Gå til innhold

Ny Blu-ray-spiller oppskalerer til 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Vel, ser at du vil ha meg til å gjøre jobben din Simen, men jeg sier deg, det er ikke snakk om 'kunstig' bedre bilde Det er snakk om å få fram detaljer som ikke kan vises i den vanlige 576p oppløsningen, men som allikevel er lagret på DVD plata og som kommer fram når man oppskalerer bildet til 720p eller 1080p

 

Jeg gidder ikke søke etter dokumentasjon for å gi deg bevisene for min påstand, så det får du bare leve med, men jeg vil anbefale deg å sjekke det ut for deg selv hvis du ikke har gjort det Igjen, ta din favorittDVDfilm og oppskaler bildet til den oppløsningen du bruker på skjermen din og sjekk ut forskjellen i detaljrikdomen mot om du bare 'dobbelklikker' på windows media player'en din og strekker bildet til oppløsningen din Hvis du vil ha beviser for min og andres påstand får du vel hente dem selv, for kompetent nok til å gjøre jobben er du Simen, det vet jeg

 

Når det kommer til skjermen og dets hardware/algoritmer, så har jeg iallevall aldri hørt om en TV skjerm som har innebygd oppskalering Det var nytt for meg

 

Selvfølgelig kan man se DVD på sin Sony eller Panasonic 50" full HD tv, men bildet blir ikke oppskalert, det som feedes inn i TV'en har 576p oppløsning og skjermen 'strekker' bildet til oppløsningen, ikke oppskalerer bildet

 

Uanstt, du får nesten bare sjekke det ut selv Simen, for jeg ser inget ansvar for eller plikt til å skaffe til veie dokumentasjon ei heller bilder eller videosnutter til deg

 

Dette (og dine tidligere poster i denne tråden) var noe av det mest fantastiske jeg har lest på dette forumet i lang, lang tid.

Det var faktisk så fantastisk at jeg gadd å lete opp brukerdetaljene mine, KUN for å kommentere denne posten.

 

For det første, du snakker svada. En betydelig mengde svada for å være presis.

Og du er rimelig bastant i svadapreiket ditt.

En DVD har ingen "magiske" data gjemt i plastikken som på mirakuløst vis vil gi deg et bedre bilde, på en eller annen obskur måte.

 

Men det viktigste, og grunnen til at jeg skriver denne posten er, din generelle holdning.

 

Det at du har mot nok til å bare slenge ut helt ekstraordinære påstander,

for SÅ å ha baller nok til å forlange at ANDRE eventuelt skal motbevise dine påstander, er for meg, helt... helt... sinnsykt.

Jeg har ikke ord.

 

Du legger frem en påstand, det er din oppgave å fremlegge beviser som underbygger din påstand.

Det er ikke vår oppgave å motbevise dine påstander.

Det er slik vitenskapen fungerer, og slik samfunnet generelt burde fungere.

 

Dette er forøvrig det samme som de religiøse har gjort i lang tid.

"Bevis at gud ikke eksisterer" sier de, og legger bevisbyrden på oss andre.

Det er åpenbart at det er de som skal bevise at "gud" eksisterer,

siden det er de som fremlegger påstanden om at "gud" eksisterer.

(Avsporing fra min side, beklager)

 

Edit: leste resten av tråden nå, og i motsetning til min tro om at Simen1 rett og slett hadde løpt opp i fjellet gravd seg ned i snøen i et ørlite håp om å få slippe å se noe lignende igjen, har han svart nøyaktig det jeg tenkte når jeg leste denne tråden.

Endret av eradicatus
Lenke til kommentar

Kommer Sony med tver eller prosjektorer, eller er det bare LG(s 84" LED) som kommer med 4k?

Sony er forløbig de eneste som har lansert projektor for "hjemme kino" med full 4K paneler. Sony VW1000 4K er nylig kommet i handelen.

 

JVC har lansert en "fake" 4K projektor. JVC RS55/65/X70 (mener det er riktige modell nummer).

 

Av 4K TV'r som er "lansert" så er det ingen som er kommet i butikkene eller noen bekreftelse på at de faktisk blir tilgjengelig i år.

 

Shit, den prosjektoren ligger på 156 000,- i prisjakt.no! LG's 84" kommer i 3 kvartal til antatt pris 50 000-70 000,-, men det er enda ikke sagt noe om den kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...