Gå til innhold

SSD 120GB til Windows, programmer og spill


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal kjøpe en SSD, men hvilken skal jeg velge ?

Leter etter en SSD på 120 GB, som i hovedsak skal brukes til å installere Windows på, pluss et par spill og feks et par programmer som Fraps og Sony vegas.

Får jeg en bra SSD på 120GB til en 1300 kr ?

 

Tenkte på en av disse, men er de gode nok til mitt behov ?

https://prisguiden.no/produkt/corsair-force-series-3-120gb-148157

https://prisguiden.no/produkt/corsair-force-series-gt-120gb-148911

 

Evt SSD med mer plass enn 120GB om man får mer til en pris av 1500kr..

 

Mvh Patrick.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på konsekvensene men har hørt at å bruke fraps på SSD, samt boot disk er en dårlig ide. Pluss at når det er kun 120gb lagringsplass + OS og spill og programmer på den, er det langt ifra nok plass på den til å lagre fraps filmer da de er ekstremt store. Får sikkert ikke nok plass til en kvarters lang video engang.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Kingston hyperx skal vel komme ganske så bra ut basert på sandforce kontrollerne på stabilitet.

 

Men ellers er jeg enig man ikke skal ofre noen sekunder bedre ytelse mot bluescreen og fare for at ssd disken blir dårligere.

 

Er muligens bare å oppdatere firmware, men hvem vet, kansje etter noen måneder kan det gå dårlig.

 

Nå snakkes det også om SSD prisene vil falle med tiden, så jeg venter, mest fordi jeg har noen SSD disker fra før, dere andre får gjøre hva dere vil.

Lenke til kommentar

det er snakk om hundredeler

 

Det kommer vel ann på hvordan det måles.

 

Crucial M4 er vel ikke så dårlig etter en firmware oppdatering.

Men igjen finnes det nok bedre SSD disker, hvis man vil slippe raid.

 

Men for den vanlige brukeren er nok Crucial M4 en helt grei serie.

Skal man multitaske, så er vel heller lurere å gå opp mot Kingston HyperX SSD 240GB jeg vurder det hvis prisene faller litt.

Lenke til kommentar

Corsair GT og kingston Hyperx er vel noe av det beste du får i 120GB. Corsair GT er meget bra pris på nå om dagen. Jeg ville slått til på en Corsair GT om jeg var deg, det er meget bra ssd for pengene, med nyeste firmware så er den nok knall.

 

Om du får problemer me den, så er det ikke verre enn å sende den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...