Gå til innhold

Islamistvideo overhodet ikke sjokkerende


Ergod

Anbefalte innlegg

Videoen som islamistene har laget er jo helt og holdent hentet ut av koranen og sunnaet. Dette er en del av islam i like stor grad som påbudet om å bade på fredag er en del av islam.

 

http://www.dagbladet.no/2012/01/17/nyheter/innenriks/trusler/jihadister/islamisme/19832980/

 

Vi behøver ikke å bli sjokkerte av dette.

 

Skal man forby denne videoen så man samtidig forby koranen.

Endret av Ergod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal man forby denne videoen så man samtidig forby koranen.

Nei, da må man forby folk å tro på Allah (Gud)

 

Hvis jeg sier til deg at jeg håper Gud straffer deg med å gjøre deg lam eller at du får hjerteinnfarkt og dør, så er ikke det en "trussel" som liksom er straffbar. Skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar

Jeg håper at gud overbeviser sine dissipler til å angripe og drepe sine fiender...

 

ingen trussel!

 

jeg håper at guds soldater tar våpenet jeg kjøpte til dem og følger guds vilje og dreper våre fiender!

Fremdeles ingen trussel, for det må være guds vilje!

 

jeg skal skjæret hodet av Ola Nordmann og hans barn i morgen, og brenne ned huset hans... Hvis gud vil!

Ingen trussel.

 

...

Dette er på nivå med Lufta er Fri For Alle!

 

det er ikke trussler fordi "gud må ville det".

og "hvis gud vil det, så skjer det".

Problemet er bare at i alle trussler om guds vilje, så er det underforstått at mennesker må gjøre guden sin vilje

 

irak-krigen var guds vilje.

 

 

Som alle oppegående mennesker vet, så påvirker ikke gudene til noen religion verden.

Dermed tolker jeg alle tilfeller av "Gud drep dem" som en oppfordring til vold fordi alle vet at guden må sende mennesker for å gjøre sine handlinger for seg -- eller rettere sagt, mennesker kommer til å følge det de tror er deres gud sin vilje fordi guden deres ikke gjør det som de befaler, og de føler at de må ta guds vilje i egne hender.

 

 

eller er det noen som oppriktig tror at noen tror at guden deres vil gjøre noe som helst utenom gjennom mennesker sine våpen?

Det tror ikke jeg heller.

 

Men om de virkelig tror at fantasivennen deres virkelig påvirker verden, så uhørt som det er, er ikke det en oppfordring til vold å be om at andre utfører vold?

 

MEN jeg er også åpen for at høyreekstreme eller spøkefugler kan ha framsatt trusslene.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...