Gå til innhold

måneferden


Anbefalte innlegg

Mange av dere har sikkert sett den dokumentaren der de stiller kritiske spørsmål til NASA angående måneferden.

 

de som ikke har sett den kan vel ikke utale seg.

 

Jeg har ialefall sett den og jeg er ikke overbevist om at de har landa på månen. Er jo merkelig da at flagg vaier uten atmosfære, flere skygger og en lyskilde osv. Om å gjøre å ha et åpent sinn. alle vet at media er ikke til å stole på uansett og at man må ta alt med en klype salt.

 

Er dette forska noe mer på?

 

Noen som har noen logiske ting å si ikke bare at jeg er gal el.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste dere at jorden ikke roterer? Ellers så ville man ha havnet i Russland hvis man svevde over Oslo sentrum i et par timer!

 

Kanskje mennesket aldri har vært ute i verdensrommet?

 

Er det noen flere konspirasjonsteorier ute å går?

 

Ærlig talt: Når det var noen tusen mennesker involvert i ekspidisjonen til månen, tror du/dere at alle sammen ville klart å holde på hemmeligheten? I 40 år? (planlegging, planlegging, årevis med planlegging før selve reisen). Angående dette blafrende flagget: Gravitasjonen er veldig lav på månen, så lav at både månen og jorden "drar" på alle legemer som befinner seg der. Hvis dette flagget er tilnærmet vektløst, tror du ikke at "bevegelsen i flagget" ville ha "sittet" igjen etter at man hadde slått det ned i bakken? Dessuten så er ikke verdensrommet heelt tomt, det er endel hydrogenatomer og annet tilfeldig "rask, drit og møkk" så kanskje det tilfeldigvis passerte en "luftsky" med litt høyere tetthet en omgivelsene? (OK. Den var kanskje ikke så sannsynlig ;-) )

Lenke til kommentar

Jeg har også sett den, mener å huske den heter noe sånn som Did we land on the moon?

 

Den er ganske overbevisende... Om USA har vært på månen eller ei, jeg tror ihvertfall det er mulig at mange av bildene vi har sett er blitt konstruert. Det skal godt gjøres å ta så gode bilder med et kamera montert på brystet.

 

Det var mye, eller rettere sagt _kun_, prestisje å vinne space racet og bli første nasjon på månen, men det er 30 år siden og det har ikke vært noen der siden den gang.

 

Men på den annen side så koster slikt ufattelig mye, og det finnes andre ting som er langt viktigere å bruke tid på. Og i tillegg har vi nok av tomrom her nede.

Lenke til kommentar

Stemmer at den heter "Did we land on the moon". Dokumentaren var til tider latterlig laget, men må allikevel innrømme at jeg selv stilte til spørsmålstegn til flere ting. Har hørt at NASA "ikke kommenterte slikt tull", men lesde for et par mnd siden at nå skulle de lage en egen dokumentar som skulle lyse frem alle fakta i disse teoriene. De mente at det nå var blitt så mange teorier at de måtte svare for å legge fakta på bordet. Kan jo bli en artig liten "krig" dette :D

Lenke til kommentar

På bilder av det flagget ser man klart at det er holdt oppe av en horisontal stang. Nå husker jeg ikke åssen de fikk til blafringen, men antar at en av gutta rusket litt i det. Og med så lav gravitasjon, vil det nok ta sin tid før flagget roer seg.

 

Det er så mange teorier og spekulasjoner i denne retningen. Enkelte nynazier hevder at jødeutryddelsene ikke fant sted. Andre tror at Elvis ble hentet av romvesner.

 

You GOT to assess the source against the evidence, people! Det er ikke alltid at ting er som de ser ut - det kommer helt an på vinklingen. Der er media et livsfarlig våpen...

Lenke til kommentar
På bilder av det flagget ser man klart at det er holdt oppe av en horisontal stang. Nå husker jeg ikke åssen de fikk til blafringen, men antar at en av gutta rusket litt i det. Og med så lav gravitasjon, vil det nok ta sin tid før flagget roer seg.

...

 

Jepp,stemmer det. NASA kommenterte dette som at flagget fortsatte å blafre etter at det var blitt trykket hardt ned i sanden på månen, pga lav gravitasjon som du sa yummy...

 

Tror selvsagt også at vi har landet på månen :smile:

Neste år (syns å huske at det var da), skal Japan sende opp en satelitt som skal ta foto over hele månen. Da vil alle tvilere få svar på om USA har vært på månen, for alt utstyret står jo igjen (som månebiler o.l.). Men da sier de vel bare; "Manipulerte bilder" :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...