Gå til innhold

Resident Evil 6 ser dagens lys (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se om de har klart å få til å løpe/gå fort og skyte samtidig. Alle andre spill klarer jo det nå så...

Du skjønner deg virkelig ikke på gameplay-mekanikker du... :nei:

 

Åjoda. Har spilt siden 70-tallet og jobber i bransjen idag. Uansett hvilke mekanikker man snakker om er det et billig triks å bare fjerne muligheten for å ikke lage et run and gun spill. Hva med å tenke nytt og la spilleren velge? Hva med å legge til muligheten, og deretter legge til elementer som gjør at en velger en annen tilnærming enn run and gun? Det blir for billig.

 

Det enkleste, og kjedeligste er bare å fjerne muligheten, eller la være å legge den til. Dårlig design kalles det. Er lov for RE å utvikle seg også.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om de har klart å få til å løpe/gå fort og skyte samtidig. Alle andre spill klarer jo det nå så...

Du skjønner deg virkelig ikke på gameplay-mekanikker du... :nei:

 

Åjoda. Har spilt siden 70-tallet og jobber i bransjen idag. Uansett hvilke mekanikker man snakker om er det et billig triks å bare fjerne muligheten for å ikke lage et run and gun spill. Hva med å tenke nytt og la spilleren velge? Hva med å legge til muligheten, og deretter legge til elementer som gjør at en velger en annen tilnærming enn run and gun? Det blir for billig.

 

Det enkleste, og kjedeligste er bare å fjerne muligheten, eller la være å legge den til. Dårlig design kalles det. Er lov for RE å utvikle seg også.

 

Denne debatten er like spesiell hver gang. Det fåtallet tenker på er at å gå og skyte samtidig er helt meningsløst i det virkelige liv. Du er heldig om du treffer en låvevegg om du gjør det.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om de har klart å få til å løpe/gå fort og skyte samtidig. Alle andre spill klarer jo det nå så...

Du skjønner deg virkelig ikke på gameplay-mekanikker du... :nei:

 

Åjoda. Har spilt siden 70-tallet og jobber i bransjen idag.Helt uinteressant for debatten. Uansett hvilke mekanikker man snakker om er det et billig triks å bare fjerne muligheten for å ikke lage et run and gun spill. Hva med å tenke nytt og la spilleren velge?Tenke nytt vil si å gjøre hva alle andre spill gjør? Dead Space, hvor man dauer på flekken hvis man ikke konstant beveger seg? Hva med å legge til muligheten, og deretter legge til elementer som gjør at en velger en annen tilnærming enn run and gun? Hvorfor? Alle kommer til å strafe febrilsk fra side til side likevel.

 

Det enkleste, og kjedeligste er bare å fjerne muligheten, eller la være å legge den til. Dårlig design kalles det. Er lov for RE å utvikle seg også.Det er bare din mening.

Lenke til kommentar

Da bør man egentlig kun stå i ro å skyte, altså å fjerne hele muligheten. Det vil jo øke vanskelighetsgraden, men bli kjedelig. Om man forklarer gameplaymekanikker med eksempler fra det virkelige liv kan det jo bli litt søkt. Man skal jo leke..

 

Personlig har jeg intet behov for å løpe gjennom RE5 å plaffe ned, for det er det nok av spill som gjør bedre. Det føltes bare feil å ikke kunne løpe som faen mens man skjøt om man ble omringet. Hadde vel gjort det selv om jeg hadde blitt angrepet av slike. Ikke gått rolig rundt og plaffet taktisk ned. Men det er vel det spillet legger opp til.

Lenke til kommentar

Da bør man egentlig kun stå i ro å skyte, altså å fjerne hele muligheten. Det vil jo øke vanskelighetsgraden, men bli kjedelig. Om man forklarer gameplaymekanikker med eksempler fra det virkelige liv kan det jo bli litt søkt. Man skal jo leke..

 

Personlig har jeg intet behov for å løpe gjennom RE5 å plaffe ned, for det er det nok av spill som gjør bedre. Det føltes bare feil å ikke kunne løpe som faen mens man skjøt om man ble omringet. Hadde vel gjort det selv om jeg hadde blitt angrepet av slike. Ikke gått rolig rundt og plaffet taktisk ned. Men det er vel det spillet legger opp til.

Bare å slippe sikteknappen og foreta en 180 graders vending. Deretter er det bare å løpe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

får håpe de legger til begge deler da, en modus for dere som sitter fast i 1997 RE og en for alle oss andre som synes at serien har godt av utvikling. jeg tilhører sistnevnte og gleder meg altså derfor stort til RE:ORC!

