Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Bra jobba Akse :)

 

10 sett med beinpress altså? Hvorfor?

10 sett ja. For å få ekstra volum på bein. Trenger det for å få mer size på lår.

Ok, skjønner :)

 

Anser du at du taper litt styrke ved å gjøre det?

Nei, blir sterkere for hver måned som går. Styrke får jeg fra bøy og mark.
Lenke til kommentar

 

 

 

Bra jobba Akse :)

 

10 sett med beinpress altså? Hvorfor?

10 sett ja. For å få ekstra volum på bein. Trenger det for å få mer size på lår.
Ok, skjønner :)

 

Anser du at du taper litt styrke ved å gjøre det?

Nei, blir sterkere for hver måned som går. Styrke får jeg fra bøy og mark.

 

Det vet jeg, og styrken din skal man ikke kimse av :)

tenkte kanskje du kjørte litt blandet, styrke/volum :)

Lenke til kommentar

skjønner (:

Stiller litt kverulante spørsmål her, er klar over det. Prøver å være så ukverulant som mulig men det er ikke alltid så lett. Gjør det for å lære.

Det verste jeg vet er å ha fakta innabords uten å ha kunnskapen ved siden av(:

 

Bra logg

 

Jeg så en video da du marka 275kg om jeg ikke husker helt feil?

Hva er planen nå? 280 eller rett opp? Hvor lang tid?

 

Og ikke minst.... Hva skjer med denne tråden når du har tatt 300??? (:

Lenke til kommentar

(:

 

225kg var det kanskje da(:

 

Selv må jeg få filma meg selv i mark for å luke ut teknikkfeil. Jeg tenker at det er teknikkfeil men muligens er det ikke det, kun det faktum at jeg ligger rundt max og da er det jo teknikken som svikter først. Kjører deload når teknikken svikter jeg, umiddelbart, selv om jeg får opp tyngre vekter.

Der det svikter først hos meg er øvre del av rygg. Får en liten bue der oppe som forplanter seg nedover..

Jeg har tenkt at det kan ha med grepet mitt å gjøre, at det er såpass smalt at det er lettere for skuldrene å falle ned i løftet, at det er lettere å holde ryggen på plass med et bredere grep... Etc... Mye jeg har tenkt og mer blir det.

Har jo akkurat begynt, og svarene kommer gjerne automatisk i det øyeblikket de blir spurt.

Deload i styrke nå, kan teste litt, sjonglere litt med teknikken(:

Lenke til kommentar

Teknikksvikt på tunge løft er ikke krise etter min mening, så lenge den nedre ryggen er stabil. Deloader du hver gang teknikken svikter kommer du ikke langt.

 

For de fleste er oppspenn problemet. Man skal være ordentlig stiv og oppspent gjennom løftet. Det er det viktigste for et trygt løft.

Lenke til kommentar

Teknikksvikt på tunge løft er ikke krise etter min mening, så lenge den nedre ryggen er stabil. Deloader du hver gang teknikken svikter kommer du ikke langt.

 

For de fleste er oppspenn problemet. Man skal være ordentlig stiv og oppspent gjennom løftet. Det er det viktigste for et trygt løft.

Jeg er nøye. Som regel altfor nøye og det kan ødelegge (morsomhetene ved det man driver med) det vet jeg. Men jeg er og opptatt av å være skadefri, og heldigvis har jeg "mindre kropp" å skade enn en på 220 :) Jeg har for meg at en mindre og mer kompakt kropp har større sjanse for å forbli skadefri enn et skjellett som forsøker å løfte det samme, jamnført kroppsvekt.

 

takker for tips :)

Lenke til kommentar

Bøy med toppsett på 170. Snart klar for pr her.

 

Etter det dro jeg en relativt lett 180 i mark uten belte, oppfulgt av 180x3x3 med belte.

 

Avsluttet med rows og curls.

 

3 gode uker til konkurranse. Blir mye løfting rundt 85-90% nå. Reiser ned til Jæren i morgen for å trene yoke og 400kg dekk da jeg ikke har det her.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg inn en god økt hos Gymmen strongman i dag.

 

Varmet opp med 300kg dekk, før jeg kjørte 400kg dekkvelt for første gang. Gikk veldig greit.

 

Fortsatte med yoke. Toppsett på 280x15m gikk også greit. Det var helt klart tungt da.

 

Avsluttet økten med noen 3 reppere på 180 i mark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...