Gå til innhold

Kopisperre nekter deg å bytte maskinvare (PC)


Anbefalte innlegg

Blir bare irritert av navnet "Ubisoft" når jeg hører det, og det koker når jeg ser hva idioti de pønsker på. Hindre en å bytte hardware?!? Vrøvvel!

 

Har ærlig og redelig kjøpt Settlers 2 10th Anniversary, men gjett hva?? Noen ganger påstår spillet at jeg ikke har en ekte cd, selv om at det er orginalen står i cd/dvd rom'en....! Jeg liker Bluebyte og Settlers, men ikke Ubisoft...! Grrr..! *mumle mumle klage klage mumle*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart folk blir fortvilet. De skremmer folk og fe med alle disse idiotiske DRM idéene deres. Det siste Ubisoft spillet jeg kjøpte var Assassin's Creed og, før der, Splinter Cell: Chaos Theory. Skulle gjerne ha hatt flere spill fra Ubisoft, men jeg gidder rett og slett ikke å sulle med alt Ubisoft driver og kuker til.

 

Det virker som om den gamle garden må nok vekk før det kan bli bedre. De har hatt flere år på å forbedre seg (én konkret DRM som ikke plager kundene. Fortrinnsvis ingen DRM), men det synes å være forgjeves.

 

Altså tyr jeg til en fransk metafor

execlouis.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legitime kunder blir altså NØDT til å laste ned piratversjoner for å spille dersom de kjøper noe nytt.

 

Kjempesmart! Så er Ubisoft helt sikre på at de lærer ALLE sine kunder hvordan man går online, bruker torrents, laster ned og cracker spill... og gjør seg selv totalt irrelevante.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er heller ingenting som hindrer en bruker i å installere spillet i Origin og deretter starte det i Steam? Da er teknisk sett problemet løst for de fleste spill. GTA IV er et spesialtilfelle og er ikke representativt.Det at man har mange tjenester er snarere en fordel enn en ulempe og gir konkurranse tjenestene imellom. Hvis Steam hadde hatt totalt monopol kunne de tatt akkurat de prisene de ville - og det ville ikke vært en spesielt god situasjon for oss forbrukere. Husker godt da Steam over natten økte prisene med over 30% for oss i Europa, og hvorfor de gjorde dette har de aldri gitt noe godt svar på.

 

det kan jeg, grunnet prisøkningen var ikke steam men lovpålegg om at alle handel over internett skulle skattelegges med mva som all annen handle førdet var det ikke mva på tjenester som steam, du kan se selv neste gang du kjøper spill på steam at de 30% er det som er VAT en stund tilbake var VAT = 0 på steam for oss i norge

Lenke til kommentar

Ironisk nok har norsk lov muligens løsningen på dette. Om du kjøper spillet har du i følge norsk lov all rett til å modifisere det som du vil hvilket betyr at det å istallere en crack for å bli kvitt DRM ikke er ulovlig. Du har tross alt kjøpt produktet.

 

Har vi ikke ånsverskloven som setter en begresning der?

 

Man kan ungå sperrer, men ikke bryte de.

 

Det betyr med andre ord, hackintosh av apple er lov.

Men å fysisk modifisere en bestemt sperre er ulovlig. F.eks wma, AVI, MPEG filmer som er kryptert.

 

Men på en annen side har vi personvernsloven som beskytter oss.

Så sant man ikke går å legger ut måten slipper man nok unna.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er heller ingenting som hindrer en bruker i å installere spillet i Origin og deretter starte det i Steam? Da er teknisk sett problemet løst for de fleste spill. GTA IV er et spesialtilfelle og er ikke representativt.Det at man har mange tjenester er snarere en fordel enn en ulempe og gir konkurranse tjenestene imellom. Hvis Steam hadde hatt totalt monopol kunne de tatt akkurat de prisene de ville - og det ville ikke vært en spesielt god situasjon for oss forbrukere. Husker godt da Steam over natten økte prisene med over 30% for oss i Europa, og hvorfor de gjorde dette har de aldri gitt noe godt svar på.

 

Du mener de gikk fra Dollar til Euro og forandret ikke prisen.

Lenke til kommentar

det kan jeg, grunnet prisøkningen var ikke steam men lovpålegg om at alle handel over internett skulle skattelegges med mva som all annen handle førdet var det ikke mva på tjenester som steam, du kan se selv neste gang du kjøper spill på steam at de 30% er det som er VAT en stund tilbake var VAT = 0 på steam for oss i norge

 

Som gnugfur sier - Valve satte dollar = euro og endret ikke på tallet foran. Forøvrig skjedde dollar=euro-hendelsen rundt juletider 2008, og innførelsen av skatt på digitale kjøp i Norge skjedde 1. juli 2011. Ellers ville Valve ha krevd inn skatt på vegne av Norge - og ikke gitt pengene videre til Norge, med andre ord ren svindel og underslag...

Lenke til kommentar

Blir vel med ME3 som med BF3 då. Har ingenting imot at EA lager Origin, men kva faen er påenget med å lage den vist du må åpne ei nettside berre for å få velge singleplayer/multiplayer. Er jo tidenes treigaste og mest overflødige omvei. Tipper einaste grunnen til at det blir fjerna frå steam er fordi valve har satt foten ned og nekta dei å bundle det helvetes origin systemet med spelet.

 

Endrer dei derimot origin til å være eit raskt smidigt system som kun skal starte spelet (a.l.a steam. Ja dei har nokre svakheite dei og, men det er fortsatt bedre enn origin) kan ein jo leve med det.

Lenke til kommentar

Jeg som trodde at Microsoft var ille, men de er jo bare pusekatter. De "driter" i OEM og aktiverte min versjon av Windows etter at jeg byttet HK. Microsoft gir kundene et valg. Oem eller Retail. Igjen her er det forskjell. Her går det bare på HK.

 

SC 2 har irritert vetta av meg. De krever netttilkobling for å kunne spille offline!

 

Sperrer vil bare føre til nedlastinger. Svært få gidder å betale for en latterlig løsning. Ikke minst denne dumme idiotien som de har kommet med. Viser jo at de ikke har respekterer sine kunder.

 

Denne bølgen minner meg om kopi-sperrene på CDer som musikkbransjen prøvde seg på.

 

Det Origin holder med på er brudd på personvernloven, men sånt driter myndighetene i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...