Gå til innhold

Lett men kraftig student-pc

Gjest Slettet+4651234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+4651234
Skrevet

Hei, Jeg ser etter en ny pc til IT studiene. Den pcen jeg har naa er litt for treg og tung, saa jeg haaper aa kunne finne en baerbar pc som er relativt lett, gjerne 14" skjerm, god batteritid men som samtidig maa haa nok kraft til aa drive med litt photoshop ol.

Jeg har sett litt paa denne idag og lurer paa hva dere syntes om den evt erfaringer hvis noen har den. http://www.dustinhome.no/asus-u46sv-ci5-24-8gb-500-gt540m-14-w7hp/product/5010610272

Prisen maa helst ligge paa rundt 6000 til 6700. Rundt der.

Haaper aa hOre litt hva dere mener er ett godt alternativ til en student pc som er lett aa faa med seg og som har litt kraft inni. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vil absolutt gjøre jobben og er en god PC spesifikasjonsmessig. Ulempen blir jo skjermen, hvor viktig er den?

Hvis ikke du har tenkt til å spille på PCen greier Intels integrerte skjermkort å gjøre jobben, skal du spille på laptopen?

Vil også bare nevne at program som Photoshop nyter ganske godt av en SSD-disc, men da må du selvfølgelig ofre andre ting.

Gjest Slettet+4651234
Skrevet

tenker du paa opplOsningen paa skjermen? jeg vet ikke helt hvor viktig jeg syntes det er. Har jo samme opplOsning paa den jeg har naa, og den er jo 15".

Jeg skal i utgangspunktet ikke spille noe saerlig paa den, men jeg syntes det hadde vaert greit aa kunne spille litt i ferier aa saann. Men hvis jeg kan faa noe som er lettere eller har bedre spesifikasjoner paa andre ting saa er jo det noe jeg kan vaere villig til aa bytte ut.

Naar det gjelder SSD saa er det jo klart jeg kunne tenke meg det, men er usikker paa om jeg er villig til aa gaa ned til en pc som er 1500kr billigere for aa kjOpe det, og har ikke sett mange som kommer med det i 6-7000kr prisklassen.

Skrevet

Sett bort i fra skjermen synes jeg dette er en god PC til deg. Notebookcheck summerer PCen slik:

Pro

+ Resistant surfaces

+ Compact case

+ Good performance

+ Good input devices

+ Moderate weight

+ Great battery life

+ Stylish design

Contra

- Slightly high temperature and noise emissions under high load

- Reflective display with a weak contrast and high black value

- No eSATA, FireWire or ExpressCard

- CPU throttling noticeable in stress test

- Modest speakers

- A lot of "Bloatware"

What we like

The good mix of performance and mobility.

What we'd like

A better picture and sound quality.

What surprises us

Why did Asus not use an anti-glare display?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...