Lenke til kommentar

Jeg forstår heller ikke hvorfor alle spill på død og liv skal adoptere mekanikker fra hverandre hele tiden. Er det ikke kult at spill spilles litt forskjellig, slik at det faktisk føles litt annerledes å spille spill fra en serie kontra en annen?

 

Spesielt når de mekanikkene som adopteres er håpløst virkelighetsfjerne. Det fins vel sikkert folk som faktisk tror at det er kjappere og mer effektivt å trekke en kniv for å ta knekken på en fiende enn å lade om rifla man holder i, takket være Call of Duty. Eller folk som tror du kan treffe noe som helst når du skyter fra hofta. Eller folk som tror du kan hoppe effektivt sidelengs. Eller folk som tror du kan skyte et punkt på størrelse med en femtiøring på 20 meters hold mens du spurter som en gærning. The list goes on...

 

får håpe de legger til begge deler da, en modus for dere som sitter fast i 1997 RE og en for alle oss andre som synes at serien har godt av utvikling.

 

Du har en interessant definisjon av ordet "utvikling". ;)

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med å løpe og skyte. Hvorfor ikke bare gjøre som i f.eks Ghost Recon og utvid siktet når du beveger deg? Står du i ro minker hele siktet og gjør det enkelt å treffe. Beveger du deg blir det større, så det blir vanskelig å treffe noe. Du kan dermed teknisk sett løpe og skyte på en gang, men lykke til med å treffe noe som helst. :p

Lenke til kommentar

De har også bekreftet tre av folkene i spillet, inkludert hun jeg trodde var Rebecca. Der tok jeg feil, men ikke så mye som jeg fryktet.

 

 

Det er faktisk Sherry Birkin, hun lille jenta fra RE2. Interessant.

 

 

Er skeptisk til at det vil være hele tre (spillbare) hovedpersoner, og alle har en partner. Jeg ville absolutt ha foretrukket bare én spillbar hovedperson som i de gamle, og gjerne med en Scenario A og B. (dvs fullfør scenario A med en person, bytt til han andre og fullfør det for å åpne scenario B med han første.) At det ser ut til at alle hovedpersonene er menn liker jeg heller ikke noe særlig. Her blir det nok action så det holder. :(

Lenke til kommentar

Ja, er ganske spent på hvordan spillet blir lagt opp med tanke på spillmoduser(sp, coop) osv. Ser ikke bort fra at vi får noen oppdrag i SP og noen i Coop, altså et helt sammensurium av varianter. I noen scener virker det som om Leon og Chris er helt alene, mens i andre scener har partnere.

 

Det ultimate ville selvfølgelig vært Leon og Chris i Bro-Op. Kanskje siste oppdraget/act i spillet?

 

Edit: Så fikk vi svar på det også. Fra Xbox.com via NeoGAF

 

Quick Info Guide:

-Ashley is the blonde female character [Or not? Capcom U.S. says the page isn't official. IGN says it's Sherry Birkin.]

-Splitscreen returns (for two people)

-2-6 player co-op

-2-8 player online

-Moving/shooting is in

-Cover system is in

-Game takes places in 2013 *and* 10 years after Raccoon City (this is conflicting...)

-Info on a demo will arrive in the coming months

-It is implied co-op is seen in the trailer

-150 person development team, 600 total with all outsourcing/support staff

-In development for 2 years so far

 

Info fra Xbox.com

 

re6-7emyyz.png

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

De har også bekreftet tre av folkene i spillet, inkludert hun jeg trodde var Rebecca. Der tok jeg feil, men ikke så mye som jeg fryktet.

 

 

Det er faktisk Sherry Birkin, hun lille jenta fra RE2. Interessant.

 

 

Er skeptisk til at det vil være hele tre (spillbare) hovedpersoner, og alle har en partner. Jeg ville absolutt ha foretrukket bare én spillbar hovedperson som i de gamle, og gjerne med en Scenario A og B. (dvs fullfør scenario A med en person, bytt til han andre og fullfør det for å åpne scenario B med han første.) At det ser ut til at alle hovedpersonene er menn liker jeg heller ikke noe særlig. Her blir det nok action så det holder. :(

 

Og det er da sikkert lagt opp til tungt coop-basert gameplay...med andre ord er man sikkert barnevakt i store deler av enspiller delen, og mye av skrekk og gru greiene ramler jo bort allerede.

 

Tror jeg skal være så utrolig negativ til denne tittelen, så kanskje jeg blir overrasket til høsten :p

 

EDIT: Ja innlegget over bekrefter jo dette..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...