Gå til innhold

Gaffeltruck sertifikat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

100 timer praksis?! Det høres feil ut.

Skal være 20 timer teori + 22 timer praksis = truckførersertifikat.

Da skal det være mulig å kjøre opp til T1, T2, T3, T4 og T5. Men du får ikke alle automatisk, for du er nødt til å kjøpe opp på hver av klassene og om kursstedet mangler noen av truckene så får du ikke den klassen.

Var iallefall slik i 2011 da jeg tok T1, T2 og T4.

 

Og med jobb, så er det utrolig vanskelig å få seg jobb om du ikke har fått tatt de 22 timene praksis i en bedrift. Er langt fra nok med å bare ha sertifikatet.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Jeg kjører truck på jobben, men tjener ikke noe mer enn de som har de enkleste jobbene. På tross av at det trengs et visst ansvar og ferdighetsnivå..

 

Man begynner å jobbe på et sted der det er en truckkjøring og hvis du har flaks får du kjøre.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Jeg hadde 2 dager med kurs inklusiv teoriprøve. Og 1 dag med oppkjøring. Da fikk jeg T1, T2 og T4. Hadde et par på kurset som aldri hadde kjørt truck før og alle fikk samme "behandling". Jeg hadde kjørt ulovlig i noen år :thumbdown:

 

Gjengen som jeg kjørte opp med kom fra min arbeidsplass og jobben sponset det, inklusiv dobbel karbonade til lunsj 3dager, som gammelkara absolutt skulle ha :!:

 

Dette var i 2010, men utifra de andre som har svart her virket det som om det er forksjellige rutiner fra plass til plass...?

 

Om lønnen er bra er jo avhengig av arbeidsplass. Og selvfølgelig er det lettere å få jobb hvis jobben krever trucklappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...