Gå til innhold

Don Rosa samlede verk


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Beklager sent svar, men har rett og slett glemt av det. Hos meg mangler det ingen sider, dobbelt sjekket dette med en annen utgave av den historien som er over de sidene du refererer til.

Flere som har fått kasset nr. 3 forresten?

 

ja, henta min i går

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fant heldigvis et (ubrukt) eksemplar på Finn og jeg må si settet var verdt pengene. Mange historier jeg ikke hadde lest før og flotte forsider (bakerst i boken).

 

Det virker som om alle seriene som ble splittet opp i to eller tre deler har en annen fargelegging enn de som ble publisert i DD&co. Ny oversettelse med innslag av engelske ord er også med som f.eks lads, lass, fore (golf) m.f.

Det i seg selv er ingen krise, men bare litt uvant fordi den orginale oversettelsen greide å ungå dette med glans.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Awww, jeg unnlot å bestille dette i min tid, fordi jeg tenkte jeg skulle kjøpe det når jeg fikk bedre råd :( Jeg vil også ha hakkespettmedalje :(

 

Ser ut som mange bare ville lese bøkene igjennom en gang eller to. De er ofte å finne på Finn.no i et prissjikte på ca 7000-14.000kr.

Lenke til kommentar

Don Rosa..

 

Han er ikkje nokon komplett kunstnar i mine auge. Han er ein copycat. Carl Barks er den sanne meister. Rett nok fann han ikkje på Donald sjølv, men Donald slik me kjenner han i teikneserier er det Carl Barks som har skapt. Donald frå filmar frå 30-talet er jo ein heilt annan figur.

 

Don Rosa teikner godt og lager gode historier, så han er ikkje på det nivået som til dømes nyleg avdøde Vicar som kun teikna men ikkje klarte å skriva manus sjølv, men likevel. Det er som då sonen til Sir Arhur Conan Doyle skulle skriva ei Sherlock Holmes-historie.

 

I completeness er det følgande nivå når det gjeld Donald-serieskaparar:

 

1) Carl Barks. Var Donald-teikneseriens far. Komplett kunstnar.

2) Don Rosa. Teikner og skriv manus sjølv, og lager gode historier. Ein god copycat.

3) Folk som teikner og skriv manus sjølv, men som lager middelmådige/usle historier. Relativt usle copycat'ar.

4) Folk som kun teikner men har andre til å skriva manus.

5) Folk som kun skriv manus men kan ikkje teikne. Som Olaf Moriarty Solstrand.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 6 år senere...
On 2/2/2012 at 7:31 PM, jonas95 said:

Tusen takk for opplysende informasjon! Som med Carl Barks' Samlede Verker kan det være at denne også dukker opp på Finn i framtida, så jeg får følge med. Hadde rett og slett ikke råd denne gangen. Men igjen må jeg si at det var utrolig dårlig timing mtp at Hall of Fame nettopp var fullført.. :thumbdown:

 

EDIT: Droppet du å kjøpe HOF fordi du visste at Don Rosa Samlede Verker ville komme? Når ble det egentlig annonsert?

Nå ligger det en annonse på finn.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=194416595

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...