Gå til innhold

Don Rosa samlede verk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Nå står det:

 

Utgivelsesplan:

Kassett 1 – desember 2011

Kassett 2 – august 2012

Kassett 3 – desember 2012

 

Jeg sendte mail til Egmont og spurte hvorfor de utsetter så mange ganger, og de sa at Don Rosa selv kommer med endringer og forbedringer ofte, så derfor må utgivelsene utsettes flere ganger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den "eksklusiviteten" syns jeg de kunne blåst litt i for å være helt ærlig. Problemet føler jeg er at om fem eller seks år... så kommer Don Rosa super hyper edition (ref skrues liv, HoF,Dsv).

 

Samlerverdi... vel.. vi lever jo tross alt i Norge og det er rimelig begrenset for hvor stor verdi den samlingen kan få.

 

Poenget i det jeg prøver å si er at: kan ikke Egmont produsere en sikkelig bokserie som kun inneholder forfatter X og ikke dra med alt annet rusk. Ser at de har produsert Barks bøker nå som (tror jeg) kom i etterkant av den eksklusive bokserien.

 

edit:

Fikk nettopp høre om serien i dag, så jeg er litt furten over at jeg ikke oppdaget serien tidligere. På en annen side er jeg også furten over at Egmont ikke lager en ordentlig kronologisk samling med kun Don Rosa. Ekslusiviteten kan de kaste ut vinduet for min del. Jeg vil bare ha alt han har skrevet i kronologisk rekkefølge og da syns jeg det blir dumt at begrenser seg til et opplag på 2500 gitt hvor populær Don Rosa er.

Endret av Renascent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en annen side er jeg også furten over at Egmont ikke lager en ordentlig kronologisk samling med kun Don Rosa.

 

Det er jo nettopp det dette er.

 

 

Med et maks opplag på 2500... Det at du fikk sikkret deg en kronologisk samling betyr ikke at alle fikk muligheten til det.

 

Som de selv skriver... de kommer ikke til å trykke opp flere grunnet at bøkene er nummerert og det er vel heller tvilsomt at de kommer til å trykke opp en samling som ALLE kan skaffe seg med det første. (kanskje 9-10 år fram i tid).

 

Jeg skal si deg at tallet på "spessielt interesserte" overstiger 2500 med god margin. ;)

Endret av Renascent
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

derfor første mann til mølla, du har jo selvfølgelig muligheten med hall of fame bøkene. de følger jo også don rosa kronologisk, eller tar jeg feil der?

Lenke til kommentar

derfor første mann til mølla, du har jo selvfølgelig muligheten med hall of fame bøkene. de følger jo også don rosa kronologisk, eller tar jeg feil der?

Hørte at noen av Hall of Fame bøkene ikke er kún Don Rosa, noe som trekker ned litt. Mulig at de ikke er helt kronologisk heller, men det skal jeg ikke si for sikkert.

 

Joda, er kjent med førstemann til mølla prinsippet. "Problemet" mitt er at

 

@chairgame Leste det ja. Vel det er jo ikke noe jeg får gjort noe med nå.

 

Leste min første Don Rosa historie da jeg var tre-fire. Det var historien om Donalds ønske om å ikke bli født og jeg elsket hvordan tegneserien var så detaljert. Har digget historiene hans som har publisert i etterkant og derfor var det ekstra kjipt å se at den eneste kronologiske samlingen glapp fordi det var en nummerert utgave =/

Endret av Renascent
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv dette verket, nummer 2500 :p.

Hall of Fame bøkene kan fås ganske billig på bruktmarkedet, solgt for eksempel mitt sett med Don Rosa bøker fra Hall of Fame for 1450 på qxl. Så absolutt mulig å få en komplett samling for en grei penge.

Det som gjorde at jeg bestemte meg for å kjøpe disse bøkene var nok ekslusiviteten :p Likte også designet på selve boksene veldig godt, så bruker de som pynt :)

Setter også pris på Don Rosas selvbiografi, som er å finne over de 5 - 6 første sidene i hver bok. Verket har dessuten en del ekstra materiale som Hall of Fame ikke har, som for eksempel Don Rosas aller første Disney historie (den hvor Ole, Dole og Doffen er blitt eldre) som Don Rosa lagde på 70- tallet.

Videre har verket en del skisser til historier som ble markant endret fra skisse stadiet til det ferdige produktet, dette er noe det ikke er så mye av i Hall of Fame.

Lenke til kommentar

Til de som har kassett 2:

 

Hos meg ser det ut som de har revet ut en side mellom side 208 og 209 i bind 6, flere som har det? Må ha vært en produksjonsfeil eller noe. Fant også noe som så ut som en blekk-flekk et sted.

 

Kasset 2 står hjemme hos min mor, men skal oppover på onsdag. Skal sjekke dette da.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kasset 2 står hjemme hos min mor, men skal oppover på onsdag. Skal sjekke dette da.

 

Beklager sent svar, men har rett og slett glemt av det. Hos meg mangler det ingen sider, dobbelt sjekket dette med en annen utgave av den historien som er over de sidene du refererer til.

Flere som har fått kasset nr. 3 forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...