Gå til innhold

[Løst] AC power adapter wattage type cannot be determined - Treig laptop

Awen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei, alle sammen!

Går rett på sak! Når jeg skrur på laptop'en får jeg følgende BIOS-melding:

"The AC power adapter wattage and type annot be determined. The battery may not charge. The system will adjust the performance to match the power available. Please connect a Dell 65W AC adapter pr greater for best system performance. To resolve this issue, try to reseat the power adapter..." Blablabla hit F1 blablabla.

Dette er grunnen til at dataen noen ganger er ekstremt treig og andre ganger helt grei (altså når den skrur seg på uten at meldinga kommer). Meldinga kommer veldig sporadisk, noen ganger kommer ikke meldinga i det hele tatt, andre ganger må jeg skru laptop'en av og på flere ganger før den vil starte uten å vise den meldinga. Har googla problemet flere ganger, og Dell løser problemet med å bytte lader og flere ting. Har en Dell-lader som jeg fikk fra IT-mannen på skolen. Har ikke peiling på hvor jeg ser hvor mye watt den har/gir eller hva man sier. Menja, siden den noen ganger skrur seg på vanlig, lurer jeg på om det kaaaanskje finnes noen triks, som dere vet om, som kan få den til å starte ordentlig - uten å må kjøpe noe, siden jeg skal kjøpe ny laptop snart! :)

Dette er en Dell Latitude D531 som jeg fikk i 2008.

Takk for all hjelp uansett! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119
Skrevet

Laderen har vel 5 års reklamasjon. Når jeg byttet skjermen min hos dell kom de på døra under 12 timer etter at jeg henvendte meg. Kontakt dem, forklar problemet, så sender de nok ut en ny til deg.

Skrevet

Høres ut som et hardware-problem i enten laderen eller lade-kretsene for batteriet. Ville som Ankh annebfalte kontaktet leverandøren for gatanti/reklamasjon (hvis ikke de har noe konkret å foreslå i forhold til dette).

-Stigma

Skrevet

Hej, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din adapter. Som privatkund hos oss har du enligt norsk förbrukarlag fem års reklamationsrätt. Är datorn däremot köpt genom en skola gäller endast det serviceavtal som finns mellan skolan och Dell. Vänligen sänd mig ett e-mail med din srevice tag så kan jag kolla upp det åt dig. Min e-mail är: [email protected].

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona

Skrevet

Hei igjen!

Ringte til Dell i dag, og fant ut at forsikringa har gått ut. Regner med at det også gjelder laderen og reklamasjonsretten. Så ingenting de kunne gjøre, annet enn å selge meg en ny forsikring. Men tusen takk for hjelpa uansett! :)

Skrevet

Hei igjen!

Ringte til Dell i dag, og fant ut at forsikringa har gått ut. Regner med at det også gjelder laderen og reklamasjonsretten. Så ingenting de kunne gjøre, annet enn å selge meg en ny forsikring. Men tusen takk for hjelpa uansett! :)

Hvis vi anntar at problemet er adapteren i seg selv så er det ikke så fryktelig vanskelig å skaffe ny. Hvis du noterer deg ampere og watt rating på adapteren din, samt kontakttype og polaritet på kontakten - så selger de massevis av strømadaptere som dette på ebay for skampriser.

-Stigma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...