne, dette tok alt gleden fra spillet for meg.

Jeg fikk heldigvis fikset problemet da jeg lagde en ny charechter, med øks!

 

Når det er sagt, vil jeg personli backe opp at morrowind er mye bedre gameplay-messig enn f.eks skyrim.

Mekanisk og grafisk henger det etter grunnet teknologiens natur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morrowind kan kanskje være interessant, om du ikke har prøvd det enda. Etter min mening den beste i serien :)

 

Hvis du synes den gamle grafikken er litt for plain, så kan den

.

Fikk morrowind sånn plat edition eller noe for noen år siden i julegave, men da jeg begynte å spille det var det alt for uvante kontroller for en typisk m&m og arcanum fan som meg.

plukket det opp igjen for 1-2 uker siden, spilte battlemage (selv lagd class naturlivis), det var DA det gikk opp for meg: dette spillet er meget bra laget, men balancen er helt fucka!

Øks må være det latterligste våpenet noensinne, dette tok alt gleden fra spillet for meg.

Jeg fikk heldigvis fikset problemet da jeg lagde en ny charechter, med øks!

 

Når det er sagt, vil jeg personli backe opp at morrowind er mye bedre gameplay-messig enn f.eks skyrim.

Mekanisk og grafisk henger det etter grunnet teknologiens natur.

 

Morrowind har vært yndlings spillet mitt siden jeg spillte det for første gang i 2002 altså nesten 10 år siden nå, greit nok combat er simpelt, og slikt, jeg driter i combaten, den er der og slik den er, men det er historien og verden jeg falt for, Jeg har runna spillet ca. 5 ganger alene, og 7 ganger til etter jeg fikk expantion pakkene, og selv nå, finner jeg nye ting i spillet, greit nok jeg kan main questene utenatt og vet om masse loot som gjør spillet ektremt enkelt med visse karakterer, så jeg må gjøre spillet vanskligere for meg selv, med å velge karakterer og skills som ikke er spesielt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